  • 61. Data: 2023-11-18 18:23:46
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Nov 2023 16:57:53 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Już nawet sam zapomniałeś, że potwierdziłeś na tej grupie, że nie
    > zarabiasz, ale to Twoje hobby i możesz tracić.
    > Jak chcesz to Ci tu wkleję Twojego posta, gdzie twierdziłeś powyższe.

    Przecież on głosuje na PiSS...

  • 62. Data: 2023-11-18 18:29:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 18:23:33 +0100, nadir

    > Albo milion kilometrów albo 1600 ładowań,

    "przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on *ponad* 1 600 cykli"

    Wiesz co znaczy słowo *PONAD*?

    > matematyka jest okrutna.

    Okrutne to jest twoje notoryczne bredzenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2023-11-18 19:52:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 18:29:54 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    >
    > Wiesz co znaczy słowo *PONAD*?

    > Okrutne to jest twoje notoryczne bredzenie.

    Przy takim opisie jak jest ponad 1600 to jest pomiędzy 1600 a 1700. Ile to jest
    zależy od sposobu podania informacji. Gdyby ponad z artykułu dla debili to było 2010
    to autor by napisał by ponad 2000. I to ponad było by do 3 tysięcy. Zwrot "ponad "
    raczej zarezerwowany jest do informacji mowinych jeśli nie potrzebna jest precyzja. W
    pismie krocej trwa podanie informacji 1652 niz ponad 1600 bo jest w nim o 5 znakow
    więcej.

  • 64. Data: 2023-11-18 21:12:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 18:29:54 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Sat, 18 Nov 2023 18:23:33 +0100, nadir

    > "przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on *ponad* 1 600 cykli"
    >
    > Wiesz co znaczy słowo *PONAD*?

    Uważasz że jak napisali " ponad 1600" to realnie było >2000-3000 czy bliżej 1650?

  • 65. Data: 2023-11-18 21:27:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 13:38:57 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Sat, 18 Nov 2023 02:11:39 -0800 (PST), Kris
    > No tak, bo wiadomo że problem zasięgu w zależności od
    > warunków dotyczy tylko elektryków. A nie, czekaj...
    > ropniaki mogą palić od 35 do 50L/100km. Toż to szok!

    Uważasz tych z firmy MAN za idiotów?
    Stanęli do przetargu na autobusy dla Gdańska, i zadeklarowali zasięgi jak na
    płaskiej autostradzie?
    Resztę Twoich wypocin wycinam bo wiarygodność tego jest typu " kumpel jeżdżący w
    ZKM" vs " kierowcy jeżdżący omawianymi MANami w Gdańsku"

  • 66. Data: 2023-11-18 22:38:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.11.2023 o 18:29, Myjk pisze:

    > "przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on *ponad* 1 600 cykli"

    Niech będzie, że ponad to będzie 2000 cykli, daje to 500km zasięgu na
    jednym cyklu. Ani Tesla, ani użytkownicy modelu S85 takiego zasięgu nie
    widzieli, raczej podają, że max to 400-450km.
    A gość używał 60% pojemności baterii, czyli zasięg na jednym ładowaniu
    to jakieś 300km dla *PONADPRZECIĘTNEGO* zasięgu 500km. Już pomijam
    degradację akumulatora, o której wspominają.
    Albo tych cykli było 2x więcej, albo przejechał 2x mniej.

    > Wiesz co znaczy słowo *PONAD*?

    Ty nie wiesz i tyle w temacie.

    > Okrutne to jest twoje notoryczne bredzenie.

    Łykasz brednie z artykułu jak pelikan śledzie, gość *CODZIENNIE* przez
    10 lat robił ponad 500km przebiegu, a amortyzatory wytrzymały dwa oraz
    milion kilometrów. Częściej niż amortyzatory wymieniał silniki w tej
    Tesli. Wychodzi też na to, że szybciej w takiej Tesli wymienia się
    silnik czy baterię niż trwa jej ładowanie.
    Są różne religie na tym świecie, więc jest i miejsce dla kościoła Tesli.

  • 67. Data: 2023-11-19 08:50:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 12:12:42 -0800 (PST), Kris

    > Uważasz że jak napisali " ponad 1600" to
    > realnie było >2000-3000 czy bliżej 1650?

    Napisali "ponad 1600", bo to jest wystarczajaca informacja dla określenia
    wytrzymałości, gdy żywotność fabryczna jest określona w okolicach tej
    wartości. To znaczy że baterie wytrzymują więcej. Ile konkretnie, w
    zależności od poziomu ładowania, to sobie można policzyć w 10 sekund dla
    każdego założenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2023-11-19 09:13:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 22:38:23 +0100, nadir

    > Niech będzie, że ponad to będzie 2000 cykli,

    Ponad to ponad, bez żadnej górnej granicy, którą ty sobie oczywiście
    budujesz żeby tylko wyszło na twoje.

> [...]
    > degradację akumulatora, o której wspominają.
    > Albo tych cykli było 2x więcej, albo przejechał 2x mniej.

    Przekalkuję to co krzysiowi, napisali "ponad 1600", bo to jest
    wystarczajaca informacja dla określenia wytrzymałości, gdy żywotność
    fabryczna jest określona w okolicach tej wartości. To znaczy że baterie
    wytrzymują więcej. Ile konkretnie, w zależności od poziomu ładowania, to
    sobie można policzyć w 10 sekund dla każdego założenia. Czyli wniosek taki,
    że cykli było 2x więcej, a bateria nadal zdrowa. No ale nie, trzeba
    przecież utrzepać pianę.

    > Ty nie wiesz i tyle w temacie.

    Buehehehe
    https://sjp.pwn.pl/sjp/ponad-II;2504446.html
    No wskaż czego konkretnie w tej definicji JA nie rozumiem.

    > Łykasz brednie z artykułu jak pelikan śledzie,
    > gość *CODZIENNIE* przez > 10 lat robił ponad 500km przebiegu

    No i co, powtórzę, bo oczywiście wyrżnąłeś to co ci nie pasowało.
    Moje baterie w MOPHEV też miały ponad 1600 cykli ładowania.
    Konkretnie, bo ciężko określić jako że auto było z drugiej ręki,
    a i ja nie bardzo przywiązywałem do tego wagę i nie liczyłem,
    jak to niektórzy smrodziarze robią, notując w kajeciku każdy
    spalony litr bensyfinki, nie wiem ile tych ładowań było.
    Może 2000, może 3500 a może 5000.

    > a amortyzatory wytrzymały dwa oraz
    > milion kilometrów. Częściej niż amortyzatory wymieniał silniki w tej
    > Tesli. Wychodzi też na to, że szybciej w takiej Tesli wymienia się
    > silnik czy baterię niż trwa jej ładowanie.

    Tylko jeśli ignoruje się znaczenie słowa PONAD.
    No ale u takich jak ty to normalne, już zdążyłem
    się przyzwyczaić.

    > Są różne religie na tym świecie, więc jest i miejsce dla kościoła Tesli.

    Są też religie spalinowe, które za cel sobie postawiły negować
    elektryfikację do tego stopnia że np. ignorują znaczenie słowa
    PONAD doszukując się manipulacji, której literalnie tam nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2023-11-19 09:41:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 12:27:47 -0800 (PST), Kris

    > Uważasz tych z firmy MAN za idiotów?

    Oni chcą sprzedać produkt, wiec idiotami nie są.

    > Stanęli do przetargu na autobusy dla Gdańska,
    > i zadeklarowali zasięgi jak na płaskiej autostradzie?

    Zadeklarowali przeciętny zasięg który im wyszedł z ich
    testów fabrycznych. Trudno żeby testy robili w każdym
    mieście na świecie. To samo jest ze spaliniakami przecież.
    Po to dostali do testów żeby użytkownik sobie zweryfikował.
    I zweryfikował, wiedział że jest mniej niż deklaracje, a
    i tak kupił. Spliniaki też zatem zapewne jarały górną granicę
    a nie średnią czy minimalną -- czy ktoś się tego czepia?
    Oczywiście że nie, bo to jest takie normalne jak pożary
    spaliniaków, że nikt nie zwraca na to uwagi.

    > Resztę Twoich wypocin wycinam

    Wycinasz, bo były tam niewygodne fakty, których wyjaśnić nie
    potrafiłeś. Zatem pytam pownownie, skoro autobus ma min. 200km
    zasięgu, a trasa w te i z powrotem ma 60km, gdzie na pętli
    POWINNA BYĆ ładowarka, to jakim cudem nie dojeżdża i musi
    być zastąpiony? Czemu w Wawie to działa jak należy, 160
    autobusów elektrycznych jeździ i nikt ich spaliniakami
    nie zastępuje, ba, dokupują kolejne elektryki?

    > bo wiarygodność tego jest typu " kumpel jeżdżący w ZKM"
    > vs " kierowcy jeżdżący omawianymi MANami w Gdańsku"

    Kolega jeździ w ZTM -- naucz się czytać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2023-11-19 10:04:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 listopada 2023 o 09:41:42 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > . Zatem pytam pownownie, skoro autobus ma min. 200km
    > zasięgu, a trasa w te i z powrotem ma 60km, gdzie na pętli
    > POWINNA BYĆ ładowarka,
    Może w oparciu o deklaracje zasięgu producenta tak skonstruowali rozkład jazdy żeby
    autobus bez przerwy na ładowanie pokonal ta pętlę 5 czy tam 6razy. A okazuje się że
    daje radę tylko 3-4 razy

    > to jakim cudem nie dojeżdża i musi
    > być zastąpiony?
    Zapytaj MANa ew. ZKM w Gdansku