  • 31. Data: 2017-04-21 21:01:27
    Temat: Re: Wieża ciśnień zamiast zbiornika ciśnieniowego
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > U mnie w wiosce z wodociągu lokalnego leci woda, która też zostawia
    > nieciekawy osad, myślałem że to kamień ale może to też ta cholerna rdza?
    > Jakie badania konkretnie zażądać od laborantów żeby to sprawdzić?
    > Są może jakieś testy do kupienia samodzielnie? I czym to ewentualnie
    > filtrować?

    Zakład wodociągów i kanalizacji w Twoim rejonie na 100% ma własną lub
    zleca badanie. Możesz się do nich zgłosić albo bezpośrednio do dowolnego
    innego sanepidu. Cena badania 100-1300zł zależnie od ilości testów (jak
    z badaniem krwi). Do użytku domowego zmieścisz się w 200zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2017-04-21 21:03:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ja tam mieszkałem tylko trzy lata, ale w tym samym budynku mieszkali
    > właściciele, mieszkali tam od około 50 lat, i oboje zmarli w wieku około
    > 95 lat, pijąc i wszystko gotując tylko na tej wodzie.

    To tylko wyjątki. Tak jak palacze przeżywający sportowców.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-04-21 21:15:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 kwietnia 2017 20:23:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Wszystko super. Kolega ma tak nawet zrobione na działce. Problem z tym,
    > że 0,3 at ciśnienia nie do wszystkiego się nadaje. Na przykład spłuczka ;-)
    > Jak ktoś ma wysoką chałupę - niech kombinuje.

    chcialem zwrócic uwage ze wieza musi byc wyższa niż najwyższe pietro budynku - to ze
    budynek jest wysoki nie załatwia niczego.

    b.

  • 34. Data: 2017-04-21 22:47:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    witam!
    Wbrew pozorom, sporo takich wież jest w Polsce. Pompy nie zachwycały wydajnością , a
    potrzebne były czasem duże ilości wody.Na ten przykład do wodowania parowozów.Albo
    gaszenie pożarów -np w fabrykach.Pracowałem kiedys w takiej wiezy. Dno zbiornika było
    na 25 metrach, lustro na 30.Srednicy nie pamiętam, ale więcej niż 10m nie miała.To
    był zbiornik otwarty( wszystkie tak mają).Pod dachem mieszkały gołębie- dużo ich
    było.I do pierwszym wejściu na wieże wolałem pić destylowaną.Wprawdzie destylarka
    chodziła na tej samej wodzie, ale jakos tak...
    Druga rzecz: temperatury bywają różne, a woda nie powinna zamarzać .Na dole był piec,
    którego wylot przechodził przez zbiornik.Wprawdzie nie chodziło o zamarznięcie tych
    kilkudziesięciu metrów wody, a o rury i zawory pod zbiornikiem.
    Więc zarówno budowa , jak i utrzymanie było droższe niż wkład pomp i stosowny zespól
    zbiorników.t dlatego tylko powody p-pożarowe powodują, że te wieże jeszcze działają.
    A wymiana wody? Wymiana była raz w roku.Panowie w gumiakach wiaderkami wybierali to.
    co z gołębi spadło.Nawet chlorowali.Nie za bogato, bo smród był...Kiedys pękła rura
    od wieży, więc też zajrzałem.Mimo, że rury w tym nmiejscu miały ponad 60 lat, to
    nadal śwatło miało ponad 3/4 średnicy.Pamiętać trzeba, że od 30 lat byly rzadko były
    używane zgodnie z przeznaczeniem: parowozy powyzdychały.Tylko kolejarze ja pili...

  • 35. Data: 2017-04-22 00:25:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Fajne rozwiazanie bo z wyjatkiem wody nic nie ma prawa sie w takiej instalacji
    popsuc.

    "z wyjątkiem wody": doskonała puenta :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2017-04-24 21:03:14
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Alzem ???????????" <a...@b...by> napisał w wiadomości
    > Tornad dziękuję za informacje o tych tlenkach.
    > Nie byłem ich świadomy.
    >
    > Ja mam zamontowane dwie obudowy filtru 10 cali.
    > http://www.sklep-ustm.pl/p251,wfu-uniwersalny-filtr-
    narurowy-do-wody-zimnej.html

    > Do dzisiaj, dwie obudowy służyły wyłącznie do filtrowania mechanicznego,
    > teraz w jedną obudowę filtra (drugą), zamontuję wkład filtrujący tlenki
    > metali:
    > http://www.sklep-ustm.pl/p185,ir-wklad-odzelaziajacy
    -wode-standard-10-cali.html

    > Alzem

    Nie rób tego.
    To filtr na wymieniaczu jonowym.

    ... albo już zarejestruj się na glupie medycznej
    g.

  • 37. Data: 2017-04-24 21:17:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak sie go regeneruje? Przy rozmiarze jaki ma wystarczy zeby robil przez pol roku
    wode dla chomika.

  • 38. Data: 2017-04-25 09:46:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    > A jak sie go regeneruje?

    Się nie regeneruje. Się wyrzuca

    Przy rozmiarze jaki ma wystarczy zeby robil przez pol roku wode dla chomika.

    piszą niby to 2000 litrów, ale pewnie brzy braku żelaza w wodzie. Jak
    ktoś ma go za dużo, to pewnie wytrzyma maks połowę tego.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2017-04-25 10:40:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > piszą niby to 2000 litrów, ale pewnie brzy braku żelaza w wodzie. Jak
    > ktoś ma go za dużo, to pewnie wytrzyma maks połowę tego.
    Jest gorzej.Nie wymyślono lepszej metody usuwania żelaza i manganu z wody
    niż napowietrzanie i filtracja. Nie ma takiej i już.
    w tym wypadku mamy drugi ulement systemu: filtrację.Oznacza to, że wszystkie drobinki
    żelaza , większe niż "sito" filtra zostaną zatrzymane.Jakieś 1%, bo żelazo i MANGAN
    są w wodzie związkami rozpuszczalnymi.Dopiero pod wpływem tlenu robią się
    nierozpuszczalne.
    Wprawdzie jest sporo metod, które wodzie robią dobrze, jednak jest probny szczegół:
    nie ma dowodów na ich skuteczność.No nie ma.To, że jakiś facet o obco brzmiącym
    nazwisku obiecał, to nie znaczy, że to prawda. To się nazywa reklama i
    marketing..Ostatnio zresztą tą metodą zajmują się całe instytutu.Dlatego mamy np
    sporo wierzby opałowej, paulowni, goii, a z innych dziedzin-cudowne maszyny to
    leczenia światłem, wybielania zebów, czy wyłapywania żelaza z wody.
    Dlatego Zenek pisał prawidłowo.
    Pozdro.abomito

  • 40. Data: 2017-04-25 14:28:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki jest mechanizm wylapywania zelaza i manganu przez taki filtr?