  • 121. Data: 2012-12-14 10:02:06
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:260e3914-95f7-49e0-8162-b255e4d045d5@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 16:00:55 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > 2 tygodnie;)

    Pół roku :-)
    Gminy przejmują śmieci dopiero od 1 lipca, więc do tego czasu można zmieniać
    sposób rozliczania który sobie teraz wstępnie ustalają.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 122. Data: 2012-12-14 10:07:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ciagle nie rozumiesz, ze to nie jest wolnosc.

    Nie to Ty mylisz wolność wyboru z "róbta co chceta". Aby móc wybrać gdzie
    chcę mieszkać musze wiedzieć czego po danej lokalizacji mogę się spodziewać.
    Przykładowo dwie gminy i dwa MPZP plan A - płaskie dachy, plan B - skośne.
    Prosty wybór lubię płaskie buduję się w gminie A lubię skośne to buduję się
    w gminie B.

    W momencie gdy planów nie ma zamiast wyboru mam loterię zamiast świadomego
    wyboru.

    > Jest prostsze wyjscie - niech gmina zajmie sie tym czym powinna, a nie
    > ustawia mi szczescie.

    No to wybierz do tej gminy odpowiednich zarządców.

    A dalej nie napisałeś jak inaczej niż rejonizacją zapewnić aby każde dziecko
    mogło chodzić do najbliższej podstawówki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 123. Data: 2012-12-14 10:10:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale ja wiem po co on jest. Do brani pensji.
    > Prawo demokracji to mozliwosc wyboru. Nakaz chodzenia do wybranej przez
    > kogos szkoly z demokracja i dzisiejszymi czasami nie ma nic wspolnego.
    > Rejonizacja to relikt poprzedniej epoki.

    Ty ciągle nie rozumiesz rejonizacji. Ona jest po to by moje dziecko mogło
    chodzić do najbliższej podstawówki. Jakby nie było rejonizacji to nagle by
    się okazało, że w najbliższej podstawówce nie ma miejsc i musze dzieci
    dowozić na drugi koniec miasta.

    > A ja chce tylko zeby sie odemnie odpitolili ze swoim postrzeganiem
    > ludzkiego szczescia. Mi i moim dzieciom jest lepiej w innej szkole. Tam
    > zapewnie im opieke w postaci dziadkow i nie martwie sie co zrobic z
    > dzieckiem kiedy skonczy lekcje. Ale czy Ty potrafisz to zrozumiec?

    No to zaproponuj w końcu rozwiązanie aby po pierwsze każdy kto chce chodzić
    do najbliższej podstawówki miał zapewnione tam miejsce, a po drugie Twoje
    dziecko mogło chodzić tam gdzie się Tobie podoba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 124. Data: 2012-12-14 10:57:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2012 10:07:06 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > A dalej nie napisałeś jak inaczej niż rejonizacją zapewnić aby każde dziecko
    >
    > mogło chodzić do najbliższej podstawówki.
    A dlaczego do najbliższej?
    Powinno chodzic do tej którą rodzic wybierze.

  • 125. Data: 2012-12-14 14:34:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A dlaczego do najbliższej?
    > Powinno chodzic do tej którą rodzic wybierze.

    A w jaki sposób chcesz to zrealizować, jeśli do podstawówki która ma 30
    miejsc zgłosi się 300 dzieci? Musisz przyjąć jakieś kryterium które decyduje
    o kolejności przyjęć. Obecnie jest to rejonizacja. Obecny system nie
    zabrania posyłania dziecka do innej podstawówki, a jedynie daje
    pierwszeństwo dzieciom z rejonu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 126. Data: 2012-12-14 15:14:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > B - skośne. Prosty wybór lubię płaskie buduję się w gminie A lubię skośne

    To masz bardzo indywidualny sposob wyboru lokallizacji gdzie chcesz
    mieszkac. Wiekszosc ludzi kieruje sie jednak miejscem, a nie dachem, wiec
    nakaz budowy jednego slusznego dachu jest swego rodzaju ograniczeniem
    wolnosci. Pal licho ksztalt, ale nakaz koloru wszystkiego to paranoja po
    prostu.

    > W momencie gdy planów nie ma zamiast wyboru mam loterię zamiast świadomego
    > wyboru.

    Nie masz zadnych loterii tylko budujesz to co chcesz w miejscu gdzie chcesz
    mieszkac.

    > No to wybierz do tej gminy odpowiednich zarządców.

    Za cztery lata Stoklosa przekupi do glosowania na swoich i tyle z mojego
    wyboru.
    Zrozum, gmina ma wywozic smieci, odsniezac ulice, robic drogi itp., a nie
    zajmowac sie sprawami ktore ludzie sami sobie zorganizuja znacznie lepiej.

    > A dalej nie napisałeś jak inaczej niż rejonizacją zapewnić aby każde
    > dziecko mogło chodzić do najbliższej podstawówki.

    Tlumacze Ci, ze nie kazdy chce miec dziecko w najblizszej podstawowce. Dla
    mnie ta najblizsza okazuje sie najdalsza.

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2012-12-14 15:20:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > A w jaki sposób chcesz to zrealizować, jeśli do podstawówki która ma 30
    > miejsc zgłosi się 300 dzieci? Musisz przyjąć jakieś kryterium które

    Jakos z przedszkolem mnie nie uszczesliwiali i a jakze, miejsc nie bylo
    nigdzie. Kogos to obchodzi? Jakos musialem sobie poradzic i zapewne lepiej
    niz zrobi to za mnie gmina. Rownie dobrze radze sobie z podstawowka. A skoro
    jest zapotrzebowanie na 300 dzieci w jednym miejscu to o tyle samo bedzie
    mniej w drugim. Samo sie..., ze tak powiem.

    > Obecnie jest to rejonizacja. Obecny system nie zabrania posyłania dziecka
    > do innej podstawówki, a jedynie daje pierwszeństwo dzieciom z rejonu.

    Ej, a nie pisales o tym, ze kros smial krecic meldunkami i powinien siedziec
    cicho? To jak to jest, mozna czy nie mozna?

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2012-12-14 15:29:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > chodzić do najbliższej podstawówki. Jakby nie było rejonizacji to nagle by
    > się okazało, że w najbliższej podstawówce nie ma miejsc i musze dzieci

    Ja do tej jak mowisz najblizszej nie woze. Nie woza tez moi sasiedzi, inni
    sasiedzi tez nie, bo tak latwiej obskoczyc szkole i prace. Wiec o tyle
    nieuzywanych miejsc bedzie w tej podstawowce.
    Co to wogle za miara najblizszej podstawowki lepszej dla mieszkancow?

    > No to zaproponuj w końcu rozwiązanie aby po pierwsze każdy kto chce
    > chodzić do najbliższej podstawówki miał zapewnione tam miejsce, a po
    > drugie Twoje dziecko mogło chodzić tam gdzie się Tobie podoba.

    Jaki widzisz w tym problem? Na studiach z administracji statystyki zdaje sie
    ucza?

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2012-12-14 15:32:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > nakaz budowy jednego slusznego dachu jest swego rodzaju ograniczeniem
    > wolnosci. Pal licho ksztalt, ale nakaz koloru wszystkiego to paranoja po

    To tylko przykład - chodzi o to, że by móc wybierać, trzeba wiedzieć
    pomiędzy czym. Są np. gminy gdzie grzanie węglem jest dozwolone a są takie,
    gdzie nie - to juz jest konkretny wybór - tańsze ogrzewanie czy czystsze
    powietrze - znam zwolenników jednego i drugiego.

    W moim MPZP jest np. zakaz budowania betonowych ogrodzeń co uważam za
    świetny pomysł i widziałem go też w innych planach.

    > Nie masz zadnych loterii tylko budujesz to co chcesz w miejscu gdzie
    > chcesz mieszkac.

    Ale nie wiem, co za chwilę zrobią sąsiedzi - więc co to za wybór.

    [ciach]

> [...]
    > zajmowac sie sprawami ktore ludzie sami sobie zorganizuja znacznie lepiej.

    ... i zapewnić dostęp do edukacji.

    > Tlumacze Ci, ze nie kazdy chce miec dziecko w najblizszej podstawowce. Dla
    > mnie ta najblizsza okazuje sie najdalsza.

    No to zaproponuj wreszcie jakieś rozwiązanie które pasuje nie tylko _Tobie_,
    ale spełnia też wymagania tych którzy chcą najbliższą.
    To że Tobie nie pasuje rejonizacja rozumiem, ale ciągle nie zaproponowałeś
    rozwiązania, które pasowałoby wszystkim.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 130. Data: 2012-12-14 16:11:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jakos z przedszkolem mnie nie uszczesliwiali i a jakze, miejsc nie bylo
    > nigdzie. Kogos to obchodzi?

    Przedszkola nie są obowiązkowe.

> [...]
    > Rownie dobrze radze sobie z podstawowka. A skoro jest zapotrzebowanie na
    > 300 dzieci w jednym miejscu to o tyle samo bedzie mniej w drugim. Samo

    No więc ktoś będzie musiał swoje dziecko dowozić do innej szkoły bo
    najbliższa gdzie dziecko mogłoby normalnie chodzić piechotą będzie zajęta.
    To jakaś bzdura.

    > Ej, a nie pisales o tym, ze kros smial krecic meldunkami i powinien
    > siedziec cicho? To jak to jest, mozna czy nie mozna?

    Ok, jest piątek, więc napiszę powoli jeszcze raz. W obecnym systemie dzieci
    z rejonu mają pierwszeństwo, ale jeśli w jakiejś szkole jest miejsce to
    można tam dziecko przenieść. Fikcyjne przemeldowywanie się aby zapewnić
    dziecku miejsce w wybranej szkole to normalne oszustwo wobec tych którzy tam
    mieszkają i chcą swoje dzieci posyłać do najbliższej szkoły.

    Pozdrawiam
    Ergie