  • 21. Data: 2011-03-07 07:11:40
    Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-06 21:39, s_13 pisze:

    > po drugie, zrób prosto... po co ci zamiana energii naturalnej (wiatr,
    > słońce) na energię elektryczną, a potem na mechaniczną, zrób wiatrak,
    > który mechanicznie napędza pompę, będzie prosto, niezawodnie i
    > efektownie (coś na wzór takich wiatraków na westernowych farmach)...

    Bardzo chetnie, ale jak to zrobic? Studnia ma fi=15 cm, nie widze
    mozliwosci w rodzaju czerpania kubelkami biegajacymi z góry na dól.
    Znów pompka malej mocy.
    --
    A S

  • 22. Data: 2011-03-07 10:14:36
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Albo membranowa - czyli zamknieta elastyczna komora + 2 przeciwstawne
    > zaworki (jak w sercu). Ale nie widze na rynku ...

    pompy zęzowe do jachtów np.
    http://www.bakista.pl/index.php?c=1051&p=1

    Te nieco droższe są bardzo trwałe i w normalnych warunkach
    bezobsługowe. Niestety, nie mam pojęcia jaką mają wysokość podnoszenia,
    obawiam się, że za małą.

  • 23. Data: 2011-03-07 10:29:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2011 11:45, Andrzej S. pisze:
    > Dzien dobry budowlancy i ogrodnicy,
    >
    > Chcialbym zrobic sobie mikrostrumyk zasilajacy stawik.
    > Do piekna obrazu brakuje mi wody...
    >
    > Mam studnie, woda jest na 4-6 metrach i rozgladam sie
    > za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
    > czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.

    Pytanie (może już padło): dlaczego nie pomyślisz o rozwiązaniu
    "normalnym", tj. z obiegiem zamkniętym?

    Prostsze i tańsze.

  • 24. Data: 2011-03-07 11:18:32
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-07 11:29, Andrzej Ława pisze:

    > Pytanie (może już padło): dlaczego nie pomyślisz o rozwiązaniu
    > "normalnym", tj. z obiegiem zamkniętym?
    >
    > Prostsze i tańsze.

    hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia. Musi byc prawdziwy strumyk...
    --
    A S

  • 25. Data: 2011-03-07 11:31:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2011 12:18, Andrzej S. pisze:

    > hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia.

    I przy korzystaniu z niego masz dodatkowe problemy technologiczne.

    Plus gdzieś ta woda, cały czas doprowadzana, musi odpływać. Jeśli np. do
    sąsiada, on może nie być z tego powodu zadowolony.

    No i de facto marnujesz wodę oraz energię.

    > Musi byc prawdziwy strumyk...

    Żona kazała?

  • 26. Data: 2011-03-07 12:54:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

    > hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia. Musi byc prawdziwy strumyk...

    to musisz zmusić studnię aby dawała sama wodę na powierzchni, bo z pompa nie
    bezie prawdziwego strumyka.

  • 27. Data: 2011-03-07 13:35:17
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.03.2011 08:11, Andrzej S. pisze:

    > Bardzo chetnie, ale jak to zrobic? Studnia ma fi=15 cm, nie widze
    > mozliwosci w rodzaju czerpania kubelkami biegajacymi z góry na dól.
    > Znów pompka malej mocy.

    No to daj zwykłą pompę do abisynki, (lub proponowane wcześniej pompy
    zęzowe - sprawdź czy one mogą zasysać z takiej głębokości) ruch obrotowy
    z wiatraka zamieniasz na posuwisto-zwrotny i jazzzda, a jaki piękny
    mechanizm wychodzi..

  • 28. Data: 2011-03-07 15:16:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > zęzowe - sprawdź czy one mogą zasysać z takiej głębokości) ruch obrotowy z
    > wiatraka zamieniasz na posuwisto-zwrotny i jazzzda, a jaki piękny

    Może zastosować pompę żerdziową - wykonać ją w jakimś warsztacie, nawet o
    średnicy 50 mm i napędzaną wiatrakiem, jak na dzikim zachodzie.

  • 29. Data: 2011-03-07 15:35:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    > "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

    > Może zastosować pompę żerdziową - wykonać ją w jakimś warsztacie, nawet o
    > średnicy 50 mm i napędzaną wiatrakiem, jak na dzikim zachodzie.

    Gotowe cylindry do takiej pompy, tutaj w pompie ręcznej ale zrobienie korby
    napędzanej przez wiatrak to małe piwo:
    http://www.pompy.aqua-shop.pl/lustro-wody-c-59_183_2
    1_27_29.html

  • 30. Data: 2011-03-07 19:30:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości

    > Albo membranowa - czyli zamknieta elastyczna komora + 2 przeciwstawne
    > zaworki (jak w sercu). Ale nie widze na rynku ...

    Zebatych jest na tony za piwo, kwestia mechaniki silnika.

    Pozdro.. TK