  • Data: 2019-09-15 08:43:45
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.09.2019 21:36, Budyń wrote:
    > czyli mam 30ton siły na wyrywanie zapewnione extra ponad zwykłą konstrukcję
    budynku. To zapewni mi nieco wiekszą wytrzymalosc niz typówka.
    > A jak dmuchnie jeszcze wiecej to poleci i mój i murowany sąsiada.
    > Te filmiki które zapodal uzytkownik miłe nie są. :/

    Załóżmy 200 m2 dachu. 30000kg / 200m2 = 150kg / m2 * ~10 m/s2 = 1500 Pa
    (N/m2)

    Tutaj podają -
    https://www.engineeringtoolbox.com/docs/documents/17
    75/wind_velocity_wind_load.png
    - że 1500 Pa odpowiada wiatrowi z prędkością 50 m/s. Aczkolwiek to że
    podzieliłem przez całą powierzchnie to duże uproszczenie, bo nie wieje
    przecież w całe połacie od dołu.

    Mnie tam się wydaje, że równie dobrze możesz się martwić co gdy
    przyjdzie -40C w zimę. Szanse masz podobne. Ubezpieczaj się i nie przejmuj.

    PS. Ale na początek to proponuje podokręcać nakrętki na śrubach
    łączących murłaty z murem. Chyba że zabudowane już wraz z przeprowadzką,
    upss...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz