  • 11. Data: 2010-11-28 18:53:17
    Temat: Re: Technika cięcia rur miedzianych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-11-2010 o 18:32:17 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko po co sobie tak utrudniać życie skoro dprzyzwoity obcinak do rur
    > można kupić za 20-30zł
    Żadne utrudnianie a jak widać można wydać 30zł i mieć z tego g...o.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-11-28 18:53:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem czy mam za tani :-) nóż do cięcia rur Cu.
    > Ale wychodzą mi spirale na rurce. Muszę przekrzywiać nóż w jedną stronę
    > aby trafić w nacięcie.
    > Czy wszystkie noże tak mają?
    > Na dole są dwie rolki. Po ca jest to nacięcie w tych rolkach? Bo na środku
    > nie jest to nacięcie.
    > Jedynie krawędź tego nacięcia wypada na linii cięcie.
    > To jest celownik do naprowadzenia pojawiającego się pierwszego nacięcia?
    >
    > Robert

    Masz wadliwy nóz - zbyt duże luzy na rolce tnącej lub wałkach prowadzących.
    Ze swej strony powiem Ci że na kilka noży które mam wadliwym okazał się
    właśnie ten najdroższy - profesjonalny nóż polskiej firmy Pa-met. Na dużych
    średnicach ma tendencję do węzykowania, na wszystkich średnicach wywija
    końcówkę rury i powoduje trudności w spasowaniu bosego końca z kielichem, a
    kupiłem go bo potrzebowałem noża do średnicy rur 35 mm podczas gdy większość
    noży marketowych ma max 32 mm. Plusem tego pametowskiego noża jest to że ma
    w pokrętle stożkowy gradownik.
    --
    Jacakre

  • 13. Data: 2010-11-28 19:27:13
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Czy wszystkie noże tak mają?

    Zwykle wystarczy odwrócić krążek. Czasami udaje się poprawić krzywe
    prowadzenie.

  • 14. Data: 2010-11-28 20:03:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare"

    > Masz wadliwy nóz - zbyt duże luzy na rolce tnącej lub wałkach
    > prowadzących.

    Też myślałem, że winne są te wałeczki. Miały luz około 1 mm. Podłożyłem
    podkładki.
    I tak nie pomogło. I pewnie wina leży po stronie noża. Pewnie jest po
    skosie.

    Taki drobiazg a może tak zniechęcić do pracy. Jak jest po 21 i markety
    zamknięte a tu uciąć rury nie mogłem.

    Robert

  • 15. Data: 2010-11-29 09:16:22
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Ja mam ten
    http://www.fachowyinstalator.pl/images/stories/warsz
    tat/precyzyjne-ciecie/precyzyjne-ciecie_1.jpg
    Po wymianie nożyka na superduper utwardzany ciąłem nim nawet rury ze stali
    nierdzewnej ze ścianką 1,5mm które ciąłem do takich uchwytów trzymających
    solary.

    Marek

  • 16. Data: 2010-11-29 23:36:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Doszedłem dlaczego nacina spiralę.
    http://www.studiofabryka.serwery.pl/product/image/48
    36/2954.jpg
    Tak wygląda ten nóż. A winą jest luz tego wózka z rolkami. Ma 2 mm luzu na
    tym prowadzeniu.

    Robert

  • 17. Data: 2010-11-30 09:03:44
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    36/2954.jpg
    > Tak wygląda ten nóż. A winą jest luz tego wózka z rolkami. Ma 2 mm luzu na

    nie kupuj tego taniego G! zmarnowane pieniądze
    na półce obok (castorama?) masz nóż za ok 50 zł a juz w całkiem przyzwoitej
    jakości...

    (jak go kupowałem jakiś czas temu był czerwony, ale to chyba sie nie
    zmieniło )