  • 41. Data: 2021-02-05 20:54:45
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 5.02.2021 o 20:10, FEniks napisała:

    > O, udało się.

    Tak jest, brawo!

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 42. Data: 2021-02-05 22:54:12
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.elektronika.]
    Jest Fri, 5 Feb 2021 18:02:55 +0000 (UTC), Arnold Ziffel pisze:
    > Tak, dlatego napisałem taką kolejność. Trzeci miał być aceton ale nie
    > wiem, jak zareagowałaby na niego osłona kabla.

    Oczywiście aceton jest w kontakcie z tworzywami o wiele bardziej
    reaktywny, więc to raczej ostateczność w opisywanym przypadku.

    > W sumie to obie substancje każdy, kto majsterkuje, powinien mieć w domu :)

    Jak widać ludzie kombinują z jakimiś zwietrzałymi alkoholami etc. więc
    różnie to bywa.

    > Jak zaczęła się pandemia, to ceny skoczyły do góry, bo dezynfekuje się tym
    > ręce. Podobnie rękawiczki jednorazowe zrobiły się droższe.

    Uzupełniałem zapas izopropanolu jeszcze przed pandemią i ze zdziwieniem
    odnotowałem braki w zaopatrzeniu na odcinku produktów czystszych, niż
    techniczne. Gdzieś w końcu znalazłem, ale bieda była straszna i na
    dostawę czekałem dość sporo. Jestem prawie pewien, że jeszcze parę lat
    temu było łatwiej.

    k.

  • 43. Data: 2021-02-06 03:27:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.elektronika.]
    On 2021-02-05, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Zapach pochodzi zapewne od węglowodorów aromatycznych (np. benzenu).

    Aromatyczny w tym wypadku oznacza wyłącznie pewną własność cząsteczki
    chemicznej. Nie ma to absolutnie nic wspólnego z zapachem. Np. taka
    płyta CD/DVD/BD, styropian, czy plastikowe butelki do napojów, to
    wszystko głownie związki aromatyczne.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2021-02-06 09:28:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2021 18:45:10 +0100, Krystek <s...@k...art.pl>
    wrote:
    > Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.

    Mi świetnie się sprawdza rozpuszczalnik do wyrobów pouliretanowych.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2021-02-06 17:42:04
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Dlaczego autor tak boi się środka do usuwania etykiet?
    https://www.ceneo.pl/38712574
    Po zmyciu kleju potem można dodatkowo izopropanolem umyć przewód i po
    sprawie.
    Można też użyć zmywacza silikonowego, lakiernie samochodowe tego używają np.
    do zmycia sprychanej lakierem przedniej szyby, tysiące bezbarwnych małych
    kropeczek lakieru siadło na szybie, bo zawiało i poleciała seria od
    pistoletu malarskiego i ozdobili szybę... Zmywasz silikonowy plastików i
    elementów gumowych nie rusza.

  • 46. Data: 2021-02-07 14:31:58
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 19:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > A co ma aceton (nitro) wspólnego z benzyną??

    Chemik może się oburzy, ale dla wielu ludzi (i dla mnie też) to jeden czort.

  • 47. Data: 2021-02-07 15:31:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-07 o 14:31, adam pisze:

    > Chemik może się oburzy, ale dla wielu ludzi (i dla mnie też) to jeden
    > czort.

    Co Ty bredzisz?
    Spróbuj aceton dolać np. do emalii i malować natryskowo.
    Albo spróbuj lakier nitro rozcieńczyć benzyną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2021-02-07 16:31:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Co Ty bredzisz?
    > Spróbuj aceton dolać np. do emalii i malować natryskowo.
    > Albo spróbuj lakier nitro rozcieńczyć benzyną.

    Że nie wspomnę o wlaniu acetonu do baku.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2021-02-07 21:40:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    BTW kiedyś mi auto z braku paliwa stanęło na środku mostu w środku nocy.
    Szczęśliwie miałem w bagażniku jakieś szpeje budowlane, wlałem butelkę
    rozpuszczalnika (nie pamiętam czy lakowa czy ekstrakcyjna)
    przez korek, zapalił (dużak z silnikiem poldka) i dojechałem do domu.

    -----

  • 50. Data: 2021-02-08 03:20:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-02-06 o 17:42, jedrek pisze:
    > Dlaczego autor tak boi się środka do usuwania etykiet?
    > https://www.ceneo.pl/38712574
    > Po zmyciu kleju potem można dodatkowo izopropanolem umyć przewód i po
    > sprawie.

    Nie boję się. W sobotę zorganizowałem sobie ogólny dzień sprzątania w
    mieszkaniu i zabrałem się również za czyszczenie kabla i drzwi. Udało mi
    się usunąć klej z wyżej wymienionych rzeczy. Skorzystałem z różnych
    środków jednocześnie, mocząc nimi szmatkę i polewając czyszczone
    powierzchnie.

    Wykorzystałem do tego celu:

    1. zmywacz do naklejek (ten śmierdzący),
    2. zmywacz do naklejek (w zapachu podobny do denaturatu - mało
    drażniący; resztki takiego płynu były u moich rodziców - zakupili dawno
    temu do czegośtam),
    3. denaturat bezbarwny,
    4. trefna wódka-spirytus.

    Dodatkowo namoczone papierowe ręczniki z płynem do mycia naczyń. I tym
    wszystkim szorowałem.

> [...]
    > kropeczek lakieru siadło na szybie, bo zawiało i poleciała seria od
    > pistoletu malarskiego i ozdobili szybę... Zmywasz silikonowy plastików i

    A to pożyteczna informacja - na przyszłość. Dzięki.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/