  • 51. Data: 2017-10-30 08:54:20
    Temat: Re: Rzeczoznawca z uprawnieniami do wentylacji potrzebny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 08:50:06 UTC+1 użytkownik
    p...@g...com napisał:

> [...]
    > transport gruzu, nowe izolacje i wylewki anhydrytowe, panele, kafelki,
    > podłogówka, sufity i inne zabudowy, malowania. Ja nadal nie mogę sobie
    > wyobrazić nieodpowiedzialności która prowadzi do takich strat. Było to
    > zaplanowane i wykonane niezgodnie z zasadami od samego początku. Może
    > dochodzić do pomyłek, błędów, ale to jest typowa próba zaoszczędzienia
    > kosztem niewspółmiernym do oszczędności. Nie byłoby do wykrycia, gdyby
    > wszystko zostało zalane/zabudowane i jak zadzwoniłem do wykonawcy ten był
    > zaskoczony, że rozdzielacz nie jest jeszcze zabudowany.

    Wcześniej przy odbiorze wentylacji a przed pracami wykończeniowymi nie zauważyłeś
    niezgodności z projektem?

  • 52. Data: 2017-10-30 09:05:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 06:41:01 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > Napisz ile metrów masz tych rur, po ile rur na anemostat i jaką
    > wydajność ma wentylator na wyjściu z maksymalną wydajnością.
    > Bo się okaże że masz rekuperator z maks 50m3/h i opowiadasz :-)

    Przecież pisałem, na maxie mam 350m3/h pi razy oko, centrala
    Thessla Green 400V, przy 100Pa powinien pchać 415 m3/h ale ja mam
    długie rury i trochę to ciśnienie się dusi.
    Nawiewy po 2 rury na anemostat z wyjątkiem pralni i wiatrołapu,
    wywiewy po 2 rury z wyjątkiem kibelków i garderób, w kuchni są 3.
    Najdłuższy odcinek to chyba 21m (parterówka).

    > Nad interpretujesz.

    Mnie hałas wkurwia, poza tym skoro słychać w nocy przy 50m3/h to jest
    to spieprzone i nie ma dyskusji. Taki jednostajny hałas na jednej
    częstotliwości jest przy okazji szkodliwy dla zdrowia.

    L.

  • 53. Data: 2017-10-30 09:08:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 października 2017 22:29:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Rujnowałbys chałupę dla tych kilku brakujących m3/h? Bo ja nie
    > - odszkodowanie od goscia by mi wystarczyło :)

    Skoro przy 50m3/h w nocy słychać, to ja bym przy czymś takim
    nie chciał spać, mimo że człowiek się przyzwyczai do wszystkiego.
    Ale skoro przy 50m3/h już słychać, to to jest naprawdę spieprzone
    i to niekoniecznie z powodu zbyt małej ilości rur, może coś jeszcze
    jest o czym chłop jeszcze nie wie.

    L.

  • 54. Data: 2017-10-30 09:11:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 08:32:25 UTC+1 użytkownik
    p...@g...com napisał:
    > ustawieniu 400m3/h średnio 310mm3/h. Instalacja jest wykonana niezgodnie z
    > projektem, nie mam trzech tłumików, dwóch rozdzielaczy, jest o połowę mniej
    > rurek.

    Nie ma rozdzielaczy, to jak rozdzielali? Masakra jakaś.
    A tak przy okazji, to u mnie nie ma żadnych tłumików.

    L.

  • 55. Data: 2017-10-30 11:48:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    p...@g...com napisał:
> [...]
    uzytkownikow którzy tu pisali wychodzilo z znikoma wartosc wentylacji jest
    wystarczająca. Głosuje ze twoja instalacja da rade.

    > Akceptowalny jest przy 100m3/h, zapotrzebowanie 320m3/h,

    nie masz zapotrzebowania 320m3/h na 100%. Okolo tego to mowi norma. A norma mocno
    przesadza.
    Za dwa lata sie odezwij i napisz na ile masz ustawione - bo niewątpliwie ustawisz
    duzo nizej niz te 300. Strzelam ze 50 bedzie wystarczająco komfortowe (i
    jednoczesnie energooszczedne co przy 300m3/h słabo wychodzi)

    b.

    b.

    wyciąga przy ustawieniu 400m3/h średnio 310mm3/h. Instalacja jest wykonana niezgodnie
    z projektem, nie mam trzech tłumików, dwóch rozdzielaczy, jest o połowę mniej rurek.
    Nie potrafię obok tego przejść obojętnie, nie widzę problemów, aby pobujać się po
    sądach.

    to trzeba spróbowac tego uniknąć.

  • 56. Data: 2017-10-30 17:36:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.10.2017 08:50, p...@g...com wrote:

> [...]
    > transport gruzu, nowe izolacje i wylewki anhydrytowe, panele, kafelki,
    > podłogówka, sufity i inne zabudowy, malowania. Ja nadal nie mogę sobie

    Dobra ale co robisz teraz? Jakie kroki już wykonałeś? Zostawić tego tak
    nie można. Jak nie remont to niech odda za całą wentylację.
    I chyba masz prawo nawet odstąpić od umowy. Są sondy ale i są w gminach
    czy województwach od spraw konsumenckich.

    Niech chociaż odda kasę za wszystko.

  • 57. Data: 2017-10-30 21:55:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > wywiewy po 2 rury z wyjątkiem kibelków i garderób, w kuchni są 3.
    > Najdłuższy odcinek to chyba 21m (parterówka).

    Po dwie rury - 50mm, 75mm czy 90mm? Z ciekawości dopytam. A ja mam
    wszędzie po dwie 90mm żeby dało się to sensownie podłogą 20cm przykryć.

    > Mnie hałas wkurwia, poza tym skoro słychać w nocy przy 50m3/h to jest
    > to spieprzone i nie ma dyskusji. Taki jednostajny hałas na jednej
    > częstotliwości jest przy okazji szkodliwy dla zdrowia.

    Dobra, zostawmy już wątkotwórce bo on nie podawał żadnej wartości -
    50m3/h to ja napisałem w jednym z postów.

    Swoją drogą, Twój rekuperator ma maksymalny pobór prądu 1500W? 8-O To
    ile pobiera na godzinę w normalnym trybie pracy na co dzień?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 58. Data: 2017-10-30 21:58:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A tak przy okazji, to u mnie nie ma żadnych tłumików.

    Puszek rozprężnych nie masz? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 59. Data: 2017-10-30 22:12:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak nie remont to niech odda za całą wentylację.

    KIKI jak to sobie wyobrażasz? Przemek nie ma wentylacji czy (jakąś tam)
    ale jednak ma? No to skoro ma, to na pewno nie możemy rozmawiać o całej
    kwocie bo musiał by oddać osprzęt, a to chyba nie za bardzo możliwe.

    Popatrz na dieselgate, dostali całą kasę i jeszcze mogli zatrzymać auta?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2017-10-30 23:26:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.10.2017 22:12, Mateusz Bogusz wrote:

    > Popatrz na dieselgate, dostali całą kasę i jeszcze mogli zatrzymać auta?

    Dieselgate nikomu nie szkodził. Ludzie sami chipują silniki żeby były
    mocniejsze.