  • Data: 2018-04-12 19:04:13
    Temat: Re: Straty ciepła przez nieocieplone ściany szczytowe
    Od: cyceron <t...@b...goaway> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.04.2018 07:55, abomito wrote:

    > Cokolwiek byś nie zrobił, koszty będą wyższe niż
    > zyski.Przemarzaniem w tym miejscu bym się nie przejmował.Jet jeszcze opcja,
    > że mogą to robić ludzie od izolacji za dodatkową opłatę, ale warto by ich
    > wtedy popilnować...

    Tak sobie na szybko przeliczyłem, zakładając lambdę pianki na poziomie
    0,04 W/mK to dla 2cm warstwy i 6m^2 powierzchni - mam 12W/K strat. Ok,
    może realnie wyjdzie trochę mniej bo gdzieniegdzie jest 4cm.

    Z cieplowlasciwe.pl mam: Przeciętny sezon grzewczy w tym miejscu trwa
    ok. 166 dni, ze średnią temperaturą 1,64°C. Czyli licząc przeciętnie
    20st róznicy temperatur mam 240W strat. Wychodzi ok. 950 kWh/rok.
    Czyli jakieś 200zł/rok dla gazu po 20gr. W dupę.

    Nie machnąłem się w obliczeniach? Ciepłowłaściwe szacuje mi budynek na
    niecałe 3 kW, wychodzi że szczyty ocieplone 2cm warstwą pianki biorą
    prawie 10% mocy grzewczej... aż wierzyć się nie chce.

    C.