    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Sternbergia lutea
    Date: Sun, 15 Oct 2023 09:19:22 +0200

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > No tak mi się wydaje, bo kwiat jakby kojarzę, a nie do końca widzę
    > powód, dla którego miałbym w tej Holandii kupować akurat krokusy.
    > Obok tulipanów zresztą, ale te to coś bardziej oczywistego.

    Mnie zawsze ujmował anachronizmem kwitnienia, dlatego zapamiętałem.
    Teraz postanowiłem się przyjrzeć bliżej.

    > A dlaczego nie boisz się przemarznięcia? Tu np.:
    > https://zielonyogrodek.pl/katalog-roslin/cebulowe/96
    24-sternbergia-zolta

    > widzę właśnie o przemarzaniu.

    Mało bojaźliwy jestem, stąd lęku u mnie mało. Piszą, że to tak na granicy
    zdolności polskiej zimy, że niewielkie okrycie może pomóc. Systematycznie
    robi się cieplej, a u mnie gleba sucha, co ochronie przed mrozem sprzyja.
    Po prostu liczę na szczęście. Zobaczymy jak mu się spodoba w mojej trawie.
    Na razie liście wyglądają dobrze.

    --
    Jarek