    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Solary
    Date: Thu, 22 Dec 2011 09:43:53 +0100

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >a wiesz jak by ci tani wyszedł samochód jakbyś go sam zbudował?

    Nie wiem

    >przecież możesz kupić jakiś chiński najtańśzy szajs i będziesz miała tanie
    >solary, ba możesz je sam zbudować.

    Akurat solary to nieskomplikowane urządzenie w porównaniu np do samochodu.
    Samochodów ludzie sami budują sporadycznie, samorobnych, dobrze działających
    solarów jest sporo

    >10 000 to cena razem z instlacją i to raczej taki lepszych solarów
    >(próżniowe) + zasobnik (też go trzeba zrobić)

    Czyli zwrot inwestycji jeszcze prawie dwa razy dłuższy jak napisałem
    wcześniej. Czyli potwierdza się ze ekonomicznie nieuzasadnione.
    Objechałem niedawno cały półwysep chalcydycki. Tam solary sa na każdym
    dachy, takie trochę inne jak u nas bo na dachu od razu z solarami jest
    zasobnik. Kosztują w przeliczeniu 1/4 tego co u nas. U? nas tez stanieją bo
    10tys za urządzenie tak nieskomplikowane technologicznie jak solar to jest
    znacznie zawyżona cena.