  • 1. Data: 2011-08-02 11:24:02
    Temat: Rury do wentylacji mechanicznej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Czy rury "z hipermarketu" do wentylacji nadadzą się w dalekiej
    przyszłoścido rekuperacji? To gładkie plastikowe "białe" rury z masą
    osprzętu typu kolanka i przejścia kwadrat - koło. Zapewne nie kupie ich
    tam, ale z racji możliwości pomacania sobie zastanawiam się nad nimi.
    Instalacje zamierzam zrobić samodzielnie i na dzisiaj wstawić zwykłe
    wentylatory na wlocie i wylocie (oprocz tego mam grawitacyjną która
    zostanie kiedyś zatkana albo wykorzystana jako wyrzut).

  • 2. Data: 2011-08-02 16:31:10
    Temat: Re: Rury do wentylacji mechanicznej
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

> [...]
    > wentylatory na wlocie i wylocie (oprocz tego mam grawitacyjną która
    > zostanie kiedyś zatkana albo wykorzystana jako wyrzut).

    A mają wystarczające przekroje żeby kanały zbiorcze też z nich zrobić?
    Szkoda byłoby wpuścić się w jakiś system a później rzeźbić połączenie z
    rurami z innego systemu.

    --
    Jacek Midura

  • 3. Data: 2011-08-02 17:05:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-02 18:31, Jacek Midura wrote:

    > A mają wystarczające przekroje żeby kanały zbiorcze też z nich zrobić?
    > Szkoda byłoby wpuścić się w jakiś system a później rzeźbić połączenie z
    > rurami z innego systemu.

    O widzisz o to wlasnie pytam, czy jest sens na nich cokolwiek robić. Sa
    w dwoch średnicach i tyle o nich wiem.

  • 4. Data: 2011-08-03 05:57:32
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > wentylatory na wlocie i wylocie (oprocz tego mam grawitacyjną która
    > zostanie kiedyś zatkana albo wykorzystana jako wyrzut).

    Plastikowe rury elektryzują się i przyciągają kurz.
    Oprócz rur sztywnych potrzebne są rury elastyczne i/lub tłumiki hałasu. Do
    ograniczenia hałasu anemostatów w pobliżu wentylatorów przydadzą się
    przepustnice regulacyjne.
    Oprócz rur musisz zastosować otulinę z wełny mineralnej, bo zamiast
    rekuperacji bedzię wentylacja.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2011-08-03 08:55:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-08-2011 o 19:05:15 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > O widzisz o to wlasnie pytam, czy jest sens na nich cokolwiek robić. Sa
    > w dwoch średnicach i tyle o nich wiem.
    Sa do 150mm i sa ok, ja całą instalację z nich zrobiłem.
    To są rury do wentylacji więcsię nie elektryzują, poza tym
    mają znacznie mniejsze opory przepływu niż te wszystkie 'harmonijki'
    dzięki czemu przekroje są mniuejsze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-08-03 14:15:31
    Od: mirek <f...@w...pl>

> [...]
    > zwykłe wentylatory na wlocie i wylocie (oprocz tego mam grawitacyjną
    > która zostanie kiedyś zatkana albo wykorzystana jako wyrzut).
    raczej metalowe sztywne(gietkie na wyjściach reku tylko), tańsze ,
    względy p-poż i higieniczne

    Pełny wybór masz na alnor.com.pl
    po uzgodnieniu wysyłaja kurierem