  • 1. Data: 2014-04-27 16:26:40
    Temat: Skoki napięcia...
    Od: Frez <f...@g...com>

    Od co najmniej tygodnia po godz. 21 mam albo 245, w porywach 248V, a
    potem nagle 219-216V. Lub odwrotnie.
    Żarówki przygasają, hgw jak sobie z tym radzi elektronika.
    Jak zadzwonię na pogotowie energetyczne to czego się spodziewać?
    Oleją?
    A co z umową na dostawę "zgodnie z parametrami"? tel do UOKiK?

  • 2. Data: 2014-04-27 18:59:13
    Temat: Re: Skoki napięcia...
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    W dniu 2014-04-27 16:26, Frez pisze:
> [...]
    > Oleją?
    > A co z umową na dostawę "zgodnie z parametrami"? tel do UOKiK?
    u mnie jest to samo!

  • 3. Data: 2014-04-27 18:59:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Oleją?
    > A co z umową na dostawę "zgodnie z parametrami"? tel do UOKiK?

    Wszystko jest w porządku.
    Powinno być 230V +- 10% (a więc 207-253V)
    Parametry sieci określa polska norma
    PN-IEC 60038

  • 4. Data: 2014-04-27 19:12:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.04.2014 16:26, Frez pisze:
    > Od co najmniej tygodnia po godz. 21 mam albo 245, w porywach 248V, a
    > potem nagle 219-216V. Lub odwrotnie.

    Jeśli nie zaostrzyli ostatnio norm, to prawidłowe napięcie powinno
    mieścić się w zakresie 230V +/- 10% czyli 207V-253V.

    Czyli zasadniczo masz prawidłowe. Nie wiem, jakie masz oprawki i jakie
    zasilanie, ale jeśli masz np. halogeny 12V to po prostu potrzebujesz
    lepszej stabilizacji (np. stabilizowany zasilacz z buforowym
    akumulatorem - jako bonus dostaniesz zasilanie także podczas zaników
    napięcia). Ja z myślą o takich właśnie wahaniach zainstalowałem sobie
    diodowe reflektorki z nieco wyższej półki - mają stabilizację i wg
    informacji producenta mogą być zasilane napięciem od 100V (lub może 110V
    - musiałbym sprawdzić, a mi się nie chce ;) do 250V.

    W rezultacie nie mam problemów z przygasaniem i rozjaśnianiem.

    > Żarówki przygasają, hgw jak sobie z tym radzi elektronika.

    Elektronika ma pewnie zasilacze impulsowe, więc jej to powinno być
    wszystko jedno.