  • 11. Data: 2024-02-19 20:09:46
    Temat: Re: Wiatraki w mieście
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2024 17:34:21 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jego filmik, może filmować jak mu się podoba. Dla mnie nawet pod kątem
    > 37st. jak ma taką fantazję.
    > Nie musisz klikać w każdy link, nie ma obowiązku.

    Nie mówimy o klikaniu.
    A film (albo dźwięk) to takie trochę zboczenie zawodowe.
    Gdyby ktoś prowadził kamerę pod kątem, nawet niezbyt niewidocznym, to też
    bym go na kopach wyniósł razem z jego skrętką. Oczywiście pomijam efekty
    zamierzone - np. przewrotka.
    Ostatnio nawet gdzieś tam w telewizji zdarzało mi się widzieć takie
    parszywe pionowe nagrania.
    Dobrze, że tv praktycznie nie oglądam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2024-02-19 20:50:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 17:30:21 +0100, Adam wrote:

    > Qrde, nzastępny debil, co filmuje pionowo.
    > Takich powinni wieszać za jaja.

    No ale wiesz ... ten słup pionowy.

    Poziomy kadr tylko by rozproszył ...

    J.

  • 13. Data: 2024-02-19 21:02:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 20:50, J.F pisze:

    > No ale wiesz ... ten słup pionowy.
    >
    > Poziomy kadr tylko by rozproszył ...

    Po przekątnej jeszcze bardziej by się zmieścił. :)

    Robert

  • 14. Data: 2024-02-19 22:12:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.02.2024 o 17:30, Adam pisze:

    > Qrde, nzastępny debil, co filmuje pionowo.
    > Takich powinni wieszać za jaja.

    Masz pionową latarnię a chcesz robić jej zdjęcia poziomo?

  • 15. Data: 2024-02-20 06:05:48
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-02-19 10:34, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jego filmik, może filmować jak mu się podoba. Dla mnie nawet pod kątem
    > 37st. jak ma taką fantazję.
    > Nie musisz klikać w każdy link, nie ma obowiązku.

    Ja to odbieram jako znak czasu i regres w rozwoju.

    Kiedys komputery nie mialy ekranow, potem juz mialy, i wieksze i wiecej
    a potem staly sie przenosne ale dalej mialy ekrany, klawiatury, wyjscia
    video i sieciowki.

    I od pewnego czasu zaczely znikac porty. Pol biedy rownolegly, malo
    uzywany ale serial to calkiem prosty byl w uzyciu. Kij tam, zamiast tego
    mamy maline z gpio.

    Ale dzis ludzie zaczynaja wylacznie uzywac tabletow i telefonow (tu
    zachodzi pewna konwergencja) i te urzadzenia maja calkiem mocne
    procesory i duzo pamieci ale uzywa sie ich do konsumpcji tresci.
    Szczytem tworzenia jest napisanie emaila albo zrobienie foty/filmiku. A
    i to czesto wlasnie w pionie.

    Ludzie robia filmiki fullhd a potem ogladaja je na malym ekranie bo na
    monitorze full hd w pionie wyglada jak kupa pod krzakiem.

    Niektorzy maja ustawione ze nagrywaja w 4k. I tez robia to w pionie.

    I to dla mnie jest regres. Nie dosc ze pozyteczne urzadzenie relatywnie
    drogie i mocne jest uzywane do prodykcji niczego lub ewentualnie czegos
    kiepskiego.

    I tutaj uwaga taka. OP chcial nam przekazac tresc. Nie wiem czy ktos tu
    uzywa grup na fonie ale na monitorze ten filmik wyglada slabo. A malo
    kto ma pionowo ustawiony monitor.

    Nie zebym sie czepial na poziomie tego ze dlugosc lini na grupie jest
    zla albo sig z dupy albo kodowanie robi krzaki. Ale po prostu, regres i
    coraz wiecej rzeczy jest po prostu gorsze bo ludzie nie zwracaja uwagi.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2024-02-20 10:29:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.02.2024 o 06:05, ptoki pisze:
    > I tutaj uwaga taka. OP chcial nam przekazac tresc. Nie wiem czy ktos tu
    > uzywa grup na fonie ale na monitorze ten filmik wyglada slabo. A malo
    > kto ma pionowo ustawiony monitor.
    Czepiasz się, wiatrak widać, po co ci widok całej ulicy? a tak miałbyś
    przy nagrywaniu w poziomie?
    To raz, dwa film jest kiepski bo tak nagrywają smartfony i tyle, jest
    kiepskie światło i jeszcze nagrywa pod światło, z tego musi wyjść kupa.
    To nie zdjęcie gdzie algorytmy go poprawią, tu się nie da nic zrobić.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2024-02-20 12:07:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.02.2024 08:28, Marcin Debowski wrote:
    > Jesli nie projektował tego idiota to powinno być w porządku. Łopaty wyglądaja
    > na grube, mogą byc tez wzglednie lekie, wzmocnione promieniowo.

    Tak jak tutaj? ;-)

    https://www.youtube.com/watch?v=208iElpWJ8Y&t=97s

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2024-02-20 12:11:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.02.2024 17:30, Adam wrote:
    > Qrde, nzastępny debil, co filmuje pionowo.
    > Takich powinni wieszać za jaja.

    Nie zauważyłeś że obiekt filmowany jest wyższy niż szerszy? Lepiej
    jakbyś go bokiem oglądał czy jakby był mniejszy, bo w 2/3 kadru było by
    niebo i fragmenty bloków nad chodnikami?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2024-02-20 12:19:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-20, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Tak jak tutaj? ;-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=208iElpWJ8Y&t=97s

    No właśnie tak :)
    Apropos śmigieł, ostatnio nauczyłem się, żeby nie próbować chwytać
    spadających dronów, nawet tej najlżejszej klasy 249g.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2024-02-20 12:24:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > I od pewnego czasu zaczely znikac porty. Pol biedy rownolegly, malo
    > uzywany ale serial to calkiem prosty byl w uzyciu. Kij tam, zamiast tego

    No i właśnie serial został zastąpiony przez universal serial bus. Już
    można jednym gniazdem podpiąć wiele urządzeń.

> [...]
    > procesory i duzo pamieci ale uzywa sie ich do konsumpcji tresci.
    > Szczytem tworzenia jest napisanie emaila albo zrobienie foty/filmiku. A

    Bo do tego są.

    > Ludzie robia filmiki fullhd a potem ogladaja je na malym ekranie bo na
    > monitorze full hd w pionie wyglada jak kupa pod krzakiem.
    >
    > Niektorzy maja ustawione ze nagrywaja w 4k. I tez robia to w pionie.

    Bo obiekt jest w pionie. Jak zrobisz mu zdjęcie w poziomie to z boków
    będziesz miał zbędną zawartość a w pionie mniejszą rozdzielczość niż
    robiąc w pionie.

    > I to dla mnie jest regres. Nie dosc ze pozyteczne urzadzenie relatywnie
    > drogie i mocne jest uzywane do prodykcji niczego lub ewentualnie czegos
    > kiepskiego.

    Kiedyś twierdzono, że tv powinien mieć 21cali.

    > I tutaj uwaga taka. OP chcial nam przekazac tresc. Nie wiem czy ktos tu
    > uzywa grup na fonie ale na monitorze ten filmik wyglada slabo. A malo
    > kto ma pionowo ustawiony monitor.

    Może powinni sobie obrócić.

    > Nie zebym sie czepial na poziomie tego ze dlugosc lini na grupie jest
    > zla albo sig z dupy albo kodowanie robi krzaki. Ale po prostu, regres i
    > coraz wiecej rzeczy jest po prostu gorsze bo ludzie nie zwracaja uwagi.

    No przecież właśnie wybrał najlepszą jakość dla swojego zdjęcia.