  • 1. Data: 2023-11-21 17:52:36
    Temat: Tauron odłączył ogrzewanie kamienicy na zimę, a jest monopolistą, kto pomoże ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Tauron odłączył dostarczanie ogrzewania do kamienicy
    a zarządca chory,
    a w środku 15 st. C
    a Tauron ma pozycję monopolisty i wyłączność na dostarczanie ciepła do ogrzewania.

    Gmina nakazała zniszczenie pieców, likwidację przewodów kominowych,
    ogrzewanie elektryczne wymaga instalacji i jest niebezpieczne i kosztowne.

    Tauron, mając pozycję monopolisty od ciepła,
    nie uznał praw lokatorów jako strony, płacącej za ciepło jako odbiorcy ciepła,
    pomijając ich i nie informując o planowanym odłączeniem dostarczania ciepła, przed
    odłączeniem ogrzewania.

    Czynsze obejmują ogrzewanie i są płacone terminowo.

    Tauron to spółka skarbu państwa, czyli to Skarb Państwa odłączył lokatorów od
    ogrzewania zimą,
    narażając na utratę zdrowia i życia,
    gdy starsi mieszkańcy będą przebywali w temperaturze 5-10 st. C,
    bez możliwości kąpieli,
    narażeni na zapalenie płuc, covid, ciężki stan zdrowia i przyspieszony zgon

  • 2. Data: 2023-11-21 19:06:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 listopada 2023 o 17:52:38 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]
    > bez możliwości kąpieli,
    > narażeni na zapalenie płuc, covid, ciężki stan zdrowia i przyspieszony zgon
    A jak oni głosowali w wyborach?

  • 3. Data: 2023-11-21 19:14:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 19:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A jak oni głosowali w wyborach?

    A jakie to ma znaczenie jak dalej "stary rząd" rządzi?
    Coraz gorzej z Tobą...

    TG

  • 4. Data: 2023-11-21 20:03:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 listopada 2023 o 19:14:06 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A jakie to ma znaczenie jak dalej "stary rząd" rządzi?
    > Coraz gorzej z Tobą...
    >
    > TG
    No właśnie. Rzadzi stary rzad i zaczyna przyzwyczajać ludzi na nowe rzady
    folksdojczów i czerwonych komisarzy spod znaku sierpa i młota. Sadzisz ze jakis
    szwabski pan będzie się martwił o polskich niewolnikow. W Oswiecimiu w barakach
    wiezniow centralnego nie było. Na dalekim wschodzie tez przyzwyczajały kacapy do
    zdrowego trybu życia. Nigdzie na świecie nie ma tyle rześkiego powietrza niz w gułagu
    na Syberii. Historia lubi się powtarzać.

  • 5. Data: 2023-11-21 20:24:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 November 2023 at 20:03:45 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    zdrowego trybu życia. Nigdzie na świecie nie ma tyle rześkiego powietrza niz w gułagu
    na Syberii. Historia lubi się powtarzać.

    tyle, że Tauron jest monopolistą w zakresie dostarczania ciepła do c.o.,
    a nie traktuje lokatorów jako stron
    \a to przecież lokatorzy kupują to ciepło i za nie płacą

    Płaciliby indywidualnie, gdyby była taka opcja, czy mierniki
    ale instalacja c.o. dla kamienicy jest zbiorcza
    i nie jest tak jak z gazem, że jeden się podłaczy, inny odłączy, bo nie lubi gazu

    Najważniejsze co odpowie Urząd Antymonopolowy
    za naruszenie praw lokatorów jako konsumentów ciepła,
    gdy miasta zlikwidowały wungiel, piece, kominki
    i poza ciepłem z sieci nie ma innej opcji
    a tam zarządca choruje od roku
    a lokatorzy starzy, schorowani i narażeni, że zapadną za zapalenie płuc mieszkając w
    temperaturze
    10-15 st C bez kąpieli 3 miesiące
    i umrą
    a szpital doda covida i zrobi kwarantannę

    Tauron to public utility company
    i ma monopol na dostarczanie ciepła
    a czym innym kamienicy nie ogrzejesz, żadnym agregatem w oknie, na balkonie, żadna
    pompą ciepła
    hałasującą na balkonie cała dobę
    A grzejniki elektryczne niebezpieczne i łazienki nie ogrzeją,
    bo ryzyko pożaru nocą lub porażenia za dnia, gdy wilgoć w łazience.

    Zna kto rozwiązanie , niech napisze ile chce kasy
    bo bez ogrzewania mrozy to zagrożenia dla zdrowia i życia, a oni płaca regularnie
    wysoki czynsz ponad 1000 zł
    i nie mają ogrzewania a zarządca choruje pod roku a
    miasto mówi, że im to lotto
    i nie chca zaoferować lokali na okres mrozów zimowych,
    aby lokatorzy przeżyli

  • 6. Data: 2023-11-21 21:37:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 listopada 2023 o 20:24:51 UTC+1 a a napisał(a):

> [...]
    > i nie mają ogrzewania a zarządca choruje pod roku a
    > miasto mówi, że im to lotto
    > i nie chca zaoferować lokali na okres mrozów zimowych,
    Probowali dać na mszę świętą w intencji łagodnej zimy?

  • 7. Data: 2023-11-21 21:52:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/11/2023 17:52, a a wrote:
    > a w środku 15 st. C

    To nie problem, podobno ktoś w PL już zrobił pompę ciepła na peltierach.
    Nie wibruje.

  • 8. Data: 2023-11-22 00:09:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 November 2023 at 21:53:32 UTC+1, heby wrote:
    > To nie problem, podobno ktoś w PL już zrobił pompę ciepła na peltierach.
    > Nie wibruje.

    Pompy ciepła na Peltierach o mocy 10 kW nie budowalem, bo jest droga,
    ale pompy ciepła nie nadają się do ogrzewania kamienicy, gdyż nie ma miejsca na ich
    montaż, jak i brak rozprowadzania ciepła,
    no i prąd drogi

    Ciepło z Tauronu do c.o.
    latem to śmieciowa energia termalna, czyli produkt uboczny.

    Al;e zimą jest ok, bo jest go dużo, bo pochodzi z chłodzenia turbin
    i zamiast być utylizowane w chłodniach kominowych, czy grzać jezioro pobliżu, trafia
    siecią do konsumentów, mieszkanców

  • 9. Data: 2023-11-22 00:22:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 listopada 2023 o 21:53:32 UTC+1 heby napisał(a):
    > To nie problem, podobno ktoś w PL już zrobił pompę ciepła na peltierach.
    > Nie wibruje.
    Boga Boga w sercu nie masz z Peltierami. To było ponizej pasa, znaczy się kop pod
    chuj.

  • 10. Data: 2023-11-22 02:35:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2023-11-21 o 20:24, a a pisze:

> [...]
    > i nie mają ogrzewania a zarządca choruje pod roku a
    > miasto mówi, że im to lotto
    > i nie chca zaoferować lokali na okres mrozów zimowych,

    Ciekawe, czy będzie im to /lotto/ jak się pojawi u nich np. taka
    "Interwencja" Polsatu, albo autorzy innego programu tej stacji -
    "Państwo w Państwie". Zgłoś tam temat i sprawdź, czy się zajmą sprawą.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne