eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 00:19:33
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty liczy chałupę koledze, któren upiera się na grzanie
    pelletem czy tam groszkiem:

    > Nie mam bladego pojęcia o nowoczesnych kotłach i nie wiem jaką
    > orientacyjną sprawność (grzania chaty i CWU) mogę przyjąć...
    > Ktoś podpowie?
    > Niektórzy producenci chwalą się, że mają np. 91% sprawności,
    > ale czy to aby nie jakaś grubsza ściema?
    > Póki co roboczo przyjąłem 85% dla grzania chaty i 80% do
    > grzania CWU.

    Te 6% różnicy sprawia, że nie da się ukończyć obliczeń? Znani mi
    spece od atmostery byliby radzi, gdyby z taką precyzją potrafili
    opisywać dane pogodowe. Producentów groszku nie znam, podejrzewam
    jednak, że nie są w rachunkach lepsi od tamtych.

    Jarek

    --
    A gdy ją ujrzał taką całą w groszkach,
    To mu się zrobiło jak po dobrych proszkach.