  • 1. Data: 2018-12-02 19:36:40
    Temat: Szuka się porządnej pompy obiegowej 25-60-180 a właściwie dwóch
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Po dłuższym śledztwie chyba doszedłem do wniosku, że potrzebuję
    wymienić te 2 moje obiegowe Kellery na coś elektronicznego,
    najlepiej z możliwością ustawienia konkretnego przepływu na stałe.
    Niestety nie mam pojęcia o pompach obiegowych więc potrzebuję porady :>
    Obecne pompy to 25-60-180.
    Fajnie by było żeby to coś co kupię dało się zamienić jeden do jednego
    bez sztukowania instalacji...

    L.

  • 2. Data: 2018-12-03 08:30:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 grudnia 2018 19:36:42 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Po dłuższym śledztwie chyba doszedłem do wniosku, że potrzebuję
    > wymienić te 2 moje obiegowe Kellery na coś elektronicznego,
    > najlepiej z możliwością ustawienia konkretnego przepływu na stałe.

    A co nimi nie tak?

  • 3. Data: 2018-12-03 09:12:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 08:30:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A co nimi nie tak?

    Hałasują okrutnie.

    L.

  • 4. Data: 2018-12-03 09:18:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 09:12:21 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Hałasują okrutnie.

    a to nie to ze hałas (buczenie) sie przenosi rurami czy po scianach?

    b.

  • 5. Data: 2018-12-03 09:25:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 09:18:45 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a to nie to ze hałas (buczenie) sie przenosi rurami czy po scianach?

    Ciężko powiedzieć, z hydrauliki jestem słaby. Na elektrodzie ludki
    z działu ogrzewania napisali że takie pompy są fe i powinienem mieć
    energooszczędną z elektronicznym sterowaniem. Te moje mają 3 biegi,
    moc od 55 do 100W. Te elektroniczne niby z takiego samego typoszeregu
    mają np. moc do 50W. Może u mnie połowa tej mocy idzie w hałas? ;)

    L.

  • 6. Data: 2018-12-03 09:28:31
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 03 Dec 2018 00:12:20 -0800, Lisciasty wrote:

    > Hałasują okrutnie.

    Kup projektor.

    Mateusz

  • 7. Data: 2018-12-03 10:16:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 09:25:57 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > moc od 55 do 100W. Te elektroniczne niby z takiego samego typoszeregu
    > mają np. moc do 50W. Może u mnie połowa tej mocy idzie w hałas? ;)

    W Internecie ludzie piszą głupoty! (napisał gość z Internetu :D

    Jak hałasuje to albo jest uszkodzona albo zapowietrzona. Hałasować może
    albo jak jest zepsuta mechanicznie o cośtam trze o siebie albo jak
    bąbelki powietrza uderzają o wirnik. Używam kilku takich zwykłych pompek
    i jest absolutna cisza. Elektroniczne nie są cichsze ani specjalnie
    bardziej energooszczędne - fizyki nie oszukasz. One pewnie regulują
    przepływ (czyli przy niższym - ograniczą zużycie prądu), stąd ta ich
    "energooszczędność".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-12-03 10:38:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 10:16:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jak hałasuje to albo jest uszkodzona albo zapowietrzona. Hałasować może
    > albo jak jest zepsuta mechanicznie o cośtam trze o siebie albo jak
    > bąbelki powietrza uderzają o wirnik.

    Uszkodzona raczej nie bo obie tak mają od nowości. Zapowietrzenie
    też wykluczam, wielokrotnie odpowietrzałem i od roku przynajmniej
    ciśnienie stoi na tym samym poziomie a odpowietrzniki nie syczą.
    Puszczałem też cały przepływ przez każdą pętlę podłogówki osobno,
    gmerałem przy rozdzielaczach, generalnie nie ma siły żeby tam był luft.

    > bardziej energooszczędne - fizyki nie oszukasz. One pewnie regulują
    > przepływ (czyli przy niższym - ograniczą zużycie prądu), stąd ta ich
    > "energooszczędność".

    No nie wiem, może... Myślałem że mają jakiś inny kształt kanału,
    jakiś mniej toporny wirnik albo co... Hałas jest w postaci szumu
    na pograniczu lekkiego buczenia. Nie jest dokuczliwy bo jest to ciche
    ale jednak słychać.

    L.

  • 9. Data: 2018-12-03 10:49:41
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Hałas jest w postaci szumu
    na pograniczu lekkiego buczenia. Nie jest dokuczliwy bo jest to ciche
    ale jednak słychać.

    A ta pompa w salonie czy sypialni?

  • 10. Data: 2018-12-03 11:30:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 10:49:42 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz
    napisał:
    > A ta pompa w salonie czy sypialni?

    Słychać w sypialni.

    L.