eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 11:23:44
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > Jak już liczę to staram się w miarę realnie i wiarygodnie wklepywać
    > różne parametry, bo jak w kilkunastu z nich oleję te 6 czy 10% to
    > wynik finalny może być całkiem do dupy.

    Toż właśnie o to mi chodzi, by *starać się* w miarę *realnie*
    i *wiarygodnie* wklepywać różne parametry! A co tu można wiarygodnie
    określić z kilkuprocentową dokładnością? Kaloryczność węgla? Wolne
    żarty! Może izolacyjność wełny w dachu? Ale żem sie uśmiał! To samo
    z wynikami takich obliczeń. Gdzieś wyszło dziesięć żeberek w pokoju.
    W związku z korektą parametru o 5% należy zamontować dziesięć i pół?
    Albo program wyliczy, że ma ciepłe wiać z rury fi 110 mm. Korygujemy
    znowu o te pięć procent i idziemy szukać w castoramie rury 112 mm.

    Jak się "liczy chałupę" (cokolwiek by to miało znaczyć), to do
    rachunku błędów trzeba się przyłożyć z nie mniejszą starannością,
    co do rachunku zasadniczego. Jeśli wynikiem finalnym będzie na
    przykład 1273,84 kg peletu, to będzie to wynik z dupy.

    --
    Jarek