  • 11. Data: 2020-10-20 14:30:51
    Temat: Re: Sztuka łączenia blatów kuchennych
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 20.10.2020 o 10:39, Marek napisał:

> [...]
    > jakby "napiły" się wody aczkolwiek nikt z domowników nie stwierdza
    > sytuacji, w której stałaby rozlana woda albo co są gorącego. W tym
    > miejscu natomiast często stały ceramiczne kubki z zaparzaną herbatą.
    > Moje pierwsze podejrzenia to temperatura dna kubka lub para osadzona
    > na nim mogła przeniknąć do łączenia.
    > Po rozmowie z wykonawcą (który twierdzi uparcie, że musiało być
    > długotrwałe zalanie) okazało się, że technika łączenia blatów to
    > surowa cięte płyta smarowana jest tylko silikonem i tak sklejane
    > czoło. I teraz główne pytanie: czy to jest zgodne ze sztuką i czy tak

    Tak się robi. I trawestując znane powiedzenie z "Misia" ("jak jest
    zima..."), dodam: jak się robi po taniości, w kuchni, blat łączony
    z kilku kawałków płyty paździerzowej, to na styku tych kawałków
    musi w kuchni puchnąć. "Takie jest odwieczne prawo natury". Trzeba
    było zamówić blat marmurowy/marmuropodobny, wtedy nic by nie puchło.
    Trza brać przykład z Amerykańców: tam pokazywane w HGTW remonty
    ichnich szop - czyli domów szkieletowych - zaczynają się od rozwalenia
    wielkim młotem wszystkiego w środku, łącznie ze tekturowymi ścianami.
    Za każdym razem clou remontu kuchni jest wnoszenie przez kilku chłopa
    wielkiego, wykonanego na wymiar blatu marmurowego. I choć cały dom
    z płyty paździerzowej, to blat kuchenny marmurowy. Jak już tyle od
    Ameryki kupiliśmy (i dosłownie, i w przenośni), to możemy kupić
    i blaty marmurowe w każdej kuchni. By nie puchły.

  • 12. Data: 2020-10-20 15:47:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 10:39 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Naiwnie myślałem, że te krawędzi cięcia są zabezpieczone bardziej trwałe
    > (lakiery, oklejenia itp). Kiedyś robiłem sam blat w kuchni "z
    > Castoramy", który również był łączony ale łączenia zabezpieczałem
    > oklejeniem i lakierem, przez 5 lat użytkowania nic się z nim nie
    > wydarzyło. A tu blat za wuj pieniędzy i taka lipa.
    > Jest podstawa do reklamacji?

    Jest.
    Ta krawędź powinna być zalakierowana dwoma, trzema warstwami lakieru i
    dopiero na to silikon.
    Tak miałem w instrukcji BRW.

    TG

  • 13. Data: 2020-10-20 15:51:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 20, 2020 at 2:30:53 PM UTC+2, collie wrote:
    to możemy kupić
    > i blaty marmurowe w każdej kuchni. By nie puchły.

    Może by i nie puchły, ale za to blat marmurowy trzeba co chwilę impregnować, bo łapie
    plamy. Jeśli wyleje się coś kwaśnego (choćby wino) to już całkowita porażka, wsiąka +
    pojawiają się wżery ;)

  • 14. Data: 2020-10-20 17:10:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Oct 2020 15:47:35 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Tak miałem w instrukcji BRW.

    Co to jest BRW?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-10-20 17:14:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    https://www.brw.pl/blaty-kuchenne/

  • 16. Data: 2020-10-20 18:38:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie, ponieważ silikon nie jest szczelny, a ma raczej strukturę bardzo gęstego
    spaghetti.
    Jeśli już to stosowałbym poliuretan.

    -----

  • 17. Data: 2020-10-20 19:21:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2020 12:55, Marek wrote:
    > Nie używane są herbaty ze sznurkami. Jedynie dopuszczam wilgoć od spodu
    > kubka z jakiś powodów ale to na pewno nie podchodzi pod długotrwałe
    > zalanie.

    Jeżeli zalejesz kubek który jest wklęsły od spodu wrzącą wodą, to pod
    spodem się skropli para wodna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2020-10-20 19:25:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2020 12:44, Marek wrote:
    > No i to powinno być głównym założeniem konstrukcji. Skoro nie da się
    > upilnować, to konstrukcja _musi_ być odpowiednio wodoodporna.

    Takie konstrukcje są marmurowe albo z innych konglomeratów. Nie sądzę
    żeby ktokolwiek dawał gwarancje na papierowe blaty że nie zamokną.
    Przecież to papier zabezpieczony jedynie cienką warstwą plastiku na około.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2020-10-20 22:33:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Oct 2020 19:25:48 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > żeby ktokolwiek dawał gwarancje na papierowe blaty że nie zamokną.
    > Przecież to papier zabezpieczony jedynie cienką warstwą plastiku na

    Ale zgodzisz się, że lepiej zabezpieczony ma szansę wytrzymać dłużej
    (chociaż do momentu, gdy wymiana na coś nowego już dojrzeje w
    użytkownikach) niż wcale zabezpieczony?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-10-20 23:23:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2020 14:30:51 +0200, collie napisał(a):

    > Trzeba
    > było zamówić blat marmurowy/marmuropodobny,

    Raczej granitowy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-