    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Sternbergia lutea
    Date: Fri, 13 Oct 2023 12:36:25 +0200

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Głowy uciąć sobie nie dam, ale ze 30 lat temu kupiłem cebulki tego
    > mojemu tacie. Pewnie zasadził, ale niestety nie potrafię powiedzieć
    > jak się sprawa dalej potoczyła.

    No proszę, nie dość, że niektórzy znają i kojarzą, ale jeszcze pamiętają
    po trzydziestu latach.

    > Pytanie co się stanie w zimie w klimacie bardziej kontynentalnym.
    > Cebulki kupiłem w Holandii. Tam tez zimy łagodne.

    Przemarznięcia boję się najmniej. Bardziej ogólnego niedostosowania do
    innego klimatu. Wiadomo, że najtrudniej jest przenieść roślinę rosnącą
    w trudnych warunkach, w warunki lepsze. Na przyklad górską na niziny.
    Na nowym stanowisku musi radzić sobie z konkurencją. Co oznacza "posadź
    to gdzieś w trawie", zależy od punktu widzenia. Nad Morzem Śródziemnym
    "trawa" jest zjawiskiem wiosennym, w lecie w zasadzie zanika. U nas jest
    odwrotnie. Obcym w trawie bywa trudno.

    Jarek

    --
    Hej, kąkolą się kąkole