eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domWypiek chleba - do czego służą poszczególne składniki i jak nimi manipulować? › Re: Wypiek chleba - do czego służą poszczególne składniki i jak nimi manipulować?
    From: Panslavista <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wypiek chleba - do czego służą poszczególne składniki i jak nimi
    manipulować?
    Date: Sat, 7 Feb 2009 11:45:22 -0800 (PST)

    On 7 Lut, 20:15, Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org>
    wrote:
    > Pewnego dnia, a było to Mon, 02 Feb 2009 09:48:32 +0100, przyszła do mnie
    > wiadomość z adresu <m...@p...onet.pl> i powiedziała:

    > Jednak nie. Przejrzałam kilka książek i wszędzie chodzi o pozbycie się
    > nadmiaru, a nie rozprowadzenie dwutlenku węgla (głównie w celu
    > pozbawienia chleba wielkich dziur).
    >
    >         Zuzanka
    >
    > --
    >      .:*Z*:._.:*U*:._.:*Z*:._.:*A*:._.:*N*:._.:*K*:._.:*
    A*:.
    > Małgorzata Krzyżaniak .....http://www.pawnhearts.eu.org/~zuzanka/
    >                 We Are a Non Prophet Organization

    Dokładnie. Trzykrotne przerobienie ciasta na chleb powoduje, że ma on
    większą ilość drobnych pęcherzyków, a nie wielkich kawern, piecze się
    równomiernie, jest bardzo sprężysty. W Polsce w zasadzie ciasto
    przerabiało się dwukrotnie, w USA większości piekarń przerabiano
    trzykrotnie. Jadłem taki chleb - poczęstowany przez kobietę, która
    pracowała w USA w piekarni - rewelacyjny, a upieczony przez nią po
    powrocie. Ja podobnie robiłem pączki - można było zgnieść cały w dłoni
    (po smażeniu) w małą kulkę - po puszczeniu powracał do poprzednich
    rozmiarów. Dopiero za trzecim razem struktura ulegała zniszczeniom na
    tyle, że było to widoczne...