  • Data: 2019-09-14 21:36:47
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 14 września 2019 21:01:25 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    aż do murłaty, mam tego 10sztuk. Próbowałem takiego pręta wyrwać siłownikiem
    hydraulicznym to się nie dał.

    > Samo podawanie średnicy śruby z gwintem, to właściwie nic nie mówi. Nie
    > wiadomo czy cienki czy gruby rdzeń, czy ostry czy gładki gwint. Załóżmy
    > optymistycznie że przekrój tych prętów ma 110mm2 to nie znamy klasy.
    > Najtańsze sprzedawane w marketach są "stosunkowo słabe" typu 4.8 lub
    > podobnej. A to oznacza że wytrzymałość taki pręt ma identyczną jak np.
    > markowa M8 8.8 (powyżej 3t rozciągania się nieodwracalnie odkształca,
    > powyżej 4t następuje zerwanie).

    czyli mam 30ton siły na wyrywanie zapewnione extra ponad zwykłą konstrukcję budynku.
    To zapewni mi nieco wiekszą wytrzymalosc niz typówka.
    A jak dmuchnie jeszcze wiecej to poleci i mój i murowany sąsiada.
    Te filmiki które zapodal uzytkownik miłe nie są. :/

    b.