eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 12:24:54
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 stycznia 2017 12:15:25 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Sprawność kotła też przy liczeniu zapotrzebowania na energię nie
    > ma znaczenia (czy "liczyć chałupę" znaczy "liczyć zapotrzebowanie
    > na energię" -- w to nie wnikam).

    Jak dla mnie ma. Po to się liczy zapotrzebowanie (energię końcową),
    żeby wiedzieć ile trzeba będzie finalnie wyciągnąć z kieski.
    A że dla prądu liczy się dokładniej niż dla niewiadomego węgla to inna sprawa.

    > Do obliczania nie mam zarzutów. Mam do konkretnych obliczeń.
    > Zbyt konkretnych, można rzec. To nie działa. A przynajmniej
    > nie tak działa.

    Taka jest metodologia liczenia i tyle, nie ja to wymyśliłem.
    A że jest potrzeba podania konkretnego parametru to się go podaje.
    Jak się dobrze policzy a potem dopilnuje budowy żeby nie spartolili,
    to można uzyskać dość dobre odzwierciedlenie teorii w praktyce.
    Dość dobre, czyli rzędu 10-15% rozstrzału w liczeniu.

    L.