  • 241. Data: 2011-10-14 14:30:21
    Temat: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    news:j79fr1$avd$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    v.googlegroups.com...

    > że wyglądasz jak idź stąd. Kiki, powiedz pani...

    :-)
    My tylko fatimskiej wierzymy :-) Koniecznie musi to być panienka dziewica:-)

  • 242. Data: 2011-10-14 16:22:38
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > element. Czy te wszystkie elementy mogą być tym układem odniesienia, a może

    > ten jeden?

    > Nie. Efekt doplerowski to skutek a nie przyczyna. Fala bez względu na efekt

    > doplera ma niezmienną częstotliwość.

    > To fala się porusza - rozchodzi w określonych kierunkach. Jeżeli znajdzie

    > się w niej jakiś  poruszający obiekt to w zależności od jego prędkości i

    > kierunki wystąpi efekt doplerowski. To sam dotyczy gdy falę generuje

    > poruszający się obiekt.

    > Inymi słowy efekt doplerowski to to co dosnaje obserwator a nie fala.

    Nie moge tego czytac, jestes w ortograficznym wrecz bledzie. Wyznawcy TW tez.
    A Ty tylko powtarzasz to co pisza w Wiki czy inny po linii i na bazie
    wydawnicywie. Otoz zapamietaj, ze zrodlo swiatla bedace w stosunku do Ukladu w
    ruchu, przed soba generuje w medium, w ktorym ta fala sie rozchodzi,
    czetotliwosc wieksza, za soba zas pozostawia o tyle samo mniejsza. To nie jest
    zadne zludzenie tylko poparte pomiarami prawo. Doppler na dlugo przed
    narodzeniem Chrystusa, pfe Einsteina, te prawa wykryl i opisal je czterema
    liniwymi zaleznosciami, wzorami, ktore z dokladnoscia szwajcarskiego zegarka
    dzialaja.
    Jak pisalem efekkt Dopplera przeczy temu, ze kazdy obserwator musi zmierzyc
    predkosc swiatla jako c. I dlatego Wierni TW uproscili te wzory do tylko dwu
    przypadkow, gdy zrodlo i odbiornik wzajemnie sie oddalaja i przyblizaja.
    Zignorowali zupelnie, wrecz zakazali uzywania slowa eter czyli tego medium, w
    ktorym fale EM sie propaguja, czyli ten kosmiczny UUO.
    Interpretacja wartosci przesuniec prazkow czyli ten blue i redschield wg tego
    uproszczonego blednego interpretowania efektu Dopplera doprowadzila do
    blednych wnioskow o rozszerzaniu sie wszechswiata, ktorym jak kazda religia
    nas straszy.

    Nie, swiatlo to jest fala natomiast te neutrina to sa czastki posiadajace
    mase. Jaka nie wiadomo, wiadomo, ze niezerowa. I to one zap...ja nieco
    szybciej od swiatla. A wg teorii Einstejna takich czastek byc nie ma prawa bo
    zgodnie z jego postulatem nic nie moze predkosci swiatla przekroczyc. No bo
    wtedy masa materii rosnie do nieskonczonosci a jak masa rosnie to nie tylko na
    Ziemi ale w Kosmosie calym brakloby energii na ich rozhustanie do takiej
    nadswietlnej predkosci.
    A tu chlopcy z Cernu niepodwazalnie stwierdzili, ze jednaka z taka
    nadswietlna predkoscia i to przez grunt, na drodze ponad 730 km te czastki sie
    przemiescily...
    I dlatego na Wiernych teorii, ktorzy maja cieple posadki i wypasione granty
    na ciagle "potwierdzenia" teorii, padl blady strach.
    Ale sie nie lamia, beda szukac bledow, udowadniac, ze to przez GPS, ze
    odleglosc zle zmierzyli a jak to nie pomoze to udowodnia, ze ta droga zgodnie
    z teoria, sie relatywistycznie skrocila i zapisza w annalach, ze to nie tylko
    jest zgodne z teoria lecz wrecz dzieki niej sie stalo. Tak jak ostatnio
    czytalem ze zwykly akumulator olowiowy dziala tylko dzieki Einsteinowi...
    Tak, ze nie martw sie, Twoja wiara dobrze sie ma, jej kaplani o to dbaja.

    Tornad

  • 243. Data: 2011-10-14 16:56:10
    Temat: Re: Wyborcy zadecydowali ?e chc? podatku katastralnego.
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budy napisał:
    > Co dotyczy r?wnie? ciebie -twoja religi?
    > jest ateizm oparty na WIERZE ze istnieje tylko materia.

    Mnie się wydaje, że ateizm to nie jest wiara li tylko w świat
    materialny, bo świat materialny jest namacalny.

    Ateizm to brak wiary w świat niematerialny.

    Czyli to nie jest jakaś wiara, a raczej jej brak, bo kiedy ktoś coś
    widzi, to już nie musi w to wierzyć ;-) po prostu to widzi.

    Natomiast, żeby przyjąć, że świat niematerialny w ogóle istnieje, już
    trzeba w niego uwierzyć... ;-)

    To jakiś absurd, że niby ateiści też w coś wierzą.

    pozdr
    Robert G.

    PS.
    Co ty masz z tym kodowaniem?

  • 244. Data: 2011-10-14 17:01:24
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest
    > zadne zludzenie tylko poparte pomiarami prawo.

    No przecież ty Tornad napisałeś dokładnie co ja.
    Dla źródła fali swoistość fali z obu stron JEST TAKA SAMA.
    Tłukę to od początku. Ale nic to, mi się już nie chce.

    Marek

  • 245. Data: 2011-10-14 18:05:46
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > No przecież ty Tornad napisałeś dokładnie co ja.

    > Dla źródła fali swoistość fali z obu stron JEST TAKA SAMA.

    > Tłukę to od początku. Ale nic to, mi się już nie chce.

    > Marek

    Rzeczywiscie ale wczesniej Toich listow nie czytalem, bylbym sie "podparl"
    czyli Cie zacytowal, na co zaslugujesz. Z tym, ze to "tluczenie" nic nie
    pomoze, sa goscie, ktorzyby sobie dali obciac za wiare, taka to juz wiary
    natura.
    Moze nasz oponent to przeczyta, to podaje pierwszy z brzegu link, na ktorym
    to jest lopatologicznie pokazane.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Dopplera

    Zauwaz, ze tak do polowy pisza do rzeczy, obrazki sa poprawne, widac
    wyraznie, ze przed zrodlem swiatla fala jest krotsza zatem czestotliwosc
    wieksza za zrodlem mniejsza. Ale potem (dla swiatla) zaczyna sie normalne
    gledzenie i oszustwo. Pisza, z predkosc swiatla w stosunku do
    kazdego "obserwatora" musi miec te sama predkosc... Doppler stwierdzil cos
    wrecz przeciwnego.
    I pisza jakies bzdurne wzorki a potem aby Czytelnik nie zdazyl sie zastanowic
    i stwierdzic ewidentna sprzecznosc w tych wywodach, jego uwage skupiaja na
    wynalazku "Dopplera poprzecznego". W koncu uwiklaja czytelnika w jakies
    kuriozalne wzory, i posrednio dowodza, ze Doppler dziala tylko dzieki teorii
    wzglednosci. Typowy przyklad manipulacji i utwierdzenia w przekonaniu
    genialnosci tej bzdurnej i nie tylko nie popychajacej rozwoju nauki do przodu
    lecz wrecz zapedzania go w kozi rog, Teorii.
    Dlatego jestem tolerancyjny dla osobnikow typu Lawa czy innych
    zindoktrynowanych tymi tezami; nie wiedza co czynia.
    Ja pisze tez na fizyce i rowniez wytykam te podstawowe bledy w tych
    postulatach TW. I spotykam sie z reakcjami typu nie rozumiesz, potem z
    osmieszaniem a wreszcie z braku argumentow z bardziej czy mniej
    zakamuflowanymi epitetami. A poniewaz to nie pomaga to kaplani tej religii
    wrzucaja mnie do worka z tzw. KF.
    Jak dotad zaden z nich nie potrafil mi wytlumaczyc tego paradoksu czyli
    absurdu, ze skoro kazdy obserwator musi odebrac predkosc swiatla jako rowna c
    to na jakiej podstawie dziala efekt Dopplera. W tych wzorach jest wyraznie
    napisane c+-v, od ktorej to wartosci zaleza czestotliwosci swiatla. Trudno im
    zrozumiec ze te czestotliwosci wyemitowane przez poruszajace sie zrodlo sa
    realne i wygenerowane przez to zrodlo, pozostaja w medium takie same na wieki
    cale az do zmeczenia i beda sie tam tulac, niezaleznie pd tego czy to zrodlo
    jeszcze istnieje i czy je zmierzymy czy nie.
    Odpisuja w stylu czestotliwosc swiatla "staje sie" wieksza lub mniejsza. Albo
    jak Lawa efekt "powoduje", co zauwazylas. A w ogole twierdza, ze to jest efekt
    relatywistyczny Dopplera i dywagacje na temat tego klasycznego nie maja sensu.
    Czyli trzeba to przyjac na wiare i te wiare krzewic.
    Lawa to usiluje robic tyle, ze jak na moj gust jest za cienki i nie za bardzo
    mu to wychodzi nawet tu na grupie budowlanej gdzie nie wszyscy musza sie na
    tym znac.
    Tematem watku jest podatek, zatem pisanie o TW wydawaloby sie NTG. Tymczasem
    uwazaam, ze piszemy na temat gdyz malo kto wie, ze tysiace ludzi, naukowcy
    nauczyciele sa zobowiazani te teorie wykladac, a to wszystko kosztuje. Ktos
    Madry napisal tu, ze naukowcy nie potrafia rozgryzc do konca procesow wiazania
    betonu a jesli chodzi o sprawy kosmiczne sa geniuszami i wszystko najlepiej
    wiedza, jakos tak. I z tym sie zgadzam. Dlatego uwazam, ze ta teoria nie
    popchnela nauki do przodu ani o krok a wrecz przeciwnie od ponad sto lat jej
    rozwoj ewidentnie hamuje.
    Pzdr
    Tornad

  • 246. Data: 2011-10-14 21:20:45
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie się wydaje, że ateizm to nie jest wiara li tylko w świat materialny,
    > bo świat materialny jest namacalny.

    > Ateizm to brak wiary w świat niematerialny.

    A religia to brak wiary w świat "tylko materialny". Mozemy tak słowotoczyć
    :-)

    > To jakiś absurd, że niby ateiści też w coś wierzą.

    Jesli kiki nie jest w stanie udowodnić ani mi, ani sobie, ze świata
    duchowego nie ma to jego przekonanie jest oparte tylko na wierze. Zupełnie
    tak jak moje. Zeby jego przekonanie było oparte na WIEDZY a nie WIERZE
    musiałby brak swiata duchowego udowodnić. A tego nie zrobi bo tego zrobic
    sie nie da.

    Cały problem tym abym ja szanował jego wiarę , mimo ze przecież w oczywisty
    sposób sie myli :-) a on moją, chociaż wg niego to ja jestem absolutnie w
    błędzie. A problem braku szacunku jest - chociazby te wszystki zarty czasem
    całkiem niesmaczne z religijnych wartosci.

    > Co ty masz z tym kodowaniem?

    podobno bramka onetu miesz, jej uzywasz?

    b.

  • 247. Data: 2011-10-14 22:13:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2011 15:55, Budyń pisze:

    > bo taka religię poznałem (ale nie metodą zastraszania, nie wyobrażaj sobie).

    Zastraszanie czy indoktrynacja/programowanie od małego...

    Na szczęście o ile ktoś mimo tej indoktrynacji nie zatraci zdolności do
    analitycznego myślenia, to prędzej czy później zauważy nieścisłości
    (najdelikatniej to ujmując) w doktrynerskich religiach. A do tego
    jeszcze potężne rozbieżności między doktryną a realnym postępowaniem
    "kadry przywódczej".

    > Zgoda gdybym urodził sie gdzie indziej moze byłbym buddystą. Ale nie jestem
    > i bardzo to sobie chwale. I rzecz charakterystyczna pewnie dla wszystkich

    Bo? Wolisz czarne sukienki od pomarańczowych sukienek? ;->

    > religii - ta moja jest najmojsza. Co dotyczy również ciebie -twoja religią
    > jest ateizm oparty na WIERZE ze istnieje tylko materia.

    ROTFL

    Lepiej uważaj, bo zaraz się do solipsyzmu posuniesz ;->

  • 248. Data: 2011-10-14 22:47:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2011 20:05, Tornad pisze:

> [...]
    > gledzenie i oszustwo. Pisza, z predkosc swiatla w stosunku do
    > kazdego "obserwatora" musi miec te sama predkosc... Doppler stwierdzil cos

    Obserwowana "częstotliwość" fali elektromagnetycznej ma się nijak do
    prędkości poruszania "nośników" tej fali, czyli fotonów, w lokalnej
    ramce odniesienia obserwatora. Foton leci sobie względem tego
    obserwatora ze swoją prędkością, a tylko obserwowana energia mu rośnie
    (albo maleje, w zależności od kierunku).

    [ciach]

> [...]
    > osmieszaniem a wreszcie z braku argumentow z bardziej czy mniej
    > zakamuflowanymi epitetami. A poniewaz to nie pomaga to kaplani tej religii

    Tornadku, dziecko drogie... Sam się przyznałeś, że usiłujesz fizykę
    wysokich prędkości rozumieć "zdroworozsądkowo" - a tak się nie da, bo
    nasz biedny zdrowy rozsądek powstał w toku ewolucji w świecie bardzo
    niskich prędkości (praktycznie zerowych z punktu widzenia prędkości przy
    których zachodzą zjawiska relatywistyczne).

    Zachowujesz się jak Płaszczak, który twierdzi że sześcian to bujda i
    oszustwo, bo "zdrowy rozsądek" podpowiada mu, że mogą istnieć tylko
    obiekty dwuwymiarowe i basta.

    Ruch/energia/masa wpływają na zakrzywienie czasoprzestrzeni, ale żeby to
    sobie wyobrazić, trzeba mieć wyobraźnię wykraczającą poza te mizerne
    obserwowalne 3 wymiary. Niestety ewolucja nas do tego nie przystosowała,
    więc trzeba uciekać się do wzorów.

    Nic dziwnego, że fizycy tracą do ciebie cierpliwość - zachowujesz się
    jak ktoś usiłujący wmówić konstruktorowi, że w życiu nie skonstruuje
    wieży, bo doświadczeniach z piaskiem wiesz na pewno, że każda
    konstrukcja prędzej czy później rozsypie się w stożek. Zatem jedyną
    możliwą konstrukcją są piramidy. Konstruktor szybko zniecierpliwi się do
    takiego upartego idioty.

> [...]
    > realne i wygenerowane przez to zrodlo, pozostaja w medium takie same na wieki

    Ummm... Jakim medium?? Aaaa, i wszystko jasne - ty żyjesz świecie
    zanurzonym w eterze, po którym plumka sobie fala świetlna ;->

    I się dziwisz, że ci "sprzeczności" wychodzą?

  • 249. Data: 2011-10-15 02:34:06
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > obserwatora ze swoją prędkością, a tylko obserwowana energia mu rośnie

    > (albo maleje, w zależności od kierunku).

    Mlody ja pisalem o tym, ze czestotliwosc zrodla swiatla poruszajacego sie w
    medium, jakim dla swiatla jest proznia, ta kosmiczna i bezkresna, zalezy od
    predkosci tego zrodla w stosunku do tego medium. Takie zrodlo generujace swoja
    podstawowa czestotliwosc np w kolorze zoltym, bedzie swiecic przed soba w
    kolorze niebieskawym a pozostawiac za soba fale o kolorze czerwonawym.
    Ja o fotonach nic nie pisalem; bo jak do tej pory nikt go nie widzial i nie
    wie ja wyglada. Wiec nie zmieniaj tematu.
    I nie obserwowana energia wzgledem obserwatora mu rosnie lecz ta energia jest
    stala i niezmienna. Zrodla moze juz nie byc, moglo sie wyswiecic a fala nadal
    sobie sobie bedzie leciec w medium z predkoscia c i czestotliwoscia okreslona
    wzorami Dopplera (dla poruszajacego sie zrodla). No ale Ty z jakichs sobie
    tylko znanych wzgledow albo nie potrafisz tego zrozumiec albo tez masz to
    przez kaplana TW zakazane. Musisz wierzyc w efekt relatywistyczny, ktory jest
    obarczony grubym bledem.
    A w zasadzie nie pisalem do Ciebie. Ty jestes bardzo wymagajacy i trzeba pisac
    lopatologicznie tlumaczyc jak krowie na rowie. I zapewne stad te
    nieuzasadnione zarzuty.

> [...]

    > niskich prędkości (praktycznie zerowych z punktu widzenia prędkości przy

    > których zachodzą zjawiska relatywistyczne).

    Juz napisales, ze nie rozumiem, teraz zaczynasz mnie pieszczotliwie
    osmieszac. Potem zaczna sie wyzwiska wreszcie wsadzisz mnie do KF. Juz to tez
    przerabialem. Beton.
    Poskarz sie swemu guru ze nie potrafisz odpowiedziec na moje pytanie,
    powtarzam: jak to jest, ze kazdy obserwator zgodnie z postulatem Einsteina
    musi odebrac, zmierzyc predkosc swiatla jako rowna c, a efekt Dopplera dziala.
    To po co we wzorach Dopplera, nawet tych relatywistycznych w liczniku i
    mianownku sa wartosci c+v i c-v. A w wyprowadzeniach tych wzorow widac wyrazne
    skrocenie dlugosci fali, ktora zalezy od wypadkowej predkosci swiatla roznej
    od c, czy to w stosunku do zrodla czy tez odbiornika. Jak mi ktos wytlumaczy
    na jakiej zasadzie te zmiany czestotliwosci sie generuja przy zalozeniu, ze
    predkosc swiatla w stosunku do kazdego obserwatora jest stala i rowna c, to
    sie nawroce.

    > Zachowujesz się jak Płaszczak, który twierdzi że sześcian to bujda i

    > oszustwo, bo "zdrowy rozsądek" podpowiada mu, że mogą istnieć tylko

    > obiekty dwuwymiarowe i basta.
    A Ty jak kretyn, ktory bezkrytycznie wierzy we wszystko co jest wydrukowane.

> [...]

    > sobie wyobrazić, trzeba mieć wyobraźnię wykraczającą poza te mizerne

    > obserwowalne 3 wymiary. Niestety ewolucja nas do tego nie przystosowała,

    No wiec wytlumacz mi co oznaczja te c+-v we wzorach Dopplera newet tego
    relatywistycznie zmodyfikowanego.

> [...]

    > konstrukcja prędzej czy później rozsypie się w stożek. Zatem jedyną

    > możliwą konstrukcją są piramidy. Konstruktor szybko zniecierpliwi się do

    Zle trafiles, sam jestem, scislej bylem konstruktorem i kilkadziesiat budowli
    glownie ziemnych, ktore albo sam, albo w zespole zaprojektowalem, jak dotad
    stoi i nie ma zamiaru sie walic. I zdradze ci tajemnice, mialem daleko w d
    teorie wzglednosci, opieralem sie na klasyce i tzw. tradycji nudowlanej. A
    piasek jest jednym z najlepszych materialow konstrukcujnych; slyszales moze o
    betonie?

> [...]

    > Ummm... Jakim medium?? Aaaa, i wszystko jasne - ty żyjesz świecie

    > zanurzonym w eterze, po którym plumka sobie fala świetlna ;->

    Ja wiem, ze na salonach slowo eter jest zle widziane, osobnik je uzywajacy
    moze byc z tej smietenki towarzyskiej wykluczony. Ale on niestety jest. Juz
    niejaki Maxwell to zauwazyl i potrafil w opariu o stale elektryczna epsilon i
    magnetyczna mi tego eteru obliczyc predkosc swiatla w nim zanim jeszcze Fizeau
    a potem wielu innych ja zmierzyli.

    > I się dziwisz, że ci "sprzeczności" wychodzą?

    Nie, mnie zadne sprzecznosci nie wychodza. Sprzecznosci, absurdy, zwane
    pieszczotliwiue paradoksami wychodza wlasnie w teorii wzglednosci. Te
    blizniaki dla przykladu. Ale o paradoksie trojaczkow jakos cicho. Okazuje sie,
    ze kazdy z tych trojaczkow bedzie sie starzal roznie w zaleznosci od tego, na
    ktorego z dwu pozostalych ten trzeci akurat popatrzy. I nawet najzagorzalsi
    teoretycy tej bzdurnej teorii tego paradoksu w paradoksie jakos rozwiazac nie
    moga.
    Albo ta tyczka i stodola. Tyczka dwa razy dluzsza do stodoly, dzieki teorii
    spoko sie w niej miesci. Bo niby skraca sie relatywistycznie. Gorzej gdy ta
    stodola jest w ruchu a tyczka lezy nieruchoma, ale z tym tez jakos sobie
    poradzili stosujac nierownoczesnosc zdarzen. Ale mimo tego ten wychodek nie
    chce sie ruszyc w kierunku potrzebujacego, tylko trzeba do niego isc.
    Tornad

  • 250. Data: 2011-10-15 11:24:26
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Zastraszanie czy indoktrynacja/programowanie od małego...

    To czemu Budyń ma nie poznać innej religii ? Skoro jest tak łatwowierny i
    uwierzył to czemu nie może wierzyć w
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lataj%C4%85cy_Potw%C3%B
    3r_Spaghetti

    To też religia. Co za różnica czy w dziewicę czy w potwora makaronu?