  • 51. Data: 2016-08-05 21:45:38
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 21:37:51 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Jakaś tam polska norma, nazwy nie pamiętam.
    > Niby normy nie są do obligatoryjnego stosowania, ale kominiarz nie
    > odbierze ci kotłowni i leżysz.

    No to pokazujesz mu fragment rozporządzenia, gdzie jest napisane
    że nie wolno mieszać went. mech i grawitacyjnej, a do kotła
    z zamkniętym spalaniem można dać jakąkolwiek wentylację.
    Jak się dalej upiera, szukasz innego kominiarza :>

    L.

  • 52. Data: 2016-08-05 21:49:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 21:44:31 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Pete podał nr normy, to na szybko znalazłem to:
    > http://www.instsani.webd.pl/kotlgazo.htm

    No to jest dla kotłów z otwartą komorą spalania, więc kompletnie
    nie na temat :>

    L.

  • 53. Data: 2016-08-05 22:08:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 21:45, Lisciasty pisze:

> [...]
    > z zamkniętym spalaniem można dać jakąkolwiek wentylację.
    > Jak się dalej upiera, szukasz innego kominiarza :>

    A kto napisał o mieszaniu wentylacji?
    Ja akurat ma grawitacyjną i wystarczającą ilość kanałów, mój budynek
    przeszedł bez przeszkód.

  • 54. Data: 2016-08-05 22:09:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 21:49, Lisciasty pisze:

    > No to jest dla kotłów z otwartą komorą spalania,

    Po czym to wnosisz?

    > więc kompletnie nie na temat :>

    Jest na temat kotłowni a nie wentylacji.

  • 55. Data: 2016-08-05 22:11:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 22:09, nadir pisze:

    > Jest na temat kotłowni a nie wentylacji.

    Poprawka, jest tam punkt o wentylacji kotłowni.

  • 56. Data: 2016-08-05 22:18:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 22:09:47 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Po czym to wnosisz?

    Na rysunku widać, poza tym jest cały podpunkt na temat
    przewodu spalinowego, a nikt się nie zająknął na temat
    przewodu dolotowego.

    L.

  • 57. Data: 2016-08-05 22:22:22
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > z zamkniętym spalaniem można dać jakąkolwiek wentylację.
    > Jak się dalej upiera, szukasz innego kominiarza :>

    A teraz będzie trochę z logiki ;)
    1. Nie można mieszać went.
    2. W kotłowni ma być kratka nawiewna i wywiewna

    Wniosek - w kotłowni nie może być went mechanicznej.

    Punkt o dowolnej wentylacji mówi o *pomieszczeniach mieszkalnych* (czyli
    kuchnia/łazienka) i dodatkowo ma wcześniej, cyt:
    "§ 170. 1. Urządzenia gazowe mogą być instalowane wyłącznie w
    pomieszczeniach spełniających warunki dotyczące
    ich wysokości, kubatury, wentylacji i odprowadzenia spalin, a także
    dopływu powietrza do spalania określone
    w rozporządzeniu, w Polskich Normach i przepisach odrębnych."

    Czyli masz wprost odwołanie do PN.

    --
    Pete

  • 58. Data: 2016-08-05 22:36:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 22:22:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > A teraz będzie trochę z logiki ;)
    > 1. Nie można mieszać went.
    > 2. W kotłowni ma być kratka nawiewna i wywiewna

    "Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia
    typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od
    rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania
    koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych"

    To nie może być prościej napisane kufa. Jak masz otwartą komorę to masz
    tylko grawitację. Jak zamkniętą to masz dowolność.

    L.

  • 59. Data: 2016-08-05 22:58:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 22:36, Lisciasty pisze:

    > To nie może być prościej napisane kufa. Jak masz otwartą komorę to masz
    > tylko grawitację. Jak zamkniętą to masz dowolność.

    Uparłeś się na te pomieszczenia mieszkalne a my tu cały czas o kotłowni.
    A musi mieć nawiew i wywiew grawitacyjny. I nie do spalania gazu a do
    odprowadzenia do w przypadku rozszczelnienia instalacji gazowej.

  • 60. Data: 2016-08-05 23:04:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 22:18, Lisciasty pisze:

    > Na rysunku widać, poza tym jest cały podpunkt na temat
    > przewodu spalinowego, a nikt się nie zająknął na temat
    > przewodu dolotowego.

    To są jakieś przykładowe rysunki, ktoś takie miał i umieścił, bez
    znaczenia dla istoty sprawy.
    Ale wizę, że Ty nie łapiesz sedna problemu. Te kanały nawiewne i
    wywiewne nie służą do dostarczenia powierza do spalania gazu, a do
    usunięcia gazu z pomieszczenia kotłowni w przypadku rozszczelnienia
    instalacji gazowej. I musi to działać grawitacyjnie.