  • Data: 2019-05-13 22:34:51
    Temat: Re: Trzy lata w Pellecie
    Od: adam <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W jakiej cenie kupujesz owies?Ja potrzebowałem trochę, to wykasowali
    > mnie 1zł/kg.
    > Materiał siewny oczyszczony, więc i cena pewnie większa, ale opłaca się
    > owsem palić?

    Bardzo różnie, zależy od roku i koniunktury. Najtaniej płaciłem po 250
    zł/tona pod białoruską granicą, najdrożej 750 zł pod Kołobrzegiem. W
    większości kupowałem w okolicach Lublina, ceny tam są jedne z niższych,
    a i tam jeżdżę z towarem a wracam na pusto, więc transport za darmo.
    Najtańszy jest w Podkarpackiem, ale ode mnie to już za daleko.

    Owies ma dużą zaletę - jest zawsze suchy.
    Wada to że trzeba się natargać, wychodzi go jakieś 50% więcej niż węgla,
    no i duuużo popiołu. Wadą jest też specyficzny zapach z komina, oraz to
    że potrafi się zakisić na dole zasobnika. Wtedy spod pokrywy wychodzi
    ostry smród, ni to kwas, ni chlor.

    Czy się opłaca? Paliłem przez 5 sezonów, od około połowy września do
    połowy maja, 240m2 + CWU.

    Statystyka:
    sezon zużycie koszt
    13/14 nie zapisywałem
    14/15 6100 2720
    15/16 6300 2230
    16/17 7100 2880
    17/18 6500 2770
    18/19 1 tona owsa + 2630 ekogroszku - koszt razem 2820 zł. Sezon
    zacząłem późno, bo dopiero 27 października.

    Nie wiem czy będę palił jeszcze owsem, nie chce mi się przewalać tych
    worków, przy węglu jest mniej roboty. Na najbliższą zimę kupię sobie
    jeszcze w lecie ekogroszek luzem, potem zobaczę.