eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStyk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście › Re: Styk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście
    From: "HANA" <h...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście
    Date: Tue, 22 Jul 2014 19:00:37 +0200

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:53ce6b68$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dyskusja o tym, czy ocieplać płytę fundamentową, czy nie - rozbudziła
    > emocje. Mam dodatkowe pytania w tej sprawie:
    >
    > 1. Jak to jest rozwiązane na styku ściany domu szkieletowego z klasycznym
    > fundamentem, który nie ma żadnego ocieplenia od dołu? Czy tu też może
    > wystąpić problem ze skroplinami wewnątrz ściany?
    >
    > 2. Co, jeśli deska podwalinowa nie ma 4 cm grubości a na przykład składa
    > się z 3 desek i ma łącznie ponad 12 cm? Na takiej grubości punkt rosy
    > wystąpi gdzieś wewnątrz drewna i nic się nie skropli bez względu na
    > wilgotność powietrza wewnątrz ściany. Dobrze myślę?

> [...]

    Marcin tu masz jak to wyglada:
    http://hana.com.pl/podwalina.jpg
    nic nigdzie sie nie skropli, bo nie ma co sie skraplac
    izolacji nie rysowalem bo mi sie nie chcialo ;-)
    zreszta chyba dokladnie je opisalem pare postow temu
    mozesz teraz pokombinowac
    jak bys nie prowadzil linii ze srodka na zewnatrz rysujac hipotetyczna
    ucieczke ciepla
    zawsze masz minimum 20 cm ocieplenia do przejscia
    o innych materialach nie wspomne
    sorki za marna jakosc ale cad na jpg nie chce lepiej przerzucic.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl