  • 1. Data: 2010-11-10 13:52:07
    Temat: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
    Od: " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>

    Jakiś czas temu zauważyłam, że woda znacznie wolniej odpływa z prysznicowego
    brodzika. Przyjęłam, że to kwestia zapchanych np. włosami rur, więc kupiłam
    żel udrożniania rur i syfonów Original Attack. Dopiero teraz doczytałam, że
    nie należy go stosować do instalacji aluminiowych. Wszystko pięknie, tylko ja
    naprawdę nie wiem, jaką mam instalację ;)
    Oczywiście najprościej byłoby zapytać wykonujących instalację - niestety nie
    mam takiej możliwości (z ekipą wykańczającą dom rozstałam się w sposób dość
    nieprzyjemny, zorientowawszy się w ich krętactwach).

    Są jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z takim problemem? Użyć sprężyny
    czy może olać instrukcję i - zakładając, że instalacji aluminiowej nie mam
    (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje - zrobiona była ok. 2 lata
    temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-11-10 14:25:28
    Temat: Re: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jagoda Pogorzelska wrote:
> [...]
    > aluminiowej nie mam (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje -
    > zrobiona była ok. 2 lata temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

    imho prawdopodobieństwo że masz aluminiowa instalację kanalizacji jest
    bardzo niskie... :)

  • 3. Data: 2010-11-10 17:33:11
    Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl>

    Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:ibe827$ecn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > aluminiowej nie mam (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje -
    > zrobiona była ok. 2 lata temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

    Spokojnie zalej syfon tym żelem. Poczekaj aż 'pobulgocze' około 1 godziny i
    spłucz wodą. Rób to ostrożnie bo ten żel jest silnie żrący. Na przyszłość
    kup zwykłego Kreta w granulkach (bedzie taniej).
    2-3 stołowe łyżki wsypuj do syfonu gdy bedzie taka potrzeba i ostrożnie
    zalej to odrobiną ciepłej wody, zostaw na godzinę aż się brudy rozuszczą
    (może trochę smierdzieć więc nie przebywaj w tym pomieszczeniu w trakcie
    'bulgotania'.

    Na 99,999% nie masz instalacji aluminiowej.

  • 4. Data: 2010-11-10 18:11:05
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

> [...]
    > kupiłam

    > Są jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z takim problemem? Użyć

    Najprostszy sposób to taki gumowy przepychacz na kiju. Puszczasz wodę i
    zasysasz wszystkie brudy z odpływu - bez stosowania chemii. Potem trzeba
    tylko troche solidniej poczyścić brodzik (bo wypływające syfy obklejają) i
    już.

    :-) M.

  • 5. Data: 2010-11-10 18:37:35
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

    Podłączyć do zapełnionego syfonu rurę od dobrego odkurzacza wodnego lub
    przemysłowego do zbierania wody, ale uszczelnić przy wlocie rury (na sitku)
    i przelewie. Podciśnienie czasem czyni cuda...

  • 6. Data: 2010-11-10 22:14:39
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>
    > napisał w wiadomości news:ibe827$ecn$1@inews.gazeta.pl...
    (..)
    > 2-3 stołowe łyżki wsypuj do syfonu gdy bedzie taka potrzeba i ostrożnie
    > zalej to odrobiną ciepłej wody, zostaw na godzinę aż się brudy rozuszczą
    > (może trochę smierdzieć więc nie przebywaj w tym pomieszczeniu w trakcie

    w uzupełnieniu: odrobiną ciepłej ale nie wrzątku - bo opary przy wrzątku są
    baaardzo duszące :(

    MaW

  • 7. Data: 2010-11-11 06:20:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje - zrobiona była ok. 2 lata

    Na 100% nie masz aluminiowej instalacji. Jeżeli są jakieś elementy
    aluminiowe to może być to sitko w odpływie lub pokrywa w np odpływie
    liniowym. Czasem zdarzają się całe aluminiowe odpływy liniowe. Rury masz z
    polipropylenu który nie jest wrażliwy na taką chemię lub z żeliwa - też nie
    jest wrażliwe.
    Lepszy od żelu jest udrażniacz w granulkach - jest sukteczniejszy i bardziej
    stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo jest
    biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-11-11 06:24:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardziej stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo
    > jest biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.

    I jeszcze jedno. Dobrze jest prewencyjnie używac udrażniacz raz na
    tydzień-dwa. Wyżre wszystkie organiczne resztki zalegające syfon (włosy,
    zbity tłuszcz, łój, resztki naksórka) i zlikwiduje zapachy. Taka samo w WC.
    Nasyp kreta i zobacz jak będzie wyglądać woda w syfonie muszli ;)
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-11-11 10:58:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 07:20:16 +0100, Jackare napisał(a):

    > Lepszy od żelu jest udrażniacz w granulkach - jest sukteczniejszy i bardziej
    > stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo jest
    > biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.

    A wszystko to jest i tak zwykłym wodorotlenkiem sodu...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-11-11 11:22:03
    Od: "kika" <w...@w...pl>

    ?

    Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" napisał w wiadomości grup

[...]

    Spróbuj wsypać paczkę sody oczyszczonej, później wlej 1/4 szklanki octu.
    Jak zacznie się pienić, po 10 min wlej gorącą wodę. Działa, tanie i
    skuteczne.
    :-)