  • 1. Data: 2010-09-28 15:13:56
    Temat: SZERSZENIE
    Od: "Adams" <j...@v...pl>

    Witam,
    jeśli ktoś ma doswiadczenie jak sie pozbyć tego draństwa bardzo proszę o
    poradę.
    Zadomowiły się w szczycie lukarny pomiędzy blachodachówką i podbitką.
    Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
    Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale
    czy to dobry pomysł?

    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2010-09-28 16:15:39
    Temat: Re: SZERSZENIE
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 17:13:56 +0200, Adams napisał(a):

> [...]
    > Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
    > Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale

    Spokojnie poczekaj do zimy. Szerszenie nie zimują w gnieździe, rój na zimę
    ginie, a zostaje tylko matka, która zimuje zagrzebując się w ziemi.
    Kiedy zatem przyjdą mrozy, gniazdo będzie zupełnie puste. Możesz wtedy
    bezpiecznie wejść po drabinie i je zniszczyć/zdjąć, a szparę zatkać, zeby
    więcej nie było tam możliwości założenia gniazda.
    Mieliśmy wiele razy szerszenie na strychu pod dachem domu. Latały sobie
    całe lato, wpadały do domu, urzędowały na tarasie, wokół naszych głów -
    nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników
    traktując jako swój.
    No ale rozumiem, ze miewasz gosci, którzy się mogą bać. Ja traktowałam
    szerszenie jak domowe zwierzątka, podobnie jak pająki za oknami - owe
    pająki miały swoje imiona, najfajniejszy był Zenek - był sobie chyba ze 3
    lata, więc chyba była to "ona"; nawet okna nie otwierałam, żeby mu/jej nie
    psuć pajęczyny (myłam okno ostrożnie z zewnątrz, z drabiny), a oglądać było
    co przez szybę. Dopiero przy wymianie okien trzeba było zniszczyć mu/jej
    domek. A teraz pusto tam...

  • 3. Data: 2010-09-28 19:08:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > całe lato, wpadały do domu, urzędowały na tarasie, wokół naszych głów -
    > nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników

    Generalnie masz racje, szerszenie nie sa agresywne z natury, jak osy i nie
    niepokojone będą sobie po prostu latać w swoich sprawach, ale niestety jest
    i druga strona medalu: nigdy nie wiadomo, co je zaniepokoi.
    Moi rodzice mieli na działce gniazdo szerszeni dwa razy: za pierwszym razem
    bardzo pokazowo usunęła je straż pożarna (w czasach, kiedy jeszcze do takich
    wezwań jeździli), za drugim razem straż już się wypięła, specjalisty pod
    ręką nie było, w końcu szerszenie sobie zostały, rodzice po prostu się
    przyzwyczaili. I wszystko było pięknie do dnia jakiegoś zjazdu rodzinnego na
    tejże działce, kiedy to moja mama wywiesiła na barierkę balkonu (w linii
    prostej jakieś 4m od wejścia do gniazda) koc czy coś w tym stylu, miało to
    kolor bladoczerwony. Jeeezuuu, co to się działo. Mama ledwie zdążyła uciec z
    balkonu i zamknąć za sobą drzwi, jak twierdziła, chyba tylko dlatego, że
    główny atak poszedł na sam koc. My, jako goście zaalarmowani jej krzykiem
    ewakuowaliśmy się do domu, po czym zza okna obserwowaliśmy wściekłe stado
    szerszeni latające wokół domu i szukające wroga. Trwało to dobre 15 minut,
    zanim odpuściły.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-28 19:58:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 17:13:56 +0200, Adams napisał(a):

    > Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale
    > czy to dobry pomysł?

    Ja i osy i szerszenie załatwiałem Raidem na owady... pełzające. W czym
    rzecz? Ten środek wylatuje z puszki cienką strugą, któą można skierować
    nawet na samo gniazdo. Człowiek jest parę metrów obok, nieruchomy, owady
    nie rozpoznają go jako zagrożenia, a do tego, kiedy usiłują się z gniazda
    wydostać są juz porażone i w zasadzie bardziej się z niego wysypują, niż
    wylatują.
    Załatwiłem w ten sposób parę razy osy i ze dwa razy szerszenie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-09-28 19:59:16
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 28 Wrz, 17:13, "Adams" <j...@v...pl> wrote:
> [...]
    > Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
    > Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale

    Możesz zamówić specjalistę, dają radę albo spróbować Raid, wg
    opakowania działa z 5 metrów. U mnie zadziałał, co prawda odległości
    takiej nie było, ale padały w powietrzu.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2010-09-28 20:01:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 12:59:16 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

    > Możesz zamówić specjalistę, dają radę albo spróbować Raid, wg
    > opakowania działa z 5 metrów. U mnie zadziałał, co prawda odległości
    > takiej nie było, ale padały w powietrzu.

    Barbarzyństwo.

  • 7. Data: 2010-09-28 20:05:12
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    > Barbarzyństwo.

    A co w tym barbarzyńskiego? śmierć miały szybką..

    MaW

  • 8. Data: 2010-09-29 01:38:27
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Barbarzyństwo.

    A miałyby załatwić malutką, tłuściutką staruszkę?

  • 9. Data: 2010-09-29 07:08:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adams" <j...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują,
    > ale czy to dobry pomysł?

    jak juz ci ktos napisal, mozesz poczekac do zimy

    ale jak chcesz z nimi walczyc to mozesz probowac rozmaitymi radiami,
    aczkolwiek najskuteczniejsze sa ruskie srodki ;), znajomy przywiozl z rosji
    taki ichni raid, przypuszczam ze usmierca nawet male zwierzeta, bo wszelkie
    owady nawet nie zdarzaly skrzydlami machnac po popsikaniu, ewentualnie
    nalanie do atomizera jakiegos rozpuszczalnika czy benzyny i spsikanie
    gniazda tym

    jakby to nie byl dom to dosc skuteczny jest standardowy kopec z saletry i
    cukru, jak za dziecinnych lat sie robilo, takie okadzenie je mocno oglupia

  • 10. Data: 2010-09-29 09:50:55
    Od: tofik <e...@i...pl>

    On 28 Wrz, 22:01, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Barbarzyństwo.