  • 1. Data: 2015-08-12 20:20:00
    Temat: Studnia głębinowa, zbiornik hydroforowy, isntalacja nawadniająca
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Powstała pewna komplikacja związana z zasileniem instalacji
    nawadniającej ogród.

    Otóż stosowna "rura" została zapomniana na etapie stanu "0".
    Gdybym trzymał się założenia dotyczącego umieszczenia zbiornika
    hydroforowego (do pompy głębinowej) w pomieszczeniu technicznym to jest
    pewien problem z wypuszczeniem rzeczonej rury z poziomu chudziaka na
    zewnątrz, "pod ziemię" i nie-po-elewacji.

    Opcje są trzy:
    1) przewiercić się pod kątem i wyjść gdzieś tam przez fundament
    2) zainstalować zbiornik hydroforowy w obudowie studni
    3) zrobić tak jak tu <https://www.youtube.com/watch?v=boU4vJhhUvE&t=3m55s

    Tylko nie bardzo rozumiem w tym trzecim rozwiązaniu jak to ma działać od
    strony hydraulicznej. Czy od tego dodatkowego zaworu jest podłączony
    kolejny, mniejszy zbiornik hydroforowy? Czy też instalacja nawadniająca
    jest podłączone wprost. Jeśli wprost to co miałoby sterować
    uruchomieniem pompy? Zwłaszcza w sytuacji kiedy dla tego przykładu pompa
    o sporej wydajności zasila linią kropelkową, która generalnie nie ma
    jakiegoś imponującego wydatku wody.

    Które rozwiązanie byście wybrali?

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-08-12 23:51:51
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
> [...]
    > uruchomieniem pompy? Zwłaszcza w sytuacji kiedy dla tego przykładu pompa
    > o sporej wydajności zasila linią kropelkową, która generalnie nie ma

    Czwarta opcja-wyjść przez ścianę -podlączyć wąż ,a ten do instalacji
    nawadniającej.Jeśli zimą będziesz chcial zrobić ślizgawkę,też się sprawdzi.

    Za malo podaleś informacji.Czy studnia będzie zasilala dom i ogród,czy tylko ogród?
    Ten trzeci dzyndzel jest w zasadzie niepotrzebny.Można z niego brać wodę,ale mogą być
    klopoty ze sterowaniem.Przy niektórych pompach -jego otwarcie zapowietrzy
    instalacje.Woda może uciec z pompy.Ale można go użyć do zalewania tejże...
    Nie wiem,jak duży masz ogród.Do poważnego podlewania woda powinna być
    odżelaziona-związki żelaza lubią zapychac kroplowniki.Uzyskuje się to używając
    sadzawki.Woda studzienna natlenia się tam i przy okazji nagrzewa.
    Możesz umieścić zbiornik wyżej-woda będzie leciala sama-mniejsze klpoty z regulacją.
    Rozwiązań jest sporo,ale muszą byc dostosowane do konkretnego miejsca.
    Podaj więcej szczegóów,to pokompinujem.
    pozdro.dolniak

  • 3. Data: 2015-08-12 23:56:23
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Znaczy-nie mogę się dorozumieć.
    Nie polożyleś rury od pompy do hydroforu,czy od hydroforu do podlewania?

  • 4. Data: 2015-08-13 00:11:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-12 23:56, dolniak wrote:
    > Znaczy-nie mogę się dorozumieć.
    > Nie polożyleś rury od pompy do hydroforu,czy od hydroforu do podlewania?

    Od hydroforu do podlewania

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-08-13 00:19:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-12 23:51, dolniak wrote:
    > Czwarta opcja-wyjść przez ścianę -podlączyć wąż ,a ten do instalacji
    nawadniającej.Jeśli zimą będziesz chcial zrobić ślizgawkę,też się sprawdzi.

    Mówiąc szczerze to ta opcja (z konieczności) chyba mi się będzie
    najbardziej podobać ...

    > Za malo podaleś informacji.Czy studnia będzie zasilala dom i ogród,czy tylko ogród?

    Dom i ogród

> [...]
    regulacją.
    > Rozwiązań jest sporo,ale muszą byc dostosowane do konkretnego miejsca.

    Instalacja wodna prosta jak konstrukcja cepa składa się z:
    - studni głębinowej z pompą
    - rury wodnej i kabla elektrycznego

    Rura i kabel zostały poprowadzone "po bożemu" (czyli podczas
    konstruowania stanu zerowego) od studni do miejsca gdzie został
    zaplanowany hydrofor i filtr (woda jak to na Mazowszu jest zażelaziona i
    zamanganiona).

    Aktualnie mam SSZ i zabrałem się za instalacje. No i tu nastąpił zonk bo
    jakoś nie pomyślałem o rurze od hydroforu/filtra w stosowne miejsce na
    zewnątrz domu.

    I próbuję to jakoś naprawić ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2015-08-13 00:47:40
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > konstruowania stanu zerowego) od studni do miejsca gdzie został
    > zaplanowany hydrofor i filtr (woda jak to na Mazowszu jest zażelaziona i
    > zamanganiona).
    O,tu czegoś nie wiem!Jaki to filtr?
    Bo mnie uczyli,że tylko napowietrzanie powoduje,że te związki dolączją jakosik
    dodatkowy atom tlenu i stają się nierozpuszczalne.Dlatego aa no wlaśnie!Dlatego
    filtr!
    A dozownik z tlenem(wodą utlenioną)jest? I tak na szybkiego...
    teraz to jest technika...D

    To byloby najprostsze wyjście.Psuje troszkę estetykę,ale dziala.Pamiętaj tylko o
    zalożeniu dodatkowego zaworu wewnątrz budynku i o możliwości jego wymiany(śrubunek),a
    także o stosownej średnicu ruly-min 25mm.
    pozdro dolniak

  • 7. Data: 2015-08-13 06:25:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    u rodziców jest zbiornik hydroforowy w obudowie studni (wkopane są chyba 4 kręgi i
    spód jest wymurowany). NIe ma żadnych komplikacji od 2008 roku. Cały sterownik jest
    też w obudowie studni w obudowie hermetycznej.

    https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipM
    jxdg1aQ2QjOvc_m-M9-uoeOqiu_o7oMqTVe7X

    https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipN
    G1LzrluFg8xY_hlveGX0S1qcZaJHI_MJO7PDX

    uciu

  • 8. Data: 2015-08-13 06:51:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-13 00:47, dolniak wrote:
    > O,tu czegoś nie wiem!Jaki to filtr?

    Na tę chwilę to potrafię powiedzieć, że dokładnie taki sam jak stoi u
    sąsiada i działa (co zostało stwierdzone organoleptycznie i przy użyciu
    SANEPIDu). Natomiast poza jego wymiarami (coby mu zapewnić godne miejsce
    w kotłowni) to niespecjalnie się interesowałem co on za jeden.

> [...]
    filtr!
    > A dozownik z tlenem(wodą utlenioną)jest? I tak na szybkiego...

    Tak jak napisałem wyżej nie interesowałem się jeszcze co to za magia
    jest w tym filtrze.

> [...]
    zalożeniu dodatkowego zaworu wewnątrz budynku i o możliwości jego wymiany(śrubunek),a
    także o stosownej średnicu ruly-min 25mm.

    I chyba tą drogą pójdę.

    Dzięki za sugestię!

    Piotrek

  • 9. Data: 2015-08-13 06:55:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-13 06:25, uciu wrote:
> [...]
    spód jest wymurowany). NIe ma żadnych komplikacji od 2008 roku. Cały sterownik jest
    też w obudowie studni w obudowie hermetycznej.

    Też o tym myślałem ale chyba jednak sobie odpuszczę takie rozwiązanie.

    Co najwyżej zrobię zawór. Jeśli pobór wody z tego zaworu nie będzie
    zakłócał działania pompy to się do niego dopnę.

    Jak będzie zakłócał to zapomnę o sprawie o podłącze się do kranu na
    elewacji.

    Piotrek

  • 10. Data: 2015-08-17 16:27:20
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Tak zajrzalem i mi się przypomnialo.Może zresztą sam na to wpadleś.

    Wyjście na dwór (umownie-woda techniczna) warto byloby dać przed wejściem na filtr(za
    nim-woda domowa).Chodzi mi o to,żeby nie obciążać filtra -jaki on by nie byl-
    zanadto.Jeśli umyjesz samochód,czy kostkę tak zażelazioną wodą,nic im nie będzie.A
    latwiej wymienić czy wyczyścić kilka kroplowników,niż wielce kosztowny filtr.

    P.S.Bylem kiedyś w okolicach Lęczycy i pamiętam osad zelaza na wiadrach.
    Ludziom to (podobno) nie szkodzilo,ale rurom i pralkom -jak najbardziej.
    pozdro dolniak