  • 1. Data: 2020-04-23 12:16:03
    Temat: Wilgotność w pomieszczeniach, za sucho jest.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    Mam pewien kłopot. W pomieszczeniu o którym myślę mam wilgotność około
    25%, czyli za sucho. W efekcie pojawiają kłopoty zdrowotne.
    Pomyślałem o nawilżaczu, wpompowałem w 7h około 2 litry wody przy jego
    pomocy i doszedłem do 62% ("sauna", ale ja nie o tym). Następnego dnia
    rano w pomieszczeniu 30%, więc wyssało mi wilgoć z pomieszczenia
    (zamkniętego). Tak się zastanawiam, czy mam szansę nasycić ściany/sufit
    na tyle, że będzie mi łatwiej utrzymać chociaż 40%, czy też będzie
    trzeba codziennie przynajmniej litr wody odparowywać? Pomyślałem, że
    otworzę okno szeroko, ale wtedy spadło do 27%, więc to nie jest rozwiązanie.
    Też tak sucho macie, czy to cecha mojej lokalizacji/budynku? Jak z tym
    sobie radzicie?

    I.

  • 2. Data: 2020-04-23 12:26:40
    Temat: Re: Wilgotność w pomieszczeniach, za sucho jest.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 12:16, Irek.N. pisze:
> [...]
    > rozwiązanie.
    > Też tak sucho macie, czy to cecha mojej lokalizacji/budynku? Jak z tym

    W biurze czy w domu?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-04-23 12:43:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > W biurze czy w domu?

    W biurze, a co za różnica?
    I.

  • 4. Data: 2020-04-23 14:02:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 12:43, Irek.N. pisze:

    > W biurze, a co za różnica?
    No jest, bo w domu masz wilgotność bytową w biurze nie.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-04-23 15:37:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > No jest, bo w domu masz wilgotność bytową w biurze nie.

    Strasznie sucho mamy. Na hali to chociaż z maszyn coś* odparuje, a w
    biurach nic. Jedna z osób ma problemy z wysychającą śluzówką i czuje
    dyskomfort.

    Miłego.
    Irek.
    * powiedzmy 150 litrów miesięcznie.

  • 6. Data: 2020-04-23 21:55:30
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Strasznie sucho mamy. Na hali to chociaż z maszyn coś* odparuje, a w biurach
    > nic. Jedna z osób ma problemy z wysychającą śluzówką i czuje dyskomfort.

    Strona http://www.pogodynka.pl/inca/wilgotnosc2m pokazuje 30 do 50%
    wieczorem. W dzień pewnie mniej. Wnioski są nie fajne. Poczytaj o
    klimatorach (nie klimatyzator!)
    Wojtek

  • 7. Data: 2020-04-23 23:26:06
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 05:15:14 UTC-5 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > Też tak sucho macie, czy to cecha mojej lokalizacji/budynku? Jak z tym

    Obstawiam ze masz wentylacje mechaniczna.
    Trzeba pogadac z jej administratorem i sprawdzic czemu tak wysusza powietrze.

    W polsce powietrze na zewnatrz ma okolice 60% wilgotnosci. Gdybyscie mieli otwarte
    okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.

    Zakladam ze okien brak wiec ta wilgoc sie wykrapla gdzies indziej czyli albo w
    poczatkowych czesciach wentylacji albo w samej klimatyzacji.

    Jak sie z adminem klimy/wentylacji nie dogadaicie to sobie jakies nawilzacze
    ultradzwiekowe postawcie w okolicy biurek. Raczej wyzej niz nizej.
    Tylko czysccie je z syfu zeby wam bakterii nie rozsiewaly.

    Nawilzyc/odwilzyc wentylowane pomieszczenie jest trudno. U mnie ostre gotowanie bez
    wywiewu w takim se domu bez wentylacji jakiejs fikusnej podnosi wilgotnosc o jakies
    20% na godzine lub dwie po tymze gotowaniu.

    Podobnie suszenie.

    Jak chcesz miec dobrze to tylko i wylacznie naprawa wentylacji.

  • 8. Data: 2020-04-24 09:22:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 23:26, s...@g...com pisze:

    > Obstawiam ze masz wentylacje mechaniczna.
    Nie ma.
    > Trzeba pogadac z jej administratorem i sprawdzic czemu tak wysusza powietrze.
    Sam nim jest bo to jego firma :)

    > W polsce powietrze na zewnatrz ma okolice 60% wilgotnosci. Gdybyscie mieli otwarte
    okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.
    Proponuję sprawdzić a nie pisać z głowy
    http://web2.um.bielsko.pl/pogoda/
    w dzień spada do 20% w nocy ledwo osiąga 60%.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-04-24 09:24:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 15:37, Irek.N. pisze:

    > Strasznie sucho mamy.
    Irek ale więcej niż 40 pare nie rób, sprawdziłem w domu mam 42%, a sam
    zauważyłeś że przy 60 była sauna, teraz jest po prostu za ciepło na tak
    dużą wilgotność.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-04-24 10:36:34
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 23:26:08 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > W polsce powietrze na zewnatrz ma okolice 60% wilgotnosci. Gdybyscie mieli otwarte
    okna to mniej wiecej tyle by wam powinno tam panowac.

    Jakoś u mnie od wielu dni higrometry pokazują w dzień 20kilka - max 30kilka % nawet
    ostatnio kilka razy wywaliły błąd bo było poniżej 25%. W nocy dziś było 39... to jak
    ma być w domu wiecej? Mam w salonie odkryte wielkie akwarium i mam problem by dojść
    ponad 35%. Ze zbiornika ubywa około 20-30l tygodniowo i nic.

    uciu