  • 11. Data: 2010-12-20 19:01:35
    Temat: Re: Wyłączniki schodowe
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Gru, 21:19, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > heh... gorzej, jak chcesz sobie posiedzieć w kuchni i poczytać gazetkę
    > na przykład... co chwila musisz ręką albo nogą pomachać...

    Eeee tam sie chichrasz. Ustawiasz czujke na 3 minuty, wstawiasz
    zarowke 40-ke i od tego momentu nigdy juz nie chodzisz po domu w
    ciemnosci.
    Jak potrzebujesz miec ciagle swiatlo to spokojnie zapalasz zwykle
    oswietlenie jak bialy czlowiek.
    Ja sobie chwale.
    Polecam czujki firmy ansmann. Takie z 3 potencjometrami. Inne dzialaja
    jakos dziwnie bo albo sie zapalaja od razu po pojawieniu sie czlowieka
    na widoku a czasem mozna przejsc polowe pokoju i dopiero wtedy racza
    zareagowac.

    Od czasu kiedy zalozylem czujke dziecku w jego kacie nie musze
    upominac o gaszeniu swiatla. Ustawiona na 3-4 minuty dziala ok. Nawet
    jak dzieciak sie zanadto uspokoi i swiatlo zgasnie to poruszenie reka
    natychmiast swiatlo zapala.
    Wiem, rozpisalem sie o oczywistej sprawie ale wiekszosc ludzi uzywa
    czujek tylko na podworku albo w jakims garazu. A moim zdaniem warto
    tez sobie sprawic takie ulatwienie w domu.

  • 12. Data: 2010-12-20 23:21:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Gru, 18:27, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > nooo... na duchu niekoniecznie... nerwicy natręctw można się
    > nabawić...;-)
    > a i na ciało wolę inne, przyjemniejsze ćwiczenia...:-)
    > mi rozwiązanie z czujnikiem nie przypadło do gustu, u znajomych w
    > sraczyku jest takie coś... i powiem szczerze nie mogę się wyluzować i
    > zrobić tego, po co tam przyszedłem...:-)

    Bo prawidlowa instalacja takiej czujki "zeruje" timer co kazde
    wykrycie ruchu. A znajomi pewnie maja czujke ktora po wykryciu ruchu
    wlacza timer 2 min i nim zdarzysz zrobic to, po co tam poszedles -
    gasnie i trzeba ruszac reka ? :) Bo nie wierze, ze 2 minuty siedzisz w
    calkowitym skupieniu, nawet tam ;))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-12-20 23:24:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Gru, 20:01, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Wiem, rozpisalem sie o oczywistej sprawie ale wiekszosc ludzi uzywa
    > czujek tylko na podworku albo w jakims garazu. A moim zdaniem warto
    > tez sobie sprawic takie ulatwienie w domu.

    Ja tez polecam. Coprawda poki co mam tylko w wiatrolapie ale odkad
    zamontowalem (3 dni temu) to juz szukam po allegro kilku dodatkowych
    czujek - na pewno beda w WC, lazience, przedpokojach, kuchni, w
    garazach i na schodach. Tam, gdzie jest w dzien jasno - w polaczeniu z
    czujnikiem zmierzchowym (jeden na wszystkie czujki wystarczy:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-12-21 09:08:16
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > garazach i na schodach. Tam, gdzie jest w dzien jasno - w polaczeniu z
    > czujnikiem zmierzchowym (jeden na wszystkie czujki wystarczy:)

    fakt, dotychczas używałem tylko wokół domu, ale w takim wiatrołapie
    czy schowku pod schodami (którego jeszcze nie mam...) rzeczywiście
    może to być dobre rozwiązanie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2010-12-21 09:28:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    U mnie np. w przedpokoju przez caly dzien jest jasno, to [po co mam
    misie zapalac wtedy?

    KADAR

  • 16. Data: 2010-12-21 10:05:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 21 Gru, 10:28, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > U mnie np. w przedpokoju przez caly dzien jest jasno, to [po co mam
    > misie zapalac wtedy?
    >
    > KADAR

    Napisalem przeciez. Czujki ans maja ustawienie i dzieki niemu jak jest
    jasno to nie wlaczaja swiatla.
    W domu mam tak ze nawet jak jest zapalone slabe swiatlo swietlowki to
    nie reaguja. Dzieki temu jak sie robi wieczor i jest juz powoli ciemno
    to sie nie wlaczaja jak jeszcze jest akceptowalnie ciemno.

    Polecam.

  • 17. Data: 2010-12-21 11:43:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 10:28, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > U mnie np. w przedpokoju przez caly dzien jest jasno, to [po co mam
    > misie zapalac wtedy?

    Czujka zmierzchowa. U mnie nawet bym nie musial bo mam w PLC kalendarz
    z zegarem wiec dla kazdego miesiaca moge sobie dobrac godziny w
    ktorych robi sie ciemno i czujka bedzie aktywna ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-12-23 16:25:06
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 15:21:46 -0800 (PST), Adam Szendzielorz
    napisał(a):

> [...]
    > wykrycie ruchu. A znajomi pewnie maja czujke ktora po wykryciu ruchu
    > wlacza timer 2 min i nim zdarzysz zrobic to, po co tam poszedles -
    <ciach>

    ...i myślisz, czy zgasło światło, czy oczy pękły z wysiłku.
    ;-)

    --
    ŁC
    Kac - suszenie po zalaniu