    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Studnia wiercona - dylematy
    Date: Thu, 16 May 2019 22:21:22 +0200

    Pan Cezary ma studnię kręgową na 4,5m:

    > Zazwyczaj pełna wody,ale przy suszy zdarza się, że wody jest tylko na
    > jeden krąg. Do tej pory miałem do niej podłączone rynny z dachu domu,
    > więc zamulenie było duże. Jesienią zeszłego roku rynny już odłączyłem,
    > trochę ją wyczyściłem, wsypałem żwiru i wygląda że woda ok.
    > Planuje zrobić nawadnianie ogrodu - około 800m2 i zastanawiam się czy
    > taka studnia wydoli i czy będzie czysta woda. żeby mi instalacji nie
    > zapchało. Mam prosty filtr siatkowy przed pompą. Pompa w domu, więc do
    > studni 5 metrów i następne 4 w dół. To już chyba granica zasięgu dla
> [...]

    W Warszawie i okoliczch ceny zaczynają się od 60 zł za metr studni
    głębinowej. Świetby fachowiec z sąsiedztwa bierze 120 (dwa lata temu
    polecałem go znajomemu). Cenę liczy od poziomu gruntu, wiercenie na
    dnie kopanej studni nie obniża kosztów. Nie znaczy to, że 160 zł jest
    wygórowaną ceną -- na południu Polski warunki zwykle trudniejsze niż
    w mazowieckich piaskach.

    --
    Jarek