  • 1. Data: 2020-10-16 22:39:13
    Temat: kanał w garażu - pokrycie
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    mam w garażu kanał, taki do robót pod autem
    jako że deski na nim są starsze niż ja, to zamówiłem nowe - bałem się że
    stare w końcu pod autem puszczą
    zamówiłem więc nowe:
    drewno sosnowe (mokre - nie sezonowane), grubość 40mm,szerokość 115cm,
    nieheblowane i nieimpregnowane - surowe drewno

    teraz pytanie: czym to najlepiej zaimpregnować?
    niektórzy sugerują mi zużyty olej silnikowy ale to dla mnie jakieś
    nieekologiczne a na dodatek pewnie lepiące i brudzące

    stare deski wyglądają na tak zabezpieczone ale to raczej kwestia tego że
    kilkanaście lat temu niekapiące olejem auto nie było normą ;)

    skłaniam się raczej by to utopić je na kilka dni w impregnacie takim jak
    do więźby - tym zielonym

    jakieś inne propozycje?

  • 2. Data: 2020-10-16 23:20:37
    Temat: Re: kanał w garażu - pokrycie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-16 o 22:39, Pilocik pisze:
> [...]
    > drewno sosnowe (mokre - nie sezonowane), grubość 40mm,szerokość 115cm,
    > nieheblowane i nieimpregnowane - surowe drewno

    Sosna? Do takich zastosowań?
    A dlaczego nie "po bożemu", np. dąb?
    Bez żadnej konserwacji ani impregnacji co najmniej kilkadziesiąt lat
    wytrzymuje. A jak jeszcze dostanie parę kropli oleju, to kolejne
    kilkadziesiąt lat to jest nic.

    > teraz pytanie: czym to najlepiej zaimpregnować?
    > niektórzy sugerują mi zużyty olej silnikowy ale to dla mnie jakieś
    > nieekologiczne a na dodatek pewnie lepiące i brudzące

    Tak się robi, ale nie dla drewna iglastego.

> [...]
    > kilkanaście lat temu niekapiące olejem auto nie było normą ;)
    >
    > skłaniam się raczej by to utopić je na kilka dni w impregnacie takim jak

    Spytaj się jakiegoś stolarza. Ale takiego prawdziwego, "przedwojennego".
    Już nie pamiętam, ale jeszcze chyba nadawał się wiąz, jesion, i brzoza
    czarna (betula nigra), z tym, że brzoza jest bardzo słaba mechanicznie i
    nie nadaje się na obciążenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-10-17 00:59:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 16.10.2020 o 22:39, Pilocik napisał:

    > jakieś inne propozycje?

    Kraty pomostowe 1000x500. Ocynkowane - mocne i trwałe. I nie trzeba
    odkrywać całego kanału, by od spodu zajrzeć, czy to rura wydechowa
    się telepie. Desek szkoda w takim celu - i sosnowych, i dębowych,
    i każdych innych.

    --
    A chociażby je pocięli piłami
    A chociażby je kładli pokotem

  • 4. Data: 2020-10-17 09:19:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.10.2020 00:59, collie wrote:
    > Kraty pomostowe 1000x500. Ocynkowane - mocne i trwałe.

    Wyglądają fajnie, ale

    a) na mój kanał wydałbym 560zł -
    http://www.polskiekraty.pl/krata-pomostowa-500x1000.
    html zamiast 180zł
    które wydałem na deski sosnowe 42mm

    b) przy kanale o szerokości 1m, wartość obciążenia na pole nacisku opony
    to 170kg? -
    http://termetal.pl/oferta/kraty-pomostowe/tabela-wyt
    rzymalosci-krat/ -
    nie wygląda jakby to było więcej niż te deski

    Zaleta tak że jest przewiew/smród (zależy kto jaki ma kanał) i "paneli"
    jest kilka a nie kilkanaście. Jak ktoś ma mokry kanał, to pewnie w 5-10
    lat się zwróci zamiast wymiany desek co kilka lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2020-10-17 09:24:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.10.2020 23:20, Adam wrote:
    > Sosna? Do takich zastosowań?
    > A dlaczego nie "po bożemu", np. dąb?

    LOL. Jak już wydać tyle pieniędzy, to już lepiej ocynkowaną kratę z
    grubych płaskowników wstawić. Wytrzyma na pewno dłużej niż dębowe deski.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2020-10-17 10:17:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 17.10.2020 o 09:19, Mateusz Bogusz napisał:

    > a) na mój kanał wydałbym 560zł -
    > http://www.polskiekraty.pl/krata-pomostowa-500x1000.
    html zamiast 180zł
    > które wydałem na deski sosnowe 42mm

    No fakt, jak już wydałeś 180 zł, to wszystko inne jest do dupy.

    > b) przy kanale o szerokości 1m, wartość obciążenia na pole nacisku opony
    > to 170kg? -

    Po kanale się nie jeździ, chyba że masz problemy z widzeniem. Poza tym
    w standardowych garażach nawet jakby się chciało wjechać na kratkę, to
    nie ma jak, bo z jednej strony ściana, a z drugiej regały na przydasie.
    Kanały w warsztatach nie są przykrywane i jakoś samochody do nich nie
    wpadają. Przykrywanie kanałów zostało wymyślone w PRL-u przez BHP-owców,
    gdyż robole po pijaku wpadały, bo "na zakładzie" zawsze się piło. I nie
    tylko.

    https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

  • 7. Data: 2020-10-17 11:55:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i na ogień dąb odporny.

    -----

  • 8. Data: 2020-10-17 12:34:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > kilkanaście lat temu niekapiące olejem auto nie było normą ;)
    >
    > skłaniam się raczej by to utopić je na kilka dni w impregnacie takim jak

    Ma tak samo jak Ty ale niczym nie malowałem, nie trzeba, nic się im nie
    dzieje, po kanale się nie jezdzi więc nic się im nie dzieje, auta także
    nie parkuję nad kanałem bo i po co? Stoi na zewnątrz.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-10-17 13:03:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.10.2020 10:17, collie wrote:
    > Po kanale się nie jeździ, chyba że masz problemy z widzeniem.

    To po co Ty proponujesz dębowe deski? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-10-17 13:07:13
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Oct 2020 09:24:37 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > LOL. Jak już wydać tyle pieniędzy, to już lepiej ocynkowaną kratę z
    > grubych płaskowników wstawić. Wytrzyma na pewno dłużej niż dębowe deski.

    Z ekologicznego punktu widzenia rzeczywiście szkoda drewna ale dlaczego
    tak psioczycie na sosnę? Też kiedyś tak to widziałem do momentu aż
    zetknąłem się z tutejszym budownictwem. W starych domach nigdzie nie
    widziałem innego drewna jak sosna. Proste, równo obrobione i nie paczą
    się. Może to nie takie ładne ale sprawdza się.
    --
    Kadar

    Avast.