  • 1. Data: 2010-09-26 08:58:03
    Temat: Czyszczenie
    Od: Zośka <Z...@...pl>

    Czym i jak w warunkach domowych wyczyścić zakurzone:
    - ocieplenie w środku zimowych butów
    - korzuch od zewnątrz i wewnątrz

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 3. Data: 2010-09-29 10:17:44
    Temat: Re: Czyszczenie
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Zośka" <Z...@...pl> napisał w wiadomości
    > Czym i jak w warunkach domowych wyczyścić zakurzone:
    > - ocieplenie w środku zimowych butów

    Odkurzacz i wąska ssawka?

    > - korzuch od zewnątrz i wewnątrz

    Dobra szczotka?
    A na przyszłość przechowywać w sposób nie kurzący się i korzystać ze
    słowniczka ortograficznego.

    EWa

  • 4. Data: 2010-09-29 23:50:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zośka" 4c9f0b1b$0$20998$6...@n...neostrada.pl

    > Czym i jak w warunkach domowych wyczyścić zakurzone:

    > - ocieplenie w środku zimowych butów
    > - korzuch od zewnątrz i wewnątrz

    Jeśli to kożuch skórzany -- zanieś go do pralni, zapłać za
    ,,usługę'', odbierz to, co Ci dadzą i wyrzuć to coś do
    śmietnika. :) Od niepamiętnych czasów miałem kożuchy ze
    skór owczych -- polskie i nie tylko polskie. :) Niemal
    zawsze prałem te kożuchy w letniej (niemal zimnej -- oby
    ręce nie marzły w czasie prania) wodzie ze środkami do
    prania wełny, po czym suszyłem długo niemal jak swetry
    wełniane -- rozłożone, nie rozwieszone.

    Raz skorzystałem z pralni -- kożuch niemal rozpadł się. :)
    Gdy ten kożuch kupowałem, zapytałem, jak i czym go czyścić.
    Powiedziano mi, że można Ludwikiem i ściereczk. :)
    Gdy zapytałem o pralnie chemiczne -- patrzono na mnie jak
    na ,,odważnego'' i odradzano mi takie coś. Nie posłuchałem,
    bo uznałem że po 10 latach i tak warto kożuch wywalić do
    śmietnika.

    No i stało się. :)

    Chcesz prać w pralni -- żądaj przed usługą zobowiązania
    pisemnego co do tego, że wypiorą, nie zutylizują. :)
    Weź ze sobą świadków, którzy w razie potrzeby zaświadcza
    o tym, że pisemne zobowiązanie dotyczy tego akurat kożucha,
    nie czegoś innego...

    -=-

    Buty? Dobre buty muszą być wytrzymałe -- mróz, topniejący
    śnieg, woda, błoto, pot, zmiany temperatury...

    Wrzuć do pralki (zawinięte w jakieś szmaty -- na przykład w stare
    spodnie dżinsowe) stare buty (szmaciane czy skórzane) i zobacz, co
    z tego wyrośnie. Ja piorę buty w pralce bezproblemowo. Można nastawić
    pralkę na pranie wełny, można na pranie butów, można prać jak bawełnę...

    -=-

    Moja pralka po 10 latach zaliczyła:

    -- zawilgocenie (gdy wilgotność względna w łazience skoczyła do 100%)
    -- pad stycznika w sterowniku silnikowym
    -- luzowanie się paska klinowego (nie ma regulacji)
    -- pad obciążnika dolnego

    ale najwyraźniej na łożyska nie działa pranie butów. :)

    A jak pranie znoszą buty? Bez rewelacji. Skóra po wysuszeniu jest twarda,
    więc trzeba ją zmiękczyć gnieceniem -- początkowo nogi mogą być uciskane.

    -=-

    Oczywiście ja pisze o butach, nie o produktach butopodobnych. :)
    Szmaciane buty są mniej odporne od skórzanych -- ale w obu wypadkach
    należy bać się wysokiej temperatury (trzeba prać w zimnej lub w letniej
    wodzie -- ze 30 stopni Celsjusza) nie samej wody i nie skóra ucierpi,
    a klejenie, dlatego już w chwili kupowania warto wybierać buty dobrze
    zszywane, nie zaś jedynie klejone -- oczywiście nawet zszywane mają
    klejenia. :)

    Czy buty nie stracą ,,fasonu''? Sprawdź na starych, które wywalasz do śmietnika. :)
    Jeśli nie stracą na nogach (kopane, gniecione, bite, szorowane o kamienie czy
    ściany lub schody itd.) nie powinny stracić w wodzie, podczas prania. :)

    -=-

    Ponoć piszemy kożuch, nie korzuch. :)

    kożuch m III, D. -a; lm M. -y

    1. <<futro, skóra zwierzęca o długim włosie, najczęściej
    owcza; wierzchnie odzienie z takiej skóry>>

    Długi, krótki kożuch.
    Kożuch barani.
    Rękawice na kożuchu.
    Uszyć kamizelkę z kożucha.
    Szyć sobie kożuch.

    Pasować jak kwiatek do kożucha, przypiąć kwiatek do kożucha
    <<o czymś nieodpowiednim, nie pasującym do czegoś>>

    2. <<wierzchnia, gęstsza lub stężała warstwa jakiejś płynnej masy;
    także roślinność, liście pokrywające powierzchnię wody>>

    Kożuch na mleku.
    Kożuch rzęsy (na stawie).

    -=-

    Piorę też rękawiczki skórzane -- ostatnio coraz rzadziej, bo są coraz
    tańsze. Carrefour sprzedaje po 12.50 złotych bardzo dobre rękawiczki
    ze skóry -- chyba cielęcej. :) (chyba, bo nie znam się na skórach
    a owczą widywałem wyprawioną na tak wiele sposobów, że głowa boli!!!)

    -=-

    Boże!!! Błogosław, błagam Cię, tym ludziom, którzy sprzedają
    tanio to, co jest konieczne do życia ludziom... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'