  • Data: 2019-03-15 11:01:49
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.03.2019 10:33, Marek wrote:
    > To jak z tą podlogówką, da się ustawić żądaną temp. czy próby
    > jakiejkolwiek regulacji skończą się   (subiektywnym)  za gorąco lub za
    > zimno?

    W zasadzie wszystko napisałem już w pierwotnym poście.

    Rotametrem możesz zdławić przeływ lub zamknąć wręcz.
    U siebie zrobiłem tak dla pętli w pomieszczeniu gospodarczym - zamknąłem
    ją i to pomieszczenie nie jest ogrzewane, mam w nim parę stopni niżej
    choć tam i tak zwykle coś się pierze albo suszy a to oddaje sporo
    ciepła, zwłaszcza suszarka.
    Inne pomieszczenie mam lekko zdławione... ect.
    A jak czuje, że w chałupie za ciepło to jednym pokrętłem na sterowniku
    kotła obniżam krzywą grzania.
    Jak pisał Myjk - podłogówka się sama reguluje (nie chodzi o bezwładność)
    niejako wiec przy standardowej wylewce takie regulacje jak chcesz robić
    nie sprawdzą się.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info