  • 1. Data: 2020-10-16 20:40:28
    Temat: Panele na wodzie
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Panowie jaki jest sens umieszczania panele na wodzie? Pytam serio.
    Hiszpanie mają sporo terenów i wydaje mi się, że raczej nie potzrbują
    oszczędzać na powierzchni. Czy jest jakieś uzasadnienie że muszą być na
    wodzie a nie na lądzie?
    https://www.youtube.com/watch?v=0530TyC4Ojg&feature=
    emb_logo

    --
    Kadar

    Avast.

  • 2. Data: 2020-10-16 21:15:27
    Temat: Re: Panele na wodzie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmiański napisał:

> [...]
    > Hiszpanie mają sporo terenów i wydaje mi się, że raczej nie potzrbują
    > oszczędzać na powierzchni. Czy jest jakieś uzasadnienie że muszą być

    Z tego co pamiętam, pierwotne pomysły pływających paneli opierały się
    o spostrzeżenie, że łatwo taki pływający pomost obracać i nadążać za
    ruchem słońca po nieboskłonie. Instalacja, którą pokazuje pani Virginia
    Martínez nie wygląda na ruchomą, w więc w sumie nie wiadomo po co im to.
    Na filmie widać (ok. 1m 30s), że część paneli umieszczono w nachyleniu
    południowym, a część są to "namiociki" zorientowane wschód-zachód. Być
    może w tym przypadku matematykę potraktowano jako naukę empiryczną, i
    na badania postanowiono wyhaczyć jakiś grant. To by wiele tłumaczyło.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-10-16 21:26:18
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 października 2020 13:40:35 UTC-5 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
> [...]
    > Hiszpanie mają sporo terenów i wydaje mi się, że raczej nie potzrbują
    > oszczędzać na powierzchni. Czy jest jakieś uzasadnienie że muszą być na

    Obstawiam ze albo podatek albo jakies doplaty.
    Jakas tam roznica pewnie jest przy montazu. Na ziemi to jednak trzeba nieco sie
    nagimnastykowac. A w slodkiej wodzie tylko skrecic jedno z drugim i podlaczyc. No i
    zalac zbiorniki balastowe. Na betonie sie oszczedzi ciutke.

    Wiecej pozytkow nie widze.

  • 4. Data: 2020-10-16 21:33:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2020 21:15:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]

    Zagospodarowanie przestrzeni pokopalnianej. Łatwiejszy montaż. Lepsze
    chłodzenie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-10-16 21:55:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-16 o 20:40, Kadar Oszmiański pisze:
> [...]
    > Hiszpanie mają sporo terenów i wydaje mi się, że raczej nie potzrbują
    > oszczędzać na powierzchni. Czy jest jakieś uzasadnienie że muszą być na

    może łatwiej zrobić je jako samogasnące w razie pożaru?
    System wykrywa pożar panela i chlup do wody.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-10-16 22:09:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

    > może łatwiej zrobić je jako samogasnące w razie pożaru?
    > System wykrywa pożar panela i chlup do wody.

    Gaszenie wodą instalacji pod napięciem 1000 V może nie być najlepszym
    pomysłem.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-10-16 22:30:42
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Zagospodarowanie przestrzeni pokopalnianej. Łatwiejszy montaż. Lepsze
    > chłodzenie.

    a do tego nieco lepszy uzysk słońca, w końcu tafla to jak lustro

  • 8. Data: 2020-10-16 23:15:26
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Gaszenie wodą instalacji pod napięciem 1000 V może nie być najlepszym
    > pomysłem.

    Może o rybki w stawie chodzi? ;

  • 9. Data: 2020-10-17 11:42:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Gaszenie wodą instalacji pod napięciem 1000 V może nie być najlepszym
    > pomysłem.

    Płonący panel raczej nie ma 1000V

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-10-17 11:55:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2020 11:42:09 +0200, Irokez napisał(a):

    > Płonący panel raczej nie ma 1000V

    Panowie, przecież tam się nie ma co palić, najwyżej izolacja na
    przewodach czy złączkach. Reszta jest niepalna.
    --
    Jacek
    -I hate haters-