  • 11. Data: 2018-12-03 11:48:38
    Temat: Re: Szuka się porządnej pompy obiegowej 25-60-180 a właściwie dwóch
    Od: l...@g...com

    Mam dwie pompy 25-40-180, na podłogówkę i na grzejniki. Hałas(niewielki) spowodowany
    przepływem, bo nie pracą samego wirnika, występuje jedynie na grzejnikach
    drabinkowych.

  • 12. Data: 2018-12-03 13:26:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-03 o 09:18, Budyń pisze:

    > a to nie to ze hałas (buczenie) sie przenosi rurami czy po scianach?
    >

    > b.

    Może dało by się, przynajmniej na próbę, zamocować na przewodach
    elastycznych?

  • 13. Data: 2018-12-03 13:39:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 13:26:03 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Może dało by się, przynajmniej na próbę, zamocować na przewodach
    > elastycznych?

    Tak też myślałem zrobić, ale mam wrażenie że to przerasta moje umiejętności
    monterskie ;) Trzeba by jakieś kolanka tam doczepić, potem kawałek
    elastycznego węża i jakoś powiesić tą pompkę na wężach...

    L.

  • 14. Data: 2018-12-03 14:53:27
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-03 o 13:39, Lisciasty pisze:

> [...]
    > monterskie ;) Trzeba by jakieś kolanka tam doczepić, potem kawałek
    > elastycznego węża i jakoś powiesić tą pompkę na wężach...

    Nie jest to trudna sprawa ale jak nie masz doświadczenia to możesz coś
    ukręcić.
    Czy w instalacji masz zawory termostatyczne przy grzejnikach?
    Bo często powodem dudnienia jest znaczne zwiększenie się ciśnienia w
    instalacji przy zamkniętych zaworach. Pompa tłoczy na zamknięty obwód.
    Dlatego polecano elektroniczne, które potrafią stabilizować ciśnienie
    tłoczenia.

  • 15. Data: 2018-12-03 15:01:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 14:53:27 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Nie jest to trudna sprawa ale jak nie masz doświadczenia to możesz coś
    > ukręcić.

    W kręceniu doświadczenie mam. Ale nie ogarniam ideowo tych przejściówek
    z jednego rozmiaru na inny, czy między systemami miedź-stal-plastik,
    redukcji, muf czy innej cholery. Musiałbym zrobić sam kilka instalacji
    żeby to widzieć jakoś od razu.

> [...]
    > instalacji przy zamkniętych zaworach. Pompa tłoczy na zamknięty obwód.
    > Dlatego polecano elektroniczne, które potrafią stabilizować ciśnienie

    Nie ma żadnych zaworów. Rotametry odkręcone na full, instalacja prosta
    jak sr...

    L.

  • 16. Data: 2018-12-03 15:34:23
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2018-12-02 o 19:36, Lisciasty pisze:
    > Po dłuższym śledztwie chyba doszedłem do wniosku, że potrzebuję
    > wymienić te 2 moje obiegowe Kellery na coś elektronicznego,

    Jak się jakiś czas temu doktoryzowałem z pomp obiegowych to wybór padła na

    https://wilo.com/pl/pl/Produkty-i-zastosowania/Wilo-
    Yonos-PICO.html

    ale ja szukałem pod kątem zużycia energii. Co do zamianki 1:1 o wersji
    jest kilkanaście i ja zamiennik swojej Omigeny znalazłem bez problemu.

    Finalnie i tak nie zmieniłem, ale gdzieś wisi mi ten temat na liście
    rzeczy do zrobienia tylko że jak obecna nie zdechnie to nie ma dobrego
    okresu na takie roboty - w zimie słabo bo ogrzewać trzeba a latem to się
    nie pamięta, że się jakąś pompę chciało wymieniać.

    --
    Gregorius

  • 17. Data: 2018-12-03 18:03:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-03 o 10:38, Lisciasty pisze:

    > No nie wiem, może... Myślałem że mają jakiś inny kształt kanału,
    > jakiś mniej toporny wirnik albo co... Hałas jest w postaci szumu
    Nic innego nie mają, to są zwykłe pompy tyle że bez odczepów i przełącznika
    z minifalownikiem do regulacji obrotów, te droższe mają jeszcze
    pomiar spadku ciśnienia aby wg tego regulować przepływ.

    > na pograniczu lekkiego buczenia. Nie jest dokuczliwy bo jest to ciche
    > ale jednak słychać.
    To nic z tym nie zrobisz, wyłączaj instalację na noc, ja mimo że pompy
    mam w piwnicy
    także słyszę delikatny szum, na noc wyłączam wszystko i śpię w ciszy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-12-03 18:27:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 09:25:57 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ciężko powiedzieć, z hydrauliki jestem słaby. Na elektrodzie ludki
    > z działu ogrzewania napisali że takie pompy są fe i powinienem mieć
    > energooszczędną z elektronicznym sterowaniem. Te moje mają 3 biegi,
    > moc od 55 do 100W. Te elektroniczne niby z takiego samego typoszeregu
    > mają np. moc do 50W. Może u mnie połowa tej mocy idzie w hałas? ;)
    >
    > L.

    taką kupiłem pare dni temu, na pelnej mocy bierze cos 50W
    https://allegro.pl/pompa-obiegowa-cyrkulacyjna-ibo-b
    eta-25-80-180-i7568578358.html

    kierowalem sie jedynym kryterium - ceną :)

    b.

  • 19. Data: 2018-12-03 18:31:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 10:16:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > W Internecie ludzie piszą głupoty! (napisał gość z Internetu :D
    >
    > Jak hałasuje to albo jest uszkodzona albo zapowietrzona. Hałasować może
    > albo jak jest zepsuta mechanicznie o cośtam trze o siebie albo jak
    > bąbelki powietrza uderzają o wirnik. Używam kilku takich zwykłych pompek
    > i jest absolutna cisza.

    mam jedną obiegówkę która opara o scianę mocno przenosi dzwięki

    Elektroniczne nie są cichsze ani specjalnie
    > bardziej energooszczędne - fizyki nie oszukasz. One pewnie regulują
    > przepływ (czyli przy niższym - ograniczą zużycie prądu), stąd ta ich
    > "energooszczędność".

    fizyki nie, ale techniki - i owszem. Moze tam sa sprytniejsze turbiny? W kazdym razie
    wymienilem pompę Omnigena 100W która robiła przepływ 244l/h a dałem tę elektroniczną
    z linku powyzej - mocy idzie dużo mniej, a przepływ jest duzo wiekszy.

    b.

  • 20. Data: 2018-12-03 22:16:21
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 09:12, Lisciasty pisze:

    > Hałasują okrutnie.
    >
    > L.

    oblukaj LFP Sprinta, mam w instalacji trzy i nie narzekam
    co prawda trzeba by w Twoim przypadku dołożyć jakieś redukcje gwintu,
    ale stojąc przy pompach nie słyszę ich
    no chyba że dam trzeci bieg
    mają ustawiane biegi stałoobrotowe lub stałociśnieniowe i autoadapt, ale
    z tego w przypadku podłogówki nie korzystam
    pobór jaki biorą na 1 biegu z którego korzystam to ok. 5W :)