  • 31. Data: 2010-09-10 17:32:22
    Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    news:i6dol5$19u$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale Ty proponujesz rzeźbę, podczas gdy taki gotowy kontaktron do alarmu ma
    > postac wałeczka wciskanego palcem w nawiercony wiertłem otwór.
    >
    > http://allegro.pl/satel-k-2-2e-kontaktron-czolowy-bi
    aly-f-vat-i1202408686.html

    Zapewne nie znasz wszystkich konstrukcji z kontaktronami, a ja pisałem o
    cenie rodzajów kontaktronów takich jak zwierne, rozwierne i przełączające
    oraz o zapobieganiu zneutralizowania czujnika np. magnesem neodymowym, a do
    tego potrzebne są dwa kontaktrony zwierny i rozwierny, w zastępstwie
    rozwiernego można użyć przełączającego.
    Dla niekumatych zwierny ma styk normalnie otwarty - zamyka się w wyniku
    pojawienia się pola magnetycznego, które zamyka się poprzez styki.
    Rozwierny ma styk normalnie zamknięty, pojawienie się pola powoduje
    otwarcie styków.
    Kontaktron przełączający ma normalnie zamkniętą parę - pojawienie się
    pola magnetycznego powoduje otwarcie tych styków oraz zamknięcie drugich.
    Z tych kontaktronów tworzy się przekaźniki o wielu parach styków.

    Jeżeli chcesz mi zaoponować to przeczytaj dokładnie co piszę, bo
    fachowcom czasu brak na mowę - trawę.

  • 32. Data: 2010-09-10 20:52:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > oraz o zapobieganiu zneutralizowania czujnika np. magnesem neodymowym, a
    > do tego potrzebne są dwa kontaktrony zwierny i rozwierny, w zastępstwie

    Tego, że ja pisałem, jak to zrobić dwoma kontaktronami zwiernymi nie
    zauważyłeś?

    Kontaktrony rozwierne i przełączające będzie zapewne bardzo ciężko kupić
    (jestem z zawodu elektronikiem, param sie tym aktywnie od wieeelu lat, a
    rozwiernego kontaktronu nie widziałem jeszcze w życiu, przełączający
    widziałem raz, nie wątpię, że nie widziałem jeszcze bardzo wielu innych
    rzeczy, ale mogę chyba na tej podstawie wysnuć wniosek, że nie są one zbyt
    popularne, prawda?). Do tego dochodzi sam problem z takim zamontowaniem
    gołego kontaktronu, żeby nic go nie uszkodziło w trakcie eksploatacji okna,
    było odporne na wilgoć i było w dodatku estetyczne. Da się, oczywiście, ale
    razy iles okien będzie to troszkę upierdliwe, zwłaszcza w porównaniu z
    czasem montażu niewiele jedynie droższego gotowca.

    > Jeżeli chcesz mi zaoponować to przeczytaj dokładnie co piszę, bo
    > fachowcom czasu brak na mowę - trawę.

    Och muj borze, przepraszam najmocniej fachofca za zajmowanie czasu i tylko
    nieśmiało proponuję, żeby fachowiec również czytał dokładniej.

    J.

  • 33. Data: 2010-09-10 21:38:39
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > Och muj borze, przepraszam najmocniej fachofca za zajmowanie czasu i tylko
    > nieśmiało proponuję, żeby fachowiec również czytał dokładniej.

    Dostępne są wszystkie rodzaje jako przekaźniki z cewką jak i na magnesy
    trwałe.
    Czujnikami mogą być też hallotrony...
    I po co przekąs, Trudno mi rozmawiać o byle czym. Do tego mam inne grupy.

  • 34. Data: 2010-09-10 21:44:33
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    Typ czujnika kontaktron
    Temperatura pracy -20...100°C
    Zakres pomiarowy 1,8...4 mT
    Moc przełączana 300 mW
    Napięcie przebicia 50 V
    Prąd przełączany 100 ?A
    Prąd pracy 100 ?A
    Rezystancja styków 50 ?
    Rezystancja izolacji min. 1 G?
    Napięcie przełączane max 3 V
    Czas zadziałania 0,1 ms
    Czas zwolnienia 0,05 ms
    Wymiary zewnętrzne 4,8 x 2,05 x 1,255 mm

    Cena 66zł.
    Są też inne, około 3zł za 1 szt. i ponizej 2 zł gdy kupisz 100szt.

  • 35. Data: 2010-09-10 21:49:36
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    przełączajacy cena za 1sz - 6,99 , za 500 szt -, 3,40zł

  • 36. Data: 2010-09-11 00:29:24
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Kontaktrony to przeżytek... Wystarczą czujki ruchu dobrze zlokalizowane.
    Czujka działa na zmianę temperatury, jak ktoś będzie chciał wejść przez
    okno, to go czujka złapie. Poza tym, co ci da kontaktron, jak i tak nie
    zadziała przy wybiciu okna?

    Dom masz mały, więc nie zdążysz dolecieć do manipulatora, żeby włączyć
    napadówkę, jak usłyszysz bitą szybę... musiałbyś mieć przycisk napadowy pod
    poduszką :) Dlatego kontaktron (który miałby spełniać swoje zadanie tylko w
    nocy - jak śpisz) będzie zbędnym wydatkiem. Poza tym - złodziej nie jest
    głupi - włamie się jak Cię w domu nie będzie...

    Jak chcesz mieć pewność, że dobrze wykonasz instalację, to ciągnij przewód
    od centrali do każdego punktu oddzielnie. Koszt żaden.

    Nie zapomnij o sygnalizatorach - koniecznie dwa (jeden w domu, drugi na
    zewnątrz).

    Co do czujek, brałby Satela - bardzo popularny. I ma czujki odporne na
    zwierzęta.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 37. Data: 2010-09-11 06:49:57
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

    > Inne okno, w stanie zamkniętym, przewody wystają od dołu, z boku puszka
    > umożliwiająca podłączenie do tego samego przewodu jeszcze czujki
    > inercyjnej. Puszka po obfotografowaniu jej położenia została zatynkowana
    > na równo, więc jej nie widać.
    >
    > http://lh6.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TBSui3kGTvI/AAAAAA
    AADNs/KFx5VyXqfSQ/s800/JP120180.jpg

    > J.

    Jak (czym) łączysz ze sobą te kabelki w puszce?

  • 38. Data: 2010-09-11 08:17:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "R_SZ" <g...@a...ru> napisał w wiadomości

    > Jak (czym) łączysz ze sobą te kabelki w puszce?

    Skręcam i lutuję.

    J.

  • 39. Data: 2010-09-11 08:23:43
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czujka działa na zmianę temperatury, jak ktoś będzie chciał wejść przez
    > okno, to go czujka złapie. Poza tym, co ci da kontaktron, jak i tak nie

    Nic podobnego. Kontaktrony to bardzo prosta, tania i dość skuteczna bariera,
    mająca nad czujką ruchu jedną istotna przewagę: zadziała wcześniej.
    Zasygnalizuje sam moment naruszenia budynku, podczas gdy PIR zareaguje
    dopiero po wejściu kogoś w strefę. Jedno od drugiego mogą dzielić sekundy,
    ale moga to być bardzo istotne sekundy.
    Poza tym kontaktron ma dodatkową wielce użyteczną zaletę: powie nam, czy
    wychodząc z domu wszystkie okna zamknęliśmy.

> [...]
    > tylko w nocy - jak śpisz) będzie zbędnym wydatkiem. Poza tym - złodziej
    > nie jest głupi - włamie się jak Cię w domu nie będzie...

    Złodziej nie jest głupi (choć z tym włamywaniem pod nieobecność różnie bywa,
    włamy "na śpiocha" są dość częste), ale i alarmiarz musiałby być skończonym
    idiotą, żeby alarm zaprogramować opierając jego reakcję na naciśnięciu
    przycisku.

    J.

  • 40. Data: 2010-09-11 11:03:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Kontaktrony to przeżytek... Wystarcz? czujki ruchu dobrze zlokalizowane.
    > Czujka działa na zmianę temperatury, jak kto? będzie chciał wej?ć przez
    > okno, to go czujka złapie. Poza tym, co ci da kontaktron, jak i tak nie
    > zadziała przy wybiciu okna?

    No fakt ...

    Wygląda na to że zrezygnuję z kontraktonów ..

    najbardziej mi się widziały wpuszczane , ale wątpie że uda mi sie
    "zsynchronizować" z osobą która będzie montowała mi okna i nie wiem jak
    gwarancją by było ...
    A te "zewnętrze" paskudnie wyglądają ...

    Więc jeśli poziom "ochrony' miałby być delikatnie mówiąc niski (zastosowanie
    w oknie po jednym zwykłym kontraktonie) to dam sobie spokój ...

    Czyli co czujki powinny być skierowane w kierunku okien ?

    > Dom masz mały, więc nie zd?żysz dolecieć do manipulatora, żeby wł?czyć
    > napadówkę, jak usłyszysz bit? szybę... musiałby? mieć przycisk napadowy
    > pod poduszk? :) Dlatego kontaktron (który miałby spełniać swoje zadanie
    > tylko w nocy - jak ?pisz) będzie zbędnym wydatkiem. Poza tym - złodziej
    > nie jest głupi - włamie się jak Cię w domu nie będzie...

    No fakt ...

    Tym bardziej że będą tylko dwa manipulatory (w garażu i w wiatrołapie) ...

    > Jak chcesz mieć pewno?ć, że dobrze wykonasz instalację, to ci?gnij przewód
    > od centrali do każdego punktu oddzielnie. Koszt żaden.

    Tak chce zrobić ...

    > Nie zapomnij o sygnalizatorach - koniecznie dwa (jeden w domu, drugi na
    > zewn?trz).

    Ok.

    > Co do czujek, brałby Satela - bardzo popularny. I ma czujki odporne na
    > zwierzęta.

    Na razie żadnego zwierzaczka nie posiadam. Chciałbym jednak kotka ;)
    Myślałem nad czujkami Satela Amber (malutka cyfrowa czujka z bardzo małym
    poborem prądu 3mA)

    Są też tańsze na Allegro czujki odporne na zwierzeta (np. LH-926 FRESNEL
    PETFRIENDLY). Tania a dośc chyba zaawansowana (jednakże pobiera kilka razy
    więcej prądu od Ambera , ale niby odporna na zwierzeta do 15kg).

    Albo też jakies Bingo ...