  • 11. Data: 2012-04-11 22:41:31
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbjl30...
    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 20:18:36 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >3 tys kWh z COPem 3,5 to moja pompencja robi zuzywajac 857kWh - 100% w
    >taniej taryfie (bo przeciez solar grzeje glownie latem >kiedy pompa
    >praktycznie chodzi godzine na dzien). 857 * 0,32 pln / kWh = 275 pln. Przy
    >koszcie solara rzedu 8 tys pln zwrot po 30->tu latach. Nie chce solara :)

    E tam latem...
    W styczniu zdaje sie pisalem o uzyskach rzedu 10kWh/dzien.
    Co prawda w podawanych danych staram sie byc odporny na krytyke, bo nie o to
    tu chodzi. Mniejsza o to czy ja popelnilem blad czy nie. To sa suche dane z
    mojej instalacji dla ludu, a ten niech sam oceni co mu sie oplaca. W kazdym
    razie Twoje porownanie powoduje zamet i nic poza tym. Dlaczego? Bo przyjales
    koszt solara na poziomie 8 tysi i nie chce mi sie dyskutowac czy dobrze czy
    zle, ale dla rownowagi nie podales kosztu swojej instalacji wyposazonej w
    bufor, taki sam baniak jak moj, ktorego cena jest w moim zestawie,
    sterowanie, dodatkowe pompy i dziesiatki litrow glikolu. Ja wiem, ze pompa
    grzeje tez zima, ale nie przez godzine w taniej taryfie. Mniej wiecej
    powinno wygladac to tak: moja instalacja - dwa zrodla ciepla wraz z
    przylaczem gazowym, kociol i instalacja solarna to koszt ok.12000 zyli po
    rozliczeniu VAT. Zeszloroczny sezon gazowy zamknalem kwota ok. 3000 zl (to
    nic, ze Kris nie wierzy). W tym roku jestem w W2, wiec gaz bedzie drozszy,
    ale oplaty spadna. W pazdzierniku bede mial wyrownanie konczacego sie sezonu
    i zobaczymy czy utrzymam sie w W2. Wykorzystanie wlozonego kapitalu do celow
    grzewczych za zeszly rok wynosi 25%. :-)

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2012-04-11 22:50:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    -forums@ynma1...
    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:09:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    >Nie wspominajac juz o tym ze solar produkuje tym wiecej energii im mniej
    >jest jej nam potrzebne. W lipcu/sierpniu kiedy produkuje >jej najwiecej
    >bierze sie przeciez glownie "zimne" prysznice, bo jest poprostu goraco :)
    >Najwiecej ciepla idzie u mnie w zime bo wtedy >lubie sie wygrzac, czy to w
    >wannie czy pod prysznicem. Jedyne zastosowanie solara jakie wedlug mnie
    >jest rzeczywiscie oplacalne to >ogrzewanie basenu i jak sobie taki wybuduje
    >to z pewnoscia bedzie ogrzewany farma solarkow :-)

    Odpowiem moze tu.
    Panowie, mylicie potencjal z faktycznym uzyskiem. Latem solar moze
    wyprodukowac przy sprzyjajacych warunkach pewnie ze 40kWh, ale latem akurat
    sprzyjajacych warunkow paradoksalnie jest nie tak znowu wiele wiecej jak
    zima. Druga sprawa jest taka, ze ja akurat latem kapie sie czesciej jak
    zima. Wiec w lipcu czy sierpniu instalacja nie produkuje w mega watach.
    Przypominam, ze kolektor najlepsza sprawnosc uzyskuje do roznicy temp. 50K,
    wiec latem faktycznie moglby wyprodukowac znacznie wiecej niz produkuje na
    potrzeby CWU. W praktyce wykorzystuje sie kazdy wat niezaleznie od pory
    roku.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2012-04-12 06:59:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Załozmyze w maju wyłaczasz kociol gazowy bo solar nagrzeje
    > odpowiednią ilość CWU dla Twojej rodziny.
    > Przychodzi lipiec, dni dluższe slońca więcej więc i solar więcej więc
    > i solar wiecej energi produkuje. Co wtedy? Więcej potrzebujesz CWU,
    > więcej sie się myjesz?
    > W lipcu solar nagrzeje Tobie i 1000litrów CWU zapewne, tylko po co
    > skoro potrzebujesz 200litrów?A licznik na solarze kWh(u Ciebie juz
    > MWh)nabija;)

    chyba troszkę bredzisz, mam wrażenie...

    4 osobowa rodzina spokojnie zużyje więcej niż 200 l wody ciepłej...

    norma dla całej (ciepła i zimna) wody to od 140 do 160 l / dobę

  • 14. Data: 2012-04-12 07:39:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 06:59:41 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > chyba troszkę bredzisz, mam wrażenie...
    >
    > 4 osobowa rodzina spokojnie zużyje więcej niż 200 l wody ciepłej...
    >
    > norma dla całej (ciepła i zimna) wody to od 140 do 160 l / dobę

    Czepiłes sie cyferek, a chodziło o zasadę ze latem solar produkuje więcej niz jest
    potrzebne. No a zresztą gdzie ja pisalem oże rodzina 4 osobowa;)
    A co do żużycia- średnie żuzycie wody to 4000litrow na osobe na miesiac
    Czyli dla rodziny 4 osobowej to 16000 litrow na miesiąc czyli ok 500 litrow dziennie.
    Ile w tym jest ciepłej a ile zimnej trudno mi powiedzieć
    Np tu http://energia.eco.pl/DOM/WODA/ZUZYCIE.HTM piszą że przymuje się 30litrów
    ciepłej wody(45stC) na osobe na dzień.
    Weć jak napisąłem 200litrów to dla 4 osobowej rodziny przyjełem dobrze. Dodatkow tam
    przyjmuja temp 45stC a latem w baniaku woda grzana solarem bedzie miala wyższą
    temperaturę wiec jej zużycie bedzie mniejsze.
    Więc zanim napiszesz że ktos bredzi to sie upewnij Panie Instalatorze
    Jeszcze tu
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,10098/It
    emid,39/

  • 15. Data: 2012-04-12 07:54:53
    Od: lancellot <l...@w...pl>

    > Zobaczymy jak to bedzie do poczatku maja, wtedy minie rok.

    Moim zdaniem w zupełności wystarczy jeśli panele dostarczą ciepłej wody
    latem. Więcej trudno od nich oczekiwać. Jeśli cały okres letni nie
    potrzebuję gazu, węgla, drewna, oleju, prądu, jestem za stosowaniem
    paneli. Cena paneli fabrycznych przesadzona, więc zakup nie ma sensu.
    Sens ma coś takiego:
    http://www.mala-elektrownia.ovh.org/kolektor/IMG_172
    3.jpg

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2012-04-12 08:11:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > Np tu http://energia.eco.pl/DOM/WODA/ZUZYCIE.HTM piszą że przymuje
    > się 30litrów ciepłej wody(45stC) na osobe na dzień.

    imho absurdalne załozenie...

    u mnei 3 osoby wiecej zużywają dziennie :)

  • 17. Data: 2012-04-12 08:52:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 08:11:26 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > imho absurdalne załozenie...

    "Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej dla faktów"

    > u mnei 3 osoby wiecej zużywają dziennie :)
    Masz osobny licznik do CWU?

  • 18. Data: 2012-04-12 09:02:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:41:31 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Zeszloroczny sezon gazowy zamknalem kwota ok. 3000 zl (to
    > nic, ze Kris nie wierzy).

    A co ja mam wierzyc czy nie wierzyc. Zima była jaka była(ktrótka aczkolwiek dość
    mroźna) i póki co chyba reówniez całości nie grzałes

  • 19. Data: 2012-04-12 09:15:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > imho absurdalne załozenie...

    zgadzam sie ze to dziwnie mało - u mnie. Spotkałem sie z informacją ze na
    CWU potrzeba 1000kWh rocznie na osobe co patrząc u mnie na liczniki mogę
    potwierdzić. Trzeba przyjąć co najmniej 70l/osobe, a u mnie schodzi jeszcze
    wiecej.

    b.

  • 20. Data: 2012-04-12 10:01:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > CWU potrzeba 1000kWh rocznie na osobe co patrząc u mnie na liczniki mogę
    > potwierdzić. Trzeba przyjąć co najmniej 70l/osobe, a u mnie schodzi

    Kiedys tu Werbinski forsowal jakies dane z Wiki o zuzyciu wody. Mi sie nie
    zgadza w kazdym razie. Dodam przy okazji, ze zyzycie wody nie uwzglednia
    dobowych strat.

    Pozdro.. TK