  • 11. Data: 2012-05-01 20:14:41
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2012 19:58:45 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:
    > mankowych uzyskach, wiec mowmy i o mankowych kosztach.
    > Maniek napisal, ze ma niecale 6m2 czyli 3 kolektory. Plus bufor i reszta
    > instalacji w NAJGORZYM razie wyjdzie polowa tego co piszesz.
    > W moim prypadku to bedzie kolo 4 tys zl czyli 8 lat. A realnie pewnie z 6,
    > bo ceny pradu ida w gore a nie w dol.

    Dla nowego "inwestora" 3 koletory + osprzet to może wyjśc netto 6 tysi jak dogada sie
    z jakims wałkiem instalatorem który zgodzi sie z fakturami zakombinować. Wtedy ew.
    solary się opłacaja. Wszystkiemu winne dotacje- dotacja + ryzykujący instalator i
    faktycznie na solarach ,można wyśjc na "zero"

  • 12. Data: 2012-05-01 20:33:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-05-2012 o 19:07:22 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > 50 zł za prąd plus koszty amortyzacji solarów, o czym zapomniałeś
    > napisać, a tu już sprawa nie przedstawia się tak pięknie.
    Przepraszam a dom też amortyzujesz? a dach, instalację elektryczną itd...?

    > Ja spalam ok pół tony węgla na grzanie ciepłej wody poza sezonem
    > grzewczym. To daje wydatek rzędu ok 400 zł razem ze zużyciem prądu do
    > pompek i dmuchawy, w skali sezonu letniego - od końca kwietnia do połowy
    > października.
    >
    > Jeżeli solar kosztujący powiedzmy 12 tys z usługą jego zamontowania
    > miałby mi ten wydatek zastąpić, to mam 30 lat. Tyle to solar nie
    > wytrzyma i o ile nie jest to samoróba, względnie coś, co zmieści się w
    A co w solarze się ma zużyć? w porównaniu do twojego pieca to solar jest
    wieczny.

    > kwocie max 3000 zł razem z całym osprzętem, naprawami przez okres
    > eksploatacji i konserwacją, to nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.
    Dom w ogóle nie ma sensu ekonomicznego, lepiej wynajmować kąt niz płacić
    jednorazowo 300-400tys.

    > Wolę grzać wodę węglem. :-P
    To grzej, kto ci broni.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2012-05-01 20:42:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2012 20:33:45 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Dom w ogóle nie ma sensu ekonomicznego, lepiej wynajmować kąt niz płacić
    > jednorazowo 300-400tys.
    W porównaniu do czego?

  • 14. Data: 2012-05-01 21:15:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grzewczym. To daje wydatek rzędu ok 400 zł razem ze zużyciem prądu do
    > pompek i dmuchawy, w skali sezonu letniego - od końca kwietnia do połowy

    I nie amortyzujesz tego kotla?

    > Jeżeli solar kosztujący powiedzmy 12 tys z usługą jego zamontowania miałby
    > mi ten wydatek zastąpić, to mam 30 lat.

    Zestaw solarny to koszt w tej chwili pewnie jakies 8-9 tys. Liczmy 9 tys. i
    jest w nim baniak za przyjmijmy 2000zl ktory i tak musisz kupic. Ja mam go w
    zestawie. Po odliczeniu VAT'u instalacja wraz z baniakiem kosztuje 7829zl.
    Jak ktos wprawny to wystarczy kolejny 1000zl. Liczmy 9000 z 7% VAT. Koszt
    baniaka to 1739zl z VAT 7%, wiec instalacja kosztuje realnie 7261zl. Bez
    uwzglednienia wzrostu kosztu nosnikow energii zestaw zwroci sie najpozniej
    po 10 latach. Nie dotyczy palaczy i pompiarzy. Tych drugich rozumiem..

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2012-05-01 21:16:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Szału nie ma, tyle samo energii wyprodukuje zwykły piec na węgiel/drewno z
    > opału za 300-600z
    > Więc nie rozumiem czy się chwalisz czy się żalisz?

    Napisz cos nowszego, bo sie powtarzasz.

    TK

  • 16. Data: 2012-05-01 21:32:52
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > I nie amortyzujesz tego kotla?

    Owszem amortyzuję, ale kocioł muszę mieć, bo zimą zimno by było hehe...
    i on nagrzeje mi wodę latem też, a solar to już wydatek extra.

    Powyżej 3 tys, nie ma sensu. Obliczam w odniesieniu do kosztów jakie
    ponoszę corocznie na grzanie wody węglem.

    No ale temat był tysiąc razy wałkowany i nie chce mi się już go ciągnąć,
    bo tu i o amortyzacji domu mowa się zaczęła.

    Jednemu dom się amortyzuje, a innemu nie... Mnie akurat się amortyzuje -
    to tak dla janusza_kk1 :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 17. Data: 2012-05-01 21:40:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Owszem amortyzuję, ale kocioł muszę mieć, bo zimą zimno by było hehe... i
    > on nagrzeje mi wodę latem też, a solar to już wydatek extra.

    Ja nie mam kotla weglowego, wiecej, w zyciu drugi raz bym go nie chcial.
    Potrzebujesz wiekszego pomieszczenia na opal zamiast ktorego ja mam wiecej
    na mieszkanie, caly ten rytual ktorego nikt nie liczy. Mialem wegiel od
    poczatku zycia i mi wystarczy.
    To kwestia podejscia do zycia i tyle. Zeby placic mniej za gaz mam solary.
    To jest dla mnie alternatywa ktorej koszt ponislem bez dotacji i swiadomie.
    Zdaje sobie sprawe, ze napalic mozna byle czym zeby miec ciepla wode i
    kosztowo nie ma o czym dyskutowac. Jednak jak wyjdziemy nieco poza margines
    wylacznie kosztow to takie rozwiazanie wcale nie jest najgorsze.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-05-01 21:56:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2012 21:15:59 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Zestaw solarny to koszt w tej chwili pewnie jakies 8-9 tys. Liczmy 9 tys.

    Tu zgodą. Jak znamy "wałka" instalatora i jesteśmy na bieżąco z dotacjami to nawet
    sporo mniej. i
    > jest w nim baniak za przyjmijmy 2000zl ktory i tak musisz kupic.

    Tu brak zgody. Od 2008 roku mam baniak sporo tańszy((sporo poniżej 1000zł) i też
    wystarczy. P

    Gazownicy zużywająna CWU ok 100zł za miesiąc. Solary zapewnią 100% zapotrzebownia
    przez 8(pesymistycznie) miesięcy. Dalej łatwo polizyć;

  • 19. Data: 2012-05-01 22:18:28
    Od: <news>

    > Taaa pewnie, tylko on to ma za góra 50zł za prąd, a ty musisz
    > wydać znacznie więcej.

    Ja mam piec węglowy, on do grzania wody prądu nie potrzebuje, natomiast
    kolektory na pewno i nie wiem ile na działanie tych wszystkich pompek i
    sterowników w ciągu całego roku potrzebuje prądu, ale na pewno za prąd
    będzie to więcej niż 50 złotych.

  • 20. Data: 2012-05-01 22:51:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-05-2012 o 20:42:47 Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > W porównaniu do czego?
    Do kosztów wynajmu 1tys do 1,5tys, opłaca się? przecież to się nigdy nie
    wróci :)

    --
    Pozdr
    JanuszK