  • 11. Data: 2012-10-17 14:46:32
    Temat: Re: Skrzyd?o drzwiowe wygi?te w ?uk - odmowa reklamacji- zgodne z polsk? norm?
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-10-17 14:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "SJS" napisał w wiadomości grup

    > No ale właśnie z tego powodu powinny być powszechnie dostępne. Aby każdy
    > mógł na ich podstawie dochodzić swoich roszczeń o nieuczciwych
    > wykonawców czy producentów.
    >
    > Teraz sytuacja jest taka, jak w tym wątku. Ktoś coś zrobił i w razie
    > reklamacji powołuje się na to, że jest to zgodne z normą i jak szary
    > obywatel ma to sprawdzić? Cena normy przekracza oczekiwane odszkodowanie
    > więc sprawa nie istnieje a potencjalnie nieuczciwy wykonawca nie ponosi
> [...]
    Diabeł ogonem przykrył i nie mogę jej znaleźć - tej normy bo ją gdzieś
    mam ale na półce z normami jej akurat nie ma /komplet norm to kwota
    ponad 2 tys.
    ale jak znajdę to poszukam bo tak mi się coś wydaję że jedyne odchylenia
    od wymiarów to w tej normie dotyczą sytuacji przy próbie włamania a nie
    samoistnych zmian
    czyli prawdopodobnie wpuścili w maliny

    --
    sjs

  • 12. Data: 2012-10-17 14:55:23
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

> [...]
    > sprzedać?
    > - jeśli ja, członek tych komitetów potrzebuję normę to za nią płacę tak
    > jak wszyscy - o przepraszam mogę podaniem starać się o niewielką ulgę
    > ale jak do tej pory nie korzystałem bo to strata czasu i dla 20 zł nie
    > chce mi się po prostu dwa razy tam jechac - raz aby złozyc podanie a
    > drugi aby kupic
    > Po co normy?
    > A po to aby w całej Unii wyroby były tak samo klasyfikowane i jak drzwi
    > antywłamaniowe mają klasę 6 to mają ją w całej Unii
    >
    > Zdrowia życzę ... jak mawiał gen. Nowicki

    Wiele razy pojawiło się słowo społecznie, więc kto na tym zarabia skoro
    norma kosztuje. Wszyscy robią to społecznie?

    Ariusz

  • 13. Data: 2012-10-17 22:17:21
    Temat: Re: Skrzydło drzwiowe wygięte w łuk - odmowa reklamacji- zgodne z polską normą
    Od: _chab_ <w...@w...pl>

    > i reklamujesz następnych cwaniaków którzy handlują czymś co powinno
    > być dostępne dla każdego obywatel RP za darmo po pokazaniu ostatniego
    > pita.

    W zasadzie to nie musi być za darmo bo nie ma żadnych przepisów
    regulujących obowiązek stosowania Polskich Norm, gdyby taki był to
    pewnie musiałyby być za darmo.
    Taki producent drzwi może sobie zrobić własną normę i oświadczyć że
    drzwi są zgodne z jego taką a nie inną normą (np. że robi z odchyłkami
    20mm na długości 2m) i albo akceptujesz albo nie.
    Łatwiej jest oczywiście powołać się na istniejącą normę, bo jest gotowa,
    no ale ktoś ją zrobił i za to bierze kasę.

  • 14. Data: 2012-10-18 07:21:25
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-10-17 14:55, Ariusz pisze:

    > Wiele razy pojawiło się słowo społecznie, więc kto na tym zarabia skoro
    > norma kosztuje. Wszyscy robią to społecznie?
    >
    > Ariusz
    Kto zarabia? PKN
    Na marginesie - normy europejskie są także wprowadzone w krajach z poza
    Unii np na Ukrainie i .... Turcji.
    Nie muszą - chcą

    --
    sjs

  • 15. Data: 2012-10-18 17:32:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Teraz sytuacja jest taka, jak w tym wątku. Ktoś coś zrobił i w razie
    > reklamacji powołuje się na to, że jest to zgodne z normą i jak szary
    > obywatel ma to sprawdzić?

    Dokładnie. Do tego dochodzi fakt, że normy w ogólności nie są
    źródłem obowiązującego prawa w sensie art. 87 Konstytucji. Np.:

    http://tinyurl.com/9hjpyzs

    Nie wiem, jak jest z drzwiami.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2012-10-18 17:39:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ariusz wrote:

    > Wiele razy pojawiło się słowo społecznie, więc kto na tym zarabia skoro
    > norma kosztuje. Wszyscy robią to społecznie?

    Tak, i dzieje się tak nie tylko u nas. Standardy ISO
    również są tworzone przez wolontariuszy, a kasę za
    ich sprzedaż bierze ISO. Dla mnie to nie do przyjęcia,
    ale znam ludzi, którzy się aktywnie poświęcają tej
    działalności.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2012-10-19 09:13:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > ich sprzedaż bierze ISO. Dla mnie to nie do przyjęcia,
    > ale znam ludzi, którzy się aktywnie poświęcają tej

    To akurat rozumiem, normy powinny być tworzone przez wolontariuszy, bo
    inaczej tworzyli by je znajomi polityków :-) Istotne jest tylko to by były
    dostępne za darmo dla każdego. Na logikę o to chyba w normach chodzi by były
    powszechnie stosowane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-10-19 15:38:54
    Od: d...@g...com

    biegłym nie jestem. Ale miałem drzwi zewnetrzne, które w zimie się mi wypaczały. Po
    parokrotnej próbie reklamacji, sprawa się rozwiązała dopiero gdy poszedłem do
    federacji konsumentów i oni w moim imieniu napisali pismo straszac sądem...
    damian

  • 19. Data: 2012-10-20 00:44:50
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 października 2012 21:45:40 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > witam
    >
    > dostałem odmowę reklamacji na skrzydło drzwiowe wygięte w łuk. Przyszedł gość,
    zmierzył poziomicą przyłożoną do skrzydła i stwierdził, że w punkcie największego
    odchylenia mamy na drzwiach 3mm różnicy - mierzone pośrodku, bo od środka drzwi idą
    jak w łuku na 2 strony. W zestawieniu z ościeżnicą, która mogła zostać zamontowana na
    nie do końca prostej ścianie mamy 8 mm odchylenia od ościeżnicy, co wygląda
    koszmarnie. Przyszło do mnie pismo powołujace się na normę polską pn-en-1435-1
    mówiącą niby o tej przypadłości, ale nic takiego nie odnalazłem. Może ktoś jest
    biegły w tych sprawach i powie czy mają rację. ale wg mnie 3 mm na pojedynczym
    skrzydle to sporo! Takie mamy prawo w Polsce? Jak żyć teraz?

    wez prostą łatę lub profil aluminiowy i sprawdz te drzwi.
    Jesli i w pionie i w poziomie maja te 3 mm to moim zdaniem nie ma co narzekac
    szczegolnie jesli drzwi sa z drewna a nie płyciane.

    Drzwi sa drewniane czy plyciane?

    Sprawdz tez jak wyglada oscierznica.
    Posta napisales troche chaotycznie wiec domyslam sie ze skrzydlo jest troche krzywe
    ale cale drzwi maja szpare.
    Masz gwarancje na samo skrzydlo czy na cale drzwi?

    Problemem jest wyglad czy to ze wieje powietrze?

    Jesli wieje to kup dodatkowe uszczelki i naklej na oscierznice.