  • Data: 2009-09-17 19:46:11
    Temat: Re: Rury PP - jaki producent?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8tpdq$45m$1@inews.gazeta.pl...
    > tym dodatkowy stres związany z faktem, że w owym zgrzewaniu mieli
    > towarzyszyć też zaproszeni w gości koledzy, wolałem najpierw zgrzać
    > samemu jedno malutkie kolanko i poczekać testując przy tym, czy
    > się.... no ten, prześwit czy się nie zmniejsza czasem.
    > Stwierdziłem, że jakby co, to zmniejszony prześwit w jednym malutkim
    > kolanku serwis hydrauliczny zreperuje, a totalnie zaślepiony
    > prześwit w iluś pełnokalibrowych rurach mógłby się dla mnie skończyć
    > gorzej....

    To jest coś co warto na pewno "potrzenować" bo zaślepienie przekroju jest częstym
    błędem początkującego. Trzeba przede wszystkim nie wprowadzać rury zbyt głęboko i nie
    skrzywić jej. W rogach nie zawsze jest to wykonalne. Najlepszym wyjściem jest wtedy
    pomocnik i druga zgrzewarka. Na zmniejszenie przekroju są znacznie bardziej czułe
    rurki 20 (3/16") i IMHO warto je stosować tylko do podejść. PP25 (1/4") prawie zawsze
    wychodzi bez zwężeń.