  • 1. Data: 2010-07-30 11:31:04
    Temat: Uszczelnienie piwnicy w starym domu - Help
    Od: "Ptok" <p...@o...pl>

    Witam,
    Jak w temacie. Na wstępie wyjasnie , że już googlałem, ale liczę na
    sprawdzone informacje na grupie.
    Stary dom (40lat), woda dostaje się zarówno drobnymi pęknięciami w scianach
    piwnicy jak i w wylewca , a także podsiąka kapilarnie. Od strony zalewowej
    została zrobiona w tym roku izolacja pionowa sciany fundamentowej,
    odwodnienie + studnia chłonna. Pomogło, ale ale nie załatwiło problemu.
    Zrobienie izolacji pionowej na cały obwodzie jest niewykonalne. Czy ktoś
    może polecić preparat/impregnat do użytku od wewnątrz piwnic któr ywniknie w
    scianę funfdamentową i zatrzyma wodę, oraz skuteczne wypełnienie szczelin
    (tak aby parcie wody nie wypychało uszczelnienia). Z powodów ekonomicznych
    wskazane wykonanie we własnym zakresie, ale....
    Lokalizacja: Kraków
    Pozdrawiam

    Ptok

  • 2. Data: 2010-07-30 15:38:14
    Temat: Re: Uszczelnienie piwnicy w starym domu - Help
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > (tak aby parcie wody nie wypychało uszczelnienia). Z powodów ekonomicznych
    > wskazane wykonanie we własnym zakresie, ale....

    Jest do tego celu jakis podobno niezly preparat niemiecki, moze autor tamtego
    watku Ci napisze, bo ja mam pamiec dobra tyle ze krotka. Sam stosowalem
    specjalna do tego celu "farbe", ktora jak mur byl suchy, dwa razy
    przeciekajaca sciane wymalowalem, troche pomoglo ale na zlaczach pustakow jak
    deszcz poleje niestety woda nadal sika. Tez nie ma mozliwosci odkopania bo to
    jest pod schodami zewnetrznymi.
    Nieco za malo danych, trzebaby to widziec i dokladniej przeanalizowac; nie
    wiadomo jakie maksymalne cisnienie, wysokosc slupa wody za ta sciana powstaje.

    Ja zalecalbym "moja" metode wszelkich uszczelnien scian. Naklejanie na goraco
    grubej 4 mm zbrojonej wewnatrz, papy dachowej, termozgrzewalnej. Do tego celu
    stosuje pape firmy "dibiten". Rolka 10 m2, nie piaskowana, kosztuje tu w Usa
    60 dolarow. Jest to material trojwarstwoy; dwie warstwy uplastycznionego,
    gumowatego bitumu zbrojonego w srodku siatka polipropylenowa. Warstwa "dolna"
    ma nieco nizsza temperature topnienia co ulatwie nalepianie a utrudnia
    niedopuszczalne przegrzanie materialu na calej grubosci.
    Nalezy w okresie suchym nalepiac te pape, dobrze nagrzewajac glownie mur,
    wtedy ona docisnieta gleboko wsiaka w pory i mocno sie trzyma. I co
    najwazniejsze pekniecia czy wszystkie szczeliny, ktorymi woda naplywa,
    uszczelnia. W dwu przypadkach uszczelnilem niom normalnie peknieta od gory do
    dolu sciane fundamentowa; szczelina przez ktora wlewala sie woda, miala
    szerokosc ponad pol cm.
    Skoro woda naplywa rowniez od spodu, przez posadzke, nalezy ja tez szczelnie
    zaizolowac.
    Jesli cisnienie jest wysokie, powiedzmy okolo pol metra slupa wody lub wiecej,
    wtedy nalezaloby te izolacje na scianach "podeprzec" od wewnatrz przez
    wybudowanie scianek do wysokosci rzedu tego pol metra czy wyzej. No i na
    posadzke wylac plyte obciazajaca.
    Nalepianie papy termozgrzewalnej wymaga duzego doswiadczenia, wyczucia
    materialu, zatem musialbys sie ze dwie godziny (jak ja) pouczyc na jakims malo
    odpowiedzialnym kawalku a wczesniej koniecznie widziec jak to robia fachowcy.
    Ktos tu kiedys pisal, ze posluchal mojej rady i w oparciu o moj opis z
    powodzeniem sam wykonal izolacje pionowa. Nie swieci garnki lepia; jesli masz
    troche kultury technicznej i nie dwie lewe rece, to zachecam. Potem jeszcze
    uslugi w tym zakresie mozesz swiadczyc. Trzeba zainwestowac w butle gazowa i
    profesjonalny palnik, reszty robota nauczy.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-07-31 12:29:10
    Od: "Ptok" <p...@o...pl>

    Witam,

    Wersję z papa już słyszałem - jest to jedna z alternatyw które biorę pod
    uwagę. Robiąc ją na podłodze w niskiej piwnicy i tak zdaje się musiałbym na
    nią polożyć jeszcze choćby cieniutką wylewkę, nieprawdaż? I to może być być
    problem, bo jak napisałem piswnicy niska , a stara wylewka to "góry i
    doliny".

    Ptok

  • 4. Data: 2010-08-04 17:11:20
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 31 Lip, 14:29, "Ptok" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nią polożyć jeszcze choćby cieniutką wylewkę, nieprawdaż? I to może być być
    > problem, bo jak napisałem piswnicy niska , a stara wylewka to "góry i

    Zerwij posadzke, zrob sensowna izolacje i nowy beton.
    Sciany zaizoluj zywica epoksydowa, ktora mozesz wciskac w sciane przy
    pomocy towociarki, via...pakery.