  • Data: 2019-03-15 10:52:36
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 15 Mar 2019 10:33:50 +0100, Marek

    > No chciałem ale zostałem tutaj skutecznie do tego zniechęcony,

    Bo nie pisałeś że chcesz kombinować z temperaturami. Zresztą nadal nie wiem
    po co Ci to potrzebne, skoro podłogówka w dużym stopniu sama się reguluje.
    Zresztą jak już zostało napisane, za odczucie komfortu najbardziej
    odpowiada wilgotność a nie sama temperatura. Jeśli zatem chcesz obniżyć
    temperaturę bo spodziewasz się dużej ilości gości, albo dużo gotowania, to
    lepiej (taniej) będzie jednak uchylić okno albo pokręcić wentylację niż
    kupować jakieś wymyślne systemy i gmerać przy ustawieniach.

    > przyznaje jak dotąd sensownym argumentami, przynajmniej dopóki nie
    > doszliśmy do szczegółów regulacji układu.

    Zrób anhydryt zamiast betonu i będziesz sobie mógł regulować lepiej niż
    kaloryferami. Nawet nie będą Cię wtedy martwić te zawory onoff na listwie.
    Tylko licz się wtedy z tym, że instalując PC ta będzie dymać w drogiej
    taryfie. Jeśli JAŁOWA (bo pytam ponownie, po co Ci to?) regulacja
    temperatury jest Ci bardziej potrzebna niż duża stabilność temperaturowa, i
    niskie rachunki za ogrzewanie, to płać.

    > Tutaj rozbieżność polecanych sposobów najlepszej regulacji jest spora.

    Rozbieżność to jest tam, gdzie ludzie głupkowato chcą merdać temperaturami,
    bo mają przyzwyczajenie z domów energochłonnych z kalafiorami. Dom
    energoszczędny z podłogówką to inna bajka. Ustawia się i zapomina.

    > Od znajomych , którzy sami robili podłogówke, wyregulowali sobie
    > przepływy ręcznie "byle było ciepło" i koniec, do fachowców tutaj którzy
    > wspominają o jakimś projekcie (?), wyliczeniach (??)

    To akurat jest normalne że robi się projekt podłogówki do wyliczeń
    zapotrzebowania (strat). Nie wiem czy wiesz, ale kaloryfery też "się
    liczy". Przynajmniej powinno się liczyć, a jak jest to wszyscy wiedzą.

    > czy układach "których się już nie dotyka" opartych na rotametrach. To
    > jak z tą podlogówką, da się ustawić żądaną temp.

    Da się ustawić.

    > czy próby jakiejkolwiek regulacji skończą się
    > (subiektywnym) za gorąco lub za zimno?

    Regulacje są zbyteczne po ustawieniu żądanej (projektowanej) temperatury.
    Pytam po raz fefnasty, po co Ci ta zmienna regulacja temperatury? Już
    wiadomo, że oszczędzać nie chcesz, to dobrze bo nic takiego by nie zaszło.
    Więc po co?

    --
    Pozdor
    Myjk