  • Data: 2020-05-30 21:17:44
    Temat: Re: Spadki
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie. Ktoś zmarł po kim dziedziczę i nic nie wiem co
    > odziedziczyłem, bo jego druga rodzina najpewniej ukrywa informacje.
    najlepiej jakbyś się zrzekł.
    Jeśli chcesz coś wziąć, to zdobądź akt zgonu, i pylaj do gminy/urzędu
    pytać jakie tam będziesz miał płacić podatki jak sąd przyzna Ci spadek.
    Jest duża szansa że powiedzą.
    > Jak spadkobiercy nie stawią się u notariusza w te 6 miesięcy to co ?
    spadkobiercy w dobrze pojętym interesie powinni wnieść sprawę do sądu o
    ustalenie nabycia spadku ( a nie co w tym spadku jest!) Jeśłi są bliską
    rodziną to składają w urzędzie skarbowym oświadczenie co dostali i są
    zwolnieni od podatku. to zwolnienie będzie potrzebne przy sprzedaży. po
    6 miesiącach od decyzji sądu - zwolnienie przepada. więc jak dostaniesz
    pół stodoły o wartości zero złotych, to i tak zapłacisz podatek, lub
    będziesz musiał płacić 1200zł za biegłego który to wytłumaczy
    urzędnikowi że wartość nieruchomości jest zerowa. > Wiesz jak to jest w
    rodzinie.
    wiem, więc lepiej od razu zrezygnować, dla świętego spokoju. JAk ich nie
    lubisz to jedź do nich i powiedz że za 5 tyś "do łapy" podpisujesz
    dobrowolną rezygnacje. może zadziała?

    ToMasz