  • 11. Data: 2023-08-04 10:12:24
    Temat: Re: Wąż 1" do pompy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 10:04 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    acznik-25x25-nawadnianie-10992061752

    > Bardzo fajny pomysł, zwłaszcza cenowo.
    > To się nada do węża płaskiego?
    >
    > On ma większe tendencje do załamywania się, więc niedopasowane ochronki
    > od pralek, raczej nie wystarczą, one są na sztywne węże.

    Takie coś rozwiąże Twoje problemy:
    https://allegro.pl/oferta/opaska-zaciskowa-druciana-
    greenmill-24-27-mm-2-13911277493

    w każdym markecie jest tego sporo.

    TG

  • 12. Data: 2023-08-04 10:14:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2023 o 10:07, heby pisze:
    acznik-25x25-nawadnianie-10992061752

    > Jak płaski da się zaokrąglić,

    Sam sie zaokrągla nawet pod wpływem ciśnienia.

    >to czemu nie ;)

    Pytanie w sensie, czy da się uszczelnić,
    Rozumiem, że to 25 mm, więc blisko 1 cala, powinno pyknąć.

    Ale czy nie zabije przepływu?
    Ma być jak największy, żeby ratować sytuację w przypadku mocnych opadów.

  • 13. Data: 2023-08-04 10:24:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    lacznik-25x25-nawadnianie-10992061752

    > Takie coś rozwiąże Twoje problemy:
    > https://allegro.pl/oferta/opaska-zaciskowa-druciana-
    greenmill-24-27-mm-2-13911277493

    W jaki sposób?
    Nie bardzo sobie to potrafię wyobrazić....
    Jak ściśniesz w jednym miejscu, to przecież zegnie się 2 cm dalej.....

    Konsystencją wąż płaski, to taka bardziej sztywna folia niż wąż ogrodowy.

  • 14. Data: 2023-08-04 10:28:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 10:24 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > Jak ściśniesz w jednym miejscu, to przecież zegnie się 2 cm dalej.....
    >
    > Konsystencją wąż płaski, to taka bardziej sztywna folia niż wąż ogrodowy.

    A, myślałem, że masz problem z uszczelnieniem tego węża na kolanku.

  • 15. Data: 2023-08-04 10:33:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/08/2023 10:14, Cavallino wrote:
    > Pytanie w sensie, czy da się uszczelnić,

    To się uszczelnia opaskami/obejmami/cybantami metalowymi. Samo z siebie
    długo nie wytrzyma, wąż się odkształci.

    > Ale czy nie zabije przepływu?

    Zaginajace się węże, od grzania basenu, są u mnie dość powaznym
    problemem, bo zabijają nawet spore ciśnienie pompy. Jakiekolwiek światło
    w wężu, nawet o połowę mniejsze, będzie lepsze niż zagięcie.

    Miałem pozakładane sprężyny, kiedyś, ale nie mogę ich już kupić, a stare
    przerdzewiały ;) Były ok, jak znajdziesz ciasne, to się nadadzą.

    > Ma być jak największy, żeby ratować sytuację w przypadku mocnych opadów.

    Wstaw więc rurę o większej średnicy, najlepiej klejoną (ma najcieńsze
    ścianki i największą średnicę w środku) o średnicy większej niż wąż.
    Najlepiej wstaw ją zamiast węża. To tanie jest, a montaż to 10 sekund na
    punkt i nie wymaga narzędzi poza piłą do metalu lub obcinaczką do rur.

    Po prostu wywal ten wąż w ch ;)

  • 16. Data: 2023-08-04 10:39:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A, myślałem, że masz problem z uszczelnieniem tego węża na kolanku.

    To jest brudna woda do wylania na trawę, więc superszczelne być nie musi
    - chodzi bardziej o nieprzeszkadzanie w przepływie.

    To co heby wrzucił styknie.
    Tylko muszę to znaleźć w sklepie, z allegro nie kupię, bo za tanie.

  • 17. Data: 2023-08-04 10:47:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 10:39 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Tylko muszę to znaleźć w sklepie, z allegro nie kupię, bo za tanie.

    W marketach typu castorama na dziale ogród (podlewanie) to dostaniesz.

  • 18. Data: 2023-08-04 10:56:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2023 o 10:33, heby pisze:

    > To się uszczelnia opaskami/obejmami/cybantami metalowymi. Samo z siebie
    > długo nie wytrzyma, wąż się odkształci.

    No wiem przecież - tam jest już zamocowany do pompy.

    > Zaginajace się węże, od grzania basenu, są u mnie dość powaznym
    > problemem, bo zabijają nawet spore ciśnienie pompy. Jakiekolwiek światło
    > w wężu, nawet o połowę mniejsze, będzie lepsze niż zagięcie.

    No tak, ale mnie chodzi żeby te 8000 l mogło naprawdę przelecieć.....

    > Miałem pozakładane sprężyny, kiedyś, ale nie mogę ich już kupić, a stare
    > przerdzewiały ;) Były ok, jak znajdziesz ciasne, to się nadadzą.

    > Wstaw więc rurę o większej średnicy, najlepiej klejoną

    Taką niebieską?
    Nie jestem przekonany, że dam ją radę podłączyć do pompy za stówkę.

    Oglądałem wczoraj w Leroy zestaw redukcji który musiałbym zastosować i
    ilość przelotek, nypli itp mnie zabiła.

    Już nie mówiąc o porównaniu ich łącznej ceny, do podanej przez Ciebie
    wartości 1,49 zł za kolanko (stosowne obejmy mam w garażu). ;-)

    > Po prostu wywal ten wąż w ch ;)

    Fajny jest, jak przy suszy chcesz skierować wodę z tego zbiornika, w
    konkretne miejsce, 30 m dalej.
    Walającą się po ogrodzie rurą będzie mniej wygodnie.

  • 19. Data: 2023-08-04 10:57:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W marketach typu castorama na dziale ogród (podlewanie) to dostaniesz.

    Jak już będę wiedział czego szukam to być może.
    Wczoraj w LM oprócz 20 kombinacji, w tym z rurami PE, na nic podobnego
    nie wpadli i nic podobnego nie mieli.
    Tylko nyple metalowe, nie wiem czy kolana też.

  • 20. Data: 2023-08-04 11:04:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 10:57 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Jak już będę wiedział czego szukam to być może.
    > Wczoraj w LM oprócz 20 kombinacji, w tym z rurami PE, na nic podobnego
    > nie wpadli i nic podobnego nie mieli.
    > Tylko nyple metalowe, nie wiem czy kolana też.

    Ja z takimi sprawami wolę casto - mają większy wybór niż LM na dziale
    podlewanie. Ale casto też nie równe, w Wawie na Popularnej mają sporo, na
    krakowskiej prawie nic. Największy LM (Giga Market) ma jeszcze mniej niż
    to casto na Krakowskiej.

    TG