eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 07:44:37
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 stycznia 2017 01:23:52 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jak ma gaz lub możliwość grzania gazem to niech się nawet nie
    > zastanawia, bo obecnie ogrzewanie gazem jest porównywalne z ekogroszkiem
    > czy pelletem, a przy tym zero obsługi.

    Do tego też namawiam, ale opór materii jest dosyć duży ;)

    > Kotły na ekogroszek zaś mają sprawności laboratoryjne do 90%, ale w
    > rzeczywistych warunkach, sprawność najlepszych raczej nie przekracza
    > 70%, a kocioł nie czyszczony codziennie może grzać ze sprawnością nawet
    > 40-50%

    Nawet taki super-hiper w ładnej obudowie, z mnóstwem bajerów, kosztujący
    pod 10 tysi? Kurde...

    > Jednak ww wyniki dotyczą tylko i wyłącznie samego procesu spalania, a
    > rzeczywista sprawność efektywna powinna jeszcze uwzględniać ilość
    > zużytej energii elektrycznej do napędzania mechanizmów i pomp

    Taa to wszystko liczę osobno, sprawność akumulacji, przesyłu, sterowania,
    urządzenia dodatkowe i inne pierdy. A chodziło mi tylko i wyłącznie
    o sprawność samego spalania.

    L.