  • 21. Data: 2010-02-17 18:25:00
    Temat: Re: Rozmieszczenie przewodów w nowym domu od Kina Domowego
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    wiadomości grup dyskusyjnych:hlhbn1$5nd$...@n...onet.pl...
> [...]
    > środku sceny z głośnikami efektowymi za tobą i przed tobą. Te tylne
    > głośniki oczywiście nie mają grać tak jak przednie i centralny, one
    > odgrywają swoją rolę przy penych efektach i budowaniu sceny. To dzięki nim
    > słyszysz, ze helikopter nadlatuje gdzieś z tyłu z jednej strony. Nie
    > uzyskasz tego bazując tylko na dwóch głośnikach z przodu.
    > A co do suba to można go zawsze wyregulować. Ja mam niestety bardzo
    > mocnego suba i słuchając jazzu strasznie wali basem. Ale zawsze można go
    > wyłączyć. Ale za to super ma uderzenia podczas korzystania z kina.

    Dzięki za wykład... ;-)
    Mam wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. Możliwe też, że niejasno piszę...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2010-02-17 18:47:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    quent pisze:

    > To jest tez troche kwestia upodoban.
    > Nie wyobrazam sobie np. sluchac muzyki z glosników z sub-em.
    > Nie lubie takiego rodzaju dzwieku.
    > Wole tak jak u Ciebie 2 dobrej jakosci przody, na tyle duze, zeby mogly
    > zejsc nisko gdy trzeba.

    Hehe :-)
    Po pierwsze zestawy kina domowego nie są przystosowane do słuchania
    muzyki :-).
    A po drugie... Dobrze zestrojony zestaw audio z dobrym subem zawsze
    zabrzmi dobrze, a głęboki miękki bas będzie nieocenioną podstawą dla
    słuchacza. Mówię oczywiście o subie z przyzwoitej półki, nie takim za
    dwieście złotych z napisem '450 W PMPO' :-). Taki najczęściej buczy,
    dudni i pierdzi oraz odzywa się w nieodpowiednich momentach.
    Inna sprawa, to to, że każdy przyzwoity sub ma gałkę rogulacji mocy i
    można sobie go wyregulować jakby grał za głośno w stosunku do reszty.

  • 23. Data: 2010-02-17 18:47:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hlhbn1$5nd$1@news.onet.pl...

    > A co do suba to można go zawsze wyregulować. Ja mam niestety bardzo
    > mocnego suba i słuchając jazzu strasznie wali basem.

    Jak to ktos kiedys powiedzial, amatorzy robia blad ustawiajac moc suba o
    16db za wysoko... profesjonalisci przesadzaja tylko o 10.

  • 24. Data: 2010-02-17 19:29:27
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    grup dyskusyjnych:hlhdj6$b2h$...@n...onet.pl...
    > Hehe :-)
    > Po pierwsze zestawy kina domowego nie są przystosowane do słuchania muzyki
    > :-).

    ...muzyki stereo?
    Tak zestawy 5.1 nie są do słuchania muzyki stereo. To chyba oczywiste?
    Jednak możesz wyobrazić sobie chyba zestaw głośników 5.1. w których 2 przody
    służą do słuchania muzyki stereo a w zestawie z resztą nieźle spisują się w
    kd wielokanałowym?
    Masz osobne pomieszczenie w którym oglądasz tylko filmy?

> [...]
    > dwieście złotych z napisem '450 W PMPO' :-). Taki najczęściej buczy, dudni
    > i pierdzi oraz odzywa się w nieodpowiednich momentach.

    Masz rację - dobry sprzęt powinien zagrać dobrze ;-)

    > Inna sprawa, to to, że każdy przyzwoity sub ma gałkę rogulacji mocy i
    > można sobie go wyregulować jakby grał za głośno w stosunku do reszty.

    Nie widziałem suba, który nie jest aktywny.
    Poza tym to nie tylko kwestia balansu głośności - co z częstotliwością
    podziału?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2010-02-17 19:51:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    quent pisze:

    > Nie widziałem suba, który nie jest aktywny.
    > Poza tym to nie tylko kwestia balansu głośności - co z częstotliwością
    > podziału?

    Suby - te lepsze na pewno - mają filtr górnoprzepustowy, a te jeszcze
    przyzwoitsze regulowany zakres górnych obsługiwanych przez niego
    częstotliwości - mój tak ma :-).
    Muzyka bez suba jest... trochę płaska :-). Wydałem na niego parę ładnych
    złociszy, ale nie żałuję :-).

    Co do słuchania muzyki na zestawach kina domowego... Na super zestawie
    posłuchasz co najwyżej tak jak na ledwo średniej klasy systemie
    dedykowanym właśnie do słuchania muzyki.

    Po prostu muzyka - by jakość była akceptowalna - ma o wiele wyższe
    wymagania, niż film. Wiedzą o tym producenci i w zestawach kina domowego
    stosują rozwiązania słabsze, mniej wysublimowane, tańsze, a w
    marketingowej nomenklaturze nie nazywa się tego czymś słabszym/gorszym,
    tylko przeznaczonym do kina domowego :-), co pozwala na uzyskanie mimo
    wszystko wysokiej ceny :-))).

    Żaden wytrawny audiofil - pomijam już dziwaków :-) - nie zadowoli się
    dźwiękiem z zestawu kina domowego... nawet w tzw 'ślepym teście' :-)

  • 26. Data: 2010-02-18 06:35:06
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > mocnego suba i słuchając jazzu strasznie wali basem. Ale zawsze można go
    > wyłączyć. Ale za to super ma uderzenia podczas korzystania z kina.

    Wyregulowac i tyle.
    Moje kino domowe ma mozliwosc regulacji "poziomu dzwieku" kazdego glosnika
    oddzielnie

  • 27. Data: 2010-02-18 06:50:26
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >to naprawde przyjemnosc.

    z jakiej odleglosci ta przyjemnosc ? :)

    Jest pewnie identyczna jak przy normalnej pracy z monitorem na biurku
    24"-26" 16:10 - bo przeciez rozzdzielczosc jest taka sama (zakladam full
    HD) - a "wielkosc" zalezy od tego jak blisko siedzisz. Czyż nie ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2010-02-19 15:25:43
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Jest pewnie identyczna jak przy normalnej pracy z monitorem na biurku
    > 24"-26" 16:10 - bo przeciez rozzdzielczosc jest taka sama (zakladam full
    > HD) - a "wielkosc" zalezy od tego jak blisko siedzisz. Czyż nie ?

    zgadza się, ale jak siedzi nas 4 osoby na wygodnej kanapie, to już inaczej
    od TV ok 3,5m siedzimy

    pozdrawiam
    Amir

  • 29. Data: 2010-02-19 22:13:21
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aga K R" <a...@g...pl> wrote in message
    > Nie mamy pewnosci czy to odpowiednia grupa dyskusyjna
    > ale jestesmy na etapie tynkow, i chcielibysmy pociagnac
    > od miejsca gdzie bedzie TV, tunery amplitunery itp kable glosnikowe, ale
    > im wiecej czytmy tym wieksze zamieszania
    >
    > kino domowe 5.1, czy moze 6.1 czy moze 7.1

    Teraz sa systemy cyfrowe, bezprzewodowe. W obrebie jednego pokoju nie bedzie
    zanych klopotów. To nie wifi przez strop.
    Doprowadz zasilanie w okolice.

  • 30. Data: 2010-02-19 22:35:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Aga K R" <a...@g...pl> wrote in message

    > Teraz sa systemy cyfrowe, bezprzewodowe. W obrebie jednego pokoju nie
    > bedzie zanych klopotów. To nie wifi przez strop.
    > Doprowadz zasilanie w okolice.

    Uhm, a nawet projektory dzwieku - ale nie kazdy to lubi.