  • 31. Data: 2022-12-29 14:23:11
    Temat: Re: W Krakowie jest 70 tysięcy pustych mieszkań.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 grudnia 2022 o 09:39:56 UTC+1 ddddddddddd napisał(a):
> [...]
    dziadków żeby sprzedać odziedziczone mieszkanie.
> [...]
    > Ja uważam że liczba wypadków drogowych wzrośnie w ciągu 2 lat -
    > statystycznie opony w autach starzeją się po kilku latach, więc auta ze
    > zużytymi oponami zaczną się rozbijać już za dwa lata. Może nie dokładnie
    > za dwa, bo wróżką nie jestem, ale na pewno tak będzie. Tzn jak nie
    > będzie to tak jak ty powiem że to jeszcze nie teraz, ale niebawem. A jak
    > będzie z jakiegokolwiek innego powodu (np. przestaniemy dbać o stan dróg
    > bo zabraknie ropy do remontów ;) to ogłoszę sukces (tak jak ty za parę
    > miesięcy, gdy z powodu kryzysu gospodarczego ceny będą niższe)

    W demografii nie ma zmiennych. Liczbę urodzonych kilkadziesiąt lat wcześniej można
    uznać za stała a przewidywany czas życia ZUS ma policzony z dokładnością lepsza niż
    promil. ZUS nie potrafi określić kiedy umrze Kowalski i Malinowska. Nie zna dokładnej
    daty. Ale może policzyć i policzył że wszyscy urodzenia w jakimś okresie będą żyli
    ileś lat z dokładnością do miesiąca. Są i zmienne takie jak wojna na Ukrainie. Ale
    one mają charakter zakłócenia. Nie było takie zakłócenie możliwe do przewidzenia 70
    lat temu. Wada tego zakłócenia jest to że jak ustąpi to spowoduje większy kryzys na
    rynku nieruchomości niż jak by go nie było. Jak ma być tak dobrze to kup nowe albo
    używane mieszkanie z perspektywą za jakiś czas dużego zarobku w tle.

  • 32. Data: 2022-12-29 15:51:59
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 29/12/2022 13:23, Zenek Kapelinder wrote:

    > W demografii nie ma zmiennych.

    ale ja nie piszę że są, tylko że jest to jeden z wielu czynników
    wpływających na ceny nieruchomości i głupie jest opieranie się tylko na nim.
    W oponach też nie ma zmiennych. po 10 latach są sparciałe i mogą
    spowodować wypadek. Wiem, że powiesz, że ludzie opony zmieniają, ale na
    ceny mieszkań nie wpływa wyłącznie demografia. Po 1000zł/metr to prędzej
    będą, jak realne opodatkowanie pracy w Polsce wzrośnie o kilkanaście
    procent i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie chciał tu mieszkać - a
    to już wydaje się bardziej prawdopodobne.

    Jak ma być tak dobrze to kup nowe albo używane mieszkanie z
    perspektywą za jakiś czas dużego zarobku w tle.

    Zaczekam te 2 lata żeby się z ciebie pośmiać. Jeśli jednak masz rację,
    to postawię ci dobrą whisky przy okazji zakupu nieruchomości w Polsce ;)
    tylko nie mów że przewidziałeś spadki gdy spadnie o 10 czy 15%, bo to z
    dużym prawdopodobieństwem może się wydarzyć, ale dla mnie to żadna
    okazja żeby z powodu takiej korekty podlegać pod polskie urzędy - więcej
    problemów niż korzyści.
    Kryzys 2007 nie dotknął za mocno Polski, ale w wielu krajach była
    korekta na rynku nieruchomości i wracały do swoich cen kolejne kilka
    lat. To tak jakby powiedzieć że niedługo będą ściągać złoto z asteroid
    więc lepiej go nie kupować, szczególnie że w ostatnim czasie nie dało
    stosunkowo dużo zarobić. A na asteroidach złota jest tyle, że będzie po
    10 dolców za uncję.

    Lukasz

  • 33. Data: 2022-12-29 19:50:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Dec 2022 14:38:25 -0800 (PST), w
    <9e0f99a2-2535-4234-8001-f769a4d74b2fn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    średnią długością życia w przewidzeniu kiedy ci ludzie umrą?
    > Wesoły facet jesteś. Gdzie byś się nie pojawił to się z ciebie śmieją.

    To raczej twoje oderwane od rzeczywistości teoryjki budzą śmiech. U wszystkich.
    Od zawsze.

  • 34. Data: 2022-12-29 20:23:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 29 grudnia 2022 o 14:23:13 UTC+1 4kogu.. napisał(a):

> [...]
    używane mieszkanie z perspektywą za jakiś czas dużego zarobku w tle.

    Ale jest wiecej zmiennych, np. w Krk ludzie po prostu chca mieszkac ;)
    https://gazetakrakowska.pl/osiem-wyjatkowych-miast-z
    -malopolski-zamiast-sie-wyludniac-zaludniaja-sie-na-
    podium-krakow-i-okolice-29122022/ar/c1-17159173

  • 35. Data: 2022-12-29 21:36:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 grudnia 2022 o 20:23:21 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    -malopolski-zamiast-sie-wyludniac-zaludniaja-sie-na-
    podium-krakow-i-okolice-29122022/ar/c1-17159173
    To kup tam teraz mieszkanie albo dwa. W publikatorach twierdzą że teraz jest mały
    dołek i są tańsze. Ale w połowie przyszłego roku to ma się dziać. Nieruchomości
    bardzo zdrożeją.

  • 36. Data: 2023-07-23 14:52:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Dec 2022 12:01:15 -0800 (PST), w
    <53440105-848d-46d1-b7f4-606e78ea9bc7n@googlegroups.
    com>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    nim w wakacje pomieszkał z miesiąc czy półtora to mógłbym więcej zobaczyć.

    > Jak kupię do 2tys/m2 to masz u mnie pół roku mieszkania gratis
    > Przypomnę się w 2025 zobaczymy co tam z Twoich przepowiedni wyszło.

    Tak się przypominam -- czy w Krakowie już tanieją mieszkania? :DD

  • 37. Data: 2023-07-23 23:39:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 lipca 2023 o 14:56:26 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    w nim w wakacje pomieszkał z miesiąc czy półtora to mógłbym więcej zobaczyć.

    > Tak się przypominam -- czy w Krakowie już tanieją mieszkania? :DD
    Nie wiem i mnie to nie interesuje. Mieszkam w Łodzi. A tak przy okazji. Pan Premier
    dobrze zarabia. Po co jak była z cenami nieruchomosci gorka to sprzedał swoje
    nieruchomosci? Podobno w Krakowie tez cos miał i sprzedał. Premier jest osoba
    publiczna. Łażą za nim i sprawdzaja co robi. Jakos nikt do tej pory nie twierdzi ze
    głupi jest bo pozbył się złotej zyły jaka maja być nieruchomosci, zwłaszcza w
    Krakowie. Zatkało ruskie kakao.

  • 38. Data: 2023-07-24 10:38:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 Jul 2023 14:39:21 -0700 (PDT), w
    <967770d7-8b59-4b69-bccc-fe94be0d09bcn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    głupi jest bo pozbył się złotej zyły jaka maja być nieruchomosci, zwłaszcza w

    A fundusze kupują. Ciekawe kto jest mądrzejszy, biorąc pod uwagę że premier
    specjalizuje się tylko w ciemnym ludzie :DD

    I dlaczego podrożały od momentu zbycia nieruchomości przez Matołuszka.

    > Zatkało ruskie kakao.

    Matołuszka na pewno :D

  • 39. Data: 2023-07-24 12:31:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 lipca 2023 o 10:41:59 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]

    > specjalizuje się tylko w ciemnym ludzie :DD
    >
    > I dlaczego podrożały od momentu zbycia nieruchomości przez Matołuszka.

    Polska to wolny kraj i mozesz wierzyc w co chcesz. Nawet to co napisałeś. Z drugiej
    strony dla mnie to dobrze ze rynek nieruchomosci się wywroci do gory nogami. Nie
    zebym źle zyczł tym co maja nieruchomosc albo nieruchomosci. Koszt życia się
    zmniejszy. Dla tych z nieruchomościami tez, oczywiście bez tych co kredyty wzięli
    albo niedawno kupili.